Pokémon Red (1996)

Alternatieve titel: Pocket Monsters Red

Game Boy / Nintendo 3DS

Ontwikkeld door Game Freak

Als de protagonist van Red op een dag het hoge gras rond zijn dorp in wil lopen, wordt hij tegengehouden door Professor Oak, de plaatselijke kenner op het gebied van Pokémon. Die waarschuwt hem ervoor dat het hoge gras vol zit met zulke wezens, die een gevaar kunnen betekenen voor iedereen die er zonder eigen Pokémon doorheen wandelt. De speler en Oak's kleinzoon krijgen beiden van de professor een Pokémon. Er onstaat een bittere rivaliteit tussen de twee jongens, die beide proberen hun Pokémon zo sterk mogelijk te krijgen, hun Pokédex zo vol mogelijk te maken en een zo groot mogelijk collectie Pokémon badges te winnen.

avatar van sxesven
Nou ja, als Blue dan 5* krijgt, deze uiteraard ook.

avatar van thomzi50
Precies. Deze had ik niet, maar wel een tijdje geleend van een vriend van me.

Heb deze zelf ook nooit gehad maar net als Thomzi50 heb ik ook het spel geleend, vond het spel goed maar 5 sterren is het voor mij niet waard.

avatar van Ansem
Zelfde als bij Blue:
Ansem schreef:

Geweldig spel waar ik vroeger echt lang mee gespeeld heb.
Hoewel de Graphics op niet veel meer trekken vergeleken met de nieuwere games, maar daarvoor ga ik echt geen minder punten voor geven, want voor 1996 waren de Graphics wel goed.
De Gameplay is ook geweldig, hoewel het vechten niet echt een uitdaging is. (Water vs Steen/Vuur, Vuur vs Gras, Gras vs Water,...)
Door de vele combinaties van de types zijn de gevechten in latere games ook uitdagender.

4* voor dit spel.

avatar van wwelover
Toen ik het nog speelde was het leuk. Nu niet meer natuurlijk. Maar ik geef het een 3.5*

avatar van Koert
Het eerste deel blijft voor mij het beste. Ontzettend veel gespeeld. Elke keer weer mee op vakantie. Tijdens het eten spelen. Hele dagen door in bed Gameboyen, geweldig.

5.0* top 10!

avatar van Rayman
zeer veel gespeeld

beste pokémon game

altijd charmander gepakt

avatar van René.
ik had 2 gameboy's en 2 blue en red (voor mij en m'n broertje) en ik zorgde er altijd voor dat ik ze alle3 had op het begin leuk spel. 3.5

avatar van Sammael
5 sterren en een top tien notering. Deze game is zeer verslavend en ik heb hem echt héél vaak gespeeld. Het concept achter dit spel steekt ook gewoon prima in elkaar. Na deze eerste Pokemon-delen ben ik mijn interesse in de serie verloren (mede dankzij het schandalige uitmelken), maar dit spel staat nog altijd als een huis.

Inderdaad een prachtig spel maar ik zou deze liever een plaatsje gunnen in de TOP-Lijsten: http://www.gamesmeter.nl/ga...

ik heb er vroeger tog veel plezier van gehad daarom geef ik 4,5*

Dit was de eerste spel die ik gekregen had. Vind het maar een saai spel, weinig functies enzovoorts. Fire Red is beter