Pokémon Red (1996)

Alternatieve titel: Pocket Monsters Red

Game Boy / Nintendo 3DS

Ontwikkeld door Game Freak

Als de protagonist van Red op een dag het hoge gras rond zijn dorp in wil lopen, wordt hij tegengehouden door Professor Oak, de plaatselijke kenner op het gebied van Pokémon. Die waarschuwt hem ervoor dat het hoge gras vol zit met zulke wezens, die een gevaar kunnen betekenen voor iedereen die er zonder eigen Pokémon doorheen wandelt. De speler en Oak's kleinzoon krijgen beiden van de professor een Pokémon. Er onstaat een bittere rivaliteit tussen de twee jongens, die beide proberen hun Pokémon zo sterk mogelijk te krijgen, hun Pokédex zo vol mogelijk te maken en een zo groot mogelijk collectie Pokémon badges te winnen.

Vroeger was pokemon red echt een top game op de gameboy.
Iedereen had de spel gewoon.
Me eerste pokemon was een Charmander,maar dat betekent dat de 1e en de 2e gyms best wel moeilijker waren,omdat je toch een manky of een pikachi in je box moest hebben of een gras pokemon.
Grafische zag het er gewoon slecht uit en je had er een virus in waardoor alles verloren ging.
Maar ik heb er leuke tijden aan beleefd gewoon een topgame van vroeger.

avatar van Saffie
Real_Games1 schreef:

Ja, Ik had dat soms bij pokemon yellow. Zaten daar ook virussen in?
Kan ook zijn dat mijn spelletje gewoon oud werd!

avatar van Bennerd
Missigno kende ik wel, maar die kreeg je door die bepaalde cheat, en hij toverde je Hall of Fame om tot een mooie box vol vreemde Pokémon

Saffie schreef:

Ja, Ik had dat soms bij pokemon yellow. Zaten daar ook virussen in?
Kan ook zijn dat mijn spelletje gewoon oud werd!

In pokemon Yellow moest je een soort cheat doorlopen door bepaalde steden bij Red ook,maar bij Red kwam het zomaar toen ik me pokemondex bijna compleet had kwam die virus ineens en weg was je spel.

avatar van wiiplayer
Net zoals blauw een leuke speel ervaring.
4****

avatar van Jim Carrey
Jim Carrey schreef:
Een leuk Pokémon spel waar ik me erg onder heb vermaakt, super gewoon ik heb er geen woorden voor hoe goed deze is ook kijk ik graag naar de TV-Serie waar ik me onder vermaak maar bij deze heb ik gemerkt dat de Games helemaal geweldig zijn om te spelen zelfs mijn Vader en Moeder bleven even staan kijken toen ik het was aan het spelen en dat is een wonder .

* * * * *

Ik vond hem nadat ik hem nog eens had gespeeld ook minder dus ook hier gaat een half sterretje eraf maar naar mijn mening blijft het toch echt een aanrader.

Ik heb toch betere herrineringen aan Blue

avatar van Quaest
Wat is eigenlijk verschil tussen Pokemon red en blue? :/
Want ik heb blue gespeeld en me broer heeft Red gespeeld.. maar het is precies hetzelfde.. Of misschien heb ik verkeerd

avatar van Metalfist
Ik geloof dat je een aantal pokémon niet in blue kon vinden die je dan wel in Red vond. Andersom ook.

avatar van Quaest
Oke dus niet heel groot verschil

Real_Games1 schreef:

Die mythe blijft maar de ronde doen.

Nee, er was geen virus. Er was wel een probleem met de batterij die de gegevens opslaat. Blijkbaar was die defect waardoor je opgeslagen spel plots foetsie kon zijn. En dan was het helemaal opnieuw beginnen. Zelfs POKéMON Gold en Silver hadden nog last van deze uiterst vervelende bug.

avatar van Hirano Aya
Heb hem laatst weer eens proberen uit te spelen, maar kwam vast te zitten bij dat huisje vol met spoken en geesten. Had geen flauw idee wat ik toen moest doen, heb 'm toen maar aan de kant gegooit.

avatar van Metalfist
Moet je volgens mij in the Game Corner de Silph Scope gaan zoeken die je kunt vinden door Baas Rocket te verslagen.

avatar van Bennerd
Metalfist schreef:

En je Game Boy terug vinden...

of emulator

Metalfist schreef:

volgens mij had ik dat al gedaan, maar goed zal het spel weer eens opzoeken...

