Pokémon Red (1996)

Alternatieve titel: Pocket Monsters Red

Game Boy / Nintendo 3DS

Ontwikkeld door Game Freak

Als de protagonist van Red op een dag het hoge gras rond zijn dorp in wil lopen, wordt hij tegengehouden door Professor Oak, de plaatselijke kenner op het gebied van Pokémon. Die waarschuwt hem ervoor dat het hoge gras vol zit met zulke wezens, die een gevaar kunnen betekenen voor iedereen die er zonder eigen Pokémon doorheen wandelt. De speler en Oak's kleinzoon krijgen beiden van de professor een Pokémon. Er onstaat een bittere rivaliteit tussen de twee jongens, die beide proberen hun Pokémon zo sterk mogelijk te krijgen, hun Pokédex zo vol mogelijk te maken en een zo groot mogelijk collectie Pokémon badges te winnen.

joeri592
ja vind ik ook vreemd fire red en leef green zijn toch echt wel 1 van de bekendste pokemon spellen...

avatar van Bahamut Zero
joeri592 schreef:

Ik heb ze toegevoegd. Het is nu nog even wachten op goedkeuring.

avatar van hpdw
Bahamut Zero schreef:

Ik heb ze toegevoegd. Het is nu nog even wachten op goedkeuring.

oke bedankt man

Superspel ! Zo vaak gespeeld op me gameboy dit . Later ook nog op me pc met een emulator.

Rabbitto
Blue, green, red, yellow, silver , gold , crystal, ruby, sapphire. allemaal gespeeld.

Echter blijft pokemon red, gewoon waar het allemaal mee begon en daarom een dikke 5.0

avatar van Groznyy
Jeugdsentiment. Dit moet overigens hét spel zijn waar ik het meest aan verslaafd ben geweest. Uren, dagen, weken ... gingen als een trein voorbij. Ik ging helemaal in de wereld op die pokémon red had gecreëerd. Samen op pad gaan met pokémons die je zelf had gekozen, ze zien sterker worden en evolueren, je kracht meten met trainers en gymleiders en terloops nog eens raadsels ontrafelen. Zalig.

avatar van gukker
Vroeger waren de pokémon games nog goed, maar nu zijn ze uitgemolken.

avatar van Ageingrebel
Ongelooflijk veel plezier gehad aan dit spel. Ik was zooo blij toen ik uiteindelijk alle 151 Pokémon (Mew heb ik verkregen in Game Mania, stond zo een apparaatje dat je Mew gaf... Ik was 10 ofzo...) verzameld had!

Heerlijke game dit, legde de basis van mij favoriete franchise. Echt een spel dat je maar kan blijven spelen, de tijd vliegt voor bij door de verslaving 'nog even één level trainen, oh nog even die ene pokémon proberen te vangen, ach nu ik toch al bijna bij de volgende gym ben... ect'. Door de bugs en vrij slechte balns (psychic > alles) schiet het net te kort tenopzichte van zijn geniale vervolg, daarom 4.5/5.

Trouwens, samen voegen met Pokémon Blue? Ik zeg doen!

Master, ik heb ze alle 151 2x gehaald. Zelfs na het uitspelen nog 500 uur op gespeeld ofzo .

Relax
[ Hunter ] schreef:

Trouwens, samen voegen met Pokémon Blue? Ik zeg doen!

Bugs? Nooit tegen gekomen.

Relax schreef:

Bugs? Nooit tegen gekomen.

Missingno. Eén bug

avatar van Feyenoord100jaar
Ik snap nog steeds niet waarom Pokemon Blue en Red niet bij elkaar gevoegd zijn. Precies dezelfde game.

avatar van Brains
Nee hoor, je kan in beide games andere pokemon vangen.

avatar van Feyenoord100jaar
Ja en dan , ow ik heb een pikachu gevangen wat bij het andere niet kan, dus geef ik maar een punt lager

avatar van Brains
Nouja, je zou theoretisch gezien een strategische voorkeur kunnen hebben voor pokémon die alleen te krijgen zijn in Red. Dan zou je daar een hogere score aan kunnen koppelen.

Feyenoord100jaar schreef:

Om te traden met al je vriendjes natuurlijk! Man man man, wat een vraag...

kiriyama
Ik vind het ook vreemd, zeker aangezien sommige games die wel toegevoegd worden een totaal andere spelervaring geven. Zo heb ik bij Tony Hawk Pro Skater 2 een 4 staan voor de PSX versie. De GBA versie zou dan weer niet hoger dan een 1.5 komen, maar die twee versies zijn gewoon samengevoegd.

gatygun
Top spel, jammer dat het bedrijf zero aan innovatie vertoont.

het spel had na al die jaren 13 jaar ongeveer nu? wel is een mmo uit kunnen brengen / 3d pokemon.

tenminste is wat innovatiefs.