S.Hieltjes
Ik heb het zelfde "virus" zoals entrope al zei in pokemon gold

ik heb een n64 met pokemon stadium (2) dus ik wou daar een ho-oh op hebben

op een dag, gingen wij naar de rommelmarkt en ik heb het spel voor 10 euro gekocht( wat nog een fatsoenlijke deal is) en toen we thuis arriveerden, je raad het nooit ging ik meteen spelen,
daarna ging ik een tijdje spelen, was ongeveer 20 minuten aan het spelen, waarna ik het spel ging opslaan

daarna had ik iets gedaan maar geen idee wat het was, maar ik ging een tijdje erna weer pokemon doen en tot mijn schrik, was mijn save file weg!!!

ik weer opnieuw proberen, ging weer ff spelen, saven
opnieuw op starten, en weer was me file weg...

daarna had ik hem verkocht voot 15 euro en nu heb ik van een vriend het spel over genomen voor 2 euro
dus dat heeft me 13 euro op geleverd en een hele zooi tijd omdat er een ho-oh en lugia op stonden

dus kortom,, die gbc/gbp spellen zitten vol verrassingen

avatar van Hirano Aya
De eerste twee (Red&Blue) waren geweldig, beiden dikke 5,0 waard, minimale graphics, maar dat boeide helemaal niet, want gameplay draait het hier om, en natuurlijk liever deze graphics dan die lelijke geperfectioneerde, expressieloze gevallen genaamd Ruby en Sapphire, om over Diamond en Pearl nog maar te zwijgen.......... bweurk
Nee, hier was Pokémon nog een fris, origineel concept, en hier hadden ze het bij moeten laten, want Gold en Silver waren leuk, maar al stukken minder.

avatar van ps3me
dit is een super game die mij doet terug verlangen naar vroeger, lang leve dat ik dit spel heb.
het was mijn eerste gameboy spel en ik was direct verkocht:D

gigantisch leuk gehad
jammer dat alles zo nieuw moet worden soms:(

Hirano Aya schreef:

Red en blue was niks vergeleken gold en silver

avatar van Mart
Gisteren heb ik deze game uitgespeeld (lees: de pokemon league verslagen), met alleen Arbok en Raticate. Het 'levelen' van twee pokemon gaat echt stúkken sneller dan het levelen van zes pokemon

avatar van wiiplayer
Ik doe het gewoon allemaal met 1 lvl 100 dragonnite
Vanaf lvl 1 getrained

wiiplayer schreef:
Ik doe het gewoon allemaal met 1 lvl 100 dragonnite
Vanaf lvl 1 getrained

Dat kost heel veel tijd.

vroeger tijdloos dit spelletje natuurlijk. En het blijft nog steeds leuk XD

jellecomicgek72 schreef:
vroeger tijdloos dit spelletje natuurlijk. En het blijft nog steeds leuk XD

Zeker, maar waarom geef jij nooit cijfers?

Vroeger ontzettend lang gespeeld, nu vind ik het niks meer aan.

joeri592
waarom staat pokemon fire red op de gameboy advance er niet op, dat is toch 1 van de bekendste pokemon spellen

avatar van DR-Chronic
Ik zou wel eens willen weten hoeveel uur speeltijd ik hierop heb zitten.

Zal waarschijnlijk mijn hoogste aantal tot nu toe zijn.

avatar van PebeVai
Toch nog 1 van de beste pokemon game na dato..

Ik begon ook met een charmander maar het was het waard na zijn 2 evoluaties..(:

Spel blijft tijdloos en pokemon red verdient zeker een plekje in mijn top 10

een Dikke 5 (omdat het gewoon te verslavend was en stiekem gezegt nu nog steeds ook..;$)

avatar van hpdw
kan iemand mij vertellen waarom leaf green en fire red niet op de site staan?

en ik heb deze en leaf green gespeeld allebei te gek, jammer genoeg wel zelfde werelden maar dat geeft niet egt