Dat erin rammen van copy past beestjes met achtelijke namen etc, slaan nergens op. Ze zien er niet uit of zijn gewoon ripoffs.

De game zelf is ook nauwelijks veranderd buiten wat extra systeempjes.

red en bleu waren top. de rest erna waren slappe aftreksels / uitmelkerige meuk.

Zat laatst nog is te kijken naar die nieuwe pokemon, nog steeds niks 3D buiten wat cutscreens.

Ze moeten is een 2d mmo maken op 3DS die uitgaat komen
of een 3D pokemon ( compleet 3D )
Beste zou zijn om een 3D MMO te maken voor de pc/handheld als dat mogelijk is (handheld) pc moet nu toch wel lukken na 13 jaar.

Maja het doodbloeden van de serie hebben ze goed volbracht.

Echter geef ik het spel wel een 5, ik heb me er kapot aan gespeelt. De rode en blauwe versie.

avatar van Brains
Ik ben het niet helemaal met jou eens. Ze zijn namelijk in ieder geval niet bang om het gewoon bij 2D te houden. De hoeveelheid gameseries die geflopt zijn na de overstap naar 3D is aardig groot. Laat ze het maar lekker 2D houden.

Ook heb ik een broertje dood aan mensen die overal maar online multiplayer van willen maken. De singleplayer ervaring is voor mij en veel andere gamers veel belangrijker dan multiplayer. Bovendien lijken veel gamedevelopers overal maar multiplayer in te gooien dat ten koste gaat van de singeplayer. Dus laat dit maar lekker singleplayer.

Bovendien weet deze serie games ondanks een vrij herhalend concept nog steeds te verassen. Daar kan jij het niet mee eens zijn, maar voor mij is dat zeker het geval.

avatar van DonaldFortune
Goede game, je loopt er makkelijk doorheen.
Het verhaal valt erg tegen voor een RPG, maar het is Pokémon waardoor dat het compenseert en je ook niet een geweldig verhaal verwacht.

Overigens gespeelt op de emulator waardoor de charme er wel wat meer afgaat.

avatar van wiiplayer
DonaldFortune schreef:

Overigens gespeelt op de emulator waardoor de charme er wel wat meer afgaat.

Nogal ja. Vooral als je kan doorspoelen.

het is ongelofelijk hoeveel plezier ik hier aan heb beleefd in m`n kinderjaren. pokemon was/is ook een enorme hype en iedere schooldag kwamen kinderen met hun pokemon-kaarten en verhalen van die aflevering van gister(bij mij op school althans). zou hem graag nog eens spelen, misschien als ik het spel en m`n oude gameboy color nog eens tegenkom dat ik er weer eens voor ga zitten.

Jammer dat de mijne Spaans was..

Een geweldige game, speelde ik heel vaak, en heb ik meerere malen uitgespeeld, kan niet tippen voor mij aan het heilige verklaarde crystal, maar blijft een steengoede RPG.

avatar van ix-mario-x
beste oldskool gameboy spel ever:D

avatar van Rebecca
ix-mario-x schreef:
beste oldskool gameboy spel ever:D

enough said.

gatygun
Brains schreef:

Het probleem is, dat ze van een baanbrekend product gegaan zijn dat ver voor hun tijd was. Naar een totaal verouderde game serie waar meer van hetzelfde beter is, dan echt een nieuwe stap te zetten.

Ik snapte dat in 1996 de techniek en communicatie middelen ( toen al ) erg gelimiteerd waren om zoiets als een mmo's neer te kunnen zetten. Maar de laatste 6 jaar hadden we toch wel is een nieuwe push mogen zien van het bedrijf zelf.

Als je kijkt hoe warcraft geëvolueerd is van een "pokemon red visueel standje en communicatie middelen" naar de mega mmo hit die het nu is, met volle 3D characters die over de hele wereld kunnen rennen zoeken en vechten in compleet 3D. dan lijkt mij toch echter dat pokemon gewoon weg totaal weggevaagd is van de kaart hiertegen.

En het enige probleem wat het spel zo achterhoud is dat ze nog steeds bezig zijn met 1996 technieken die mensen al lang en breed kennen en klaar mee zijn.

De enige mensen die de spelletjes nu nog spelen zijn veelal mensen, die of niks andere te kon op hebben en toch iets willen hebben dat ze wat content oplevert op hun handheld of mensen die ooit pokemon gespeelt hebben en hun kinderen gewoon zo'n spel schenken omdat het toen wel een leuk spel was. Ik denk dat de meeste lui uit het jaar 1996 op dit moment wel op mmo's zitten zoals world of warcraft of andere mutiplayer games waar "online centraal staat" aangezien ze niet meer zonder hun vriendjes kunnen. "mensen zijn nogal sociale wezens".

Er zou niks mooier geweest zijn, als de volledige game pokemon red naar een mmo variant wordt gezet en waar je tegen elkaar kan vechten als je elkaar tegen komt ( wel een stuk diepere mmo dan wat pokemon red natuurlijk is ). het zou tonnen met geld binnen halen. Ze kunnen daarvandaan expansions met nieuwe gebieden toevoegen elk jaar of wat dan ook.

Jou reactie "Ze zijn namelijk in ieder geval niet bang om het gewoon bij 2D te houden"

Dit zijn ook van die rare zinnen, dus als je niet innoveert ben je ... tenminste niet bang..... dat slaat natuurlijk nergens op.

jou volgende regel "De hoeveelheid gameseries die geflopt zijn na de overstap naar 3D is aardig groot"

Echter is de game series gebouwt op de tv series en anders om. Mensen zien Ash al in 3D, en palet town. je ziet de serie niet afspelen van bovenaf maar van zijwaarts met volledige 3D ongevingen. Daarom is 3D maken van deze serie totaal geen risico voor deze game serie en valt je reden dus in het niet. ( er is geen enkele game die meer geschikt is voor deze transformatie dan pokemon serie )

je volgende regel: "Ook heb ik een broertje dood aan mensen die overal maar online multiplayer van willen maken"

Pokemon was altijd al een multiplayer spel, dat is altijd al zo geweest. vechten met andere en concurreren met je vrienden staat centraal en is de hele rede waarom het spel bestaat. Dat je een offline modus heb met een verhaal so be it. Maar dat ik net als ash in de film "mensen wil leren kennen" en daarmee tegen andere mensen pokemon battles wil gaan doen is gewoon nog steeds veelste ver achter gebleven en dat kan je ook duidelijk zien.

De serie is gewoon perfect gemaakt voor online mmo solutie.

je volgende regel: "Bovendien lijken veel gamedevelopers overal maar multiplayer in te gooien dat ten koste gaat van de singeplayer. Dus laat dit maar lekker singleplayer. "

Zoals ik al zij, beetje onzin punt voor deze serie. Ja ik kan het me voorstellen dat sommige spelletjes waar het op geforceerd wordt een probleem is. Dit doen developers alleen maar omdat hun hoofd product weinig tot niks voorstelt meestal.

Echter is dat fenomeen begonnen om piraterij tegen te gaan, wat toch een zinloze strijd is.

conclusie:

Pokemon serie als spel is gewoon van legendary's naar afval status vervallen tegenwoordig. Ik hoop dat het bedrijf is een keer wakker wordt en echt weer iets baanbrekend neer zetten. Want na pokemon blue/red is er weinig van pokemon overgebleven.

avatar van Spawn
Heb tot nu toe alleen maar nieuwere pokemon spellen gespeeld en ik was toch aardig nieuwsgierig geworden naar de oudere. Nu heb ik een emulator op mijn ds staan en kan nu de oude pokemonspellen ook spelen. Eerst maar begonnen (en nu nog steeds bezig) met Red.

Man, wat een andere sfeer hangt er in dit spel zeg. (positief) Dit spel heeft iets wat de andere pokemonspellen toch missen. Ik weet alleen nog niet wat. Maar het speelt opzich lekker weg en je bent zo weer een uurtje verder. ondanks dat sommige pokemon er niet echt uitzien op Red, doet het toch geen afbreuk aan het spel. Muziek is ook gewoon dik in orde net als de battlefights en de omgeving zelf. Ondanks dat ik pas bij de 4de Gym zit toch al een klein reviewtje wat ik er tot nu toe van vind.

Ik zeg maar, simpel maar toch zeer doeltreffend en misschien nog wat verslavend ook!

avatar van wiiplayer
Spawn schreef:

Dit is absoluut waar. De oude pokemon spellen hebben inderdaad een veel betere sfeer, waarschijnlijk door de oude muziek en 8bit style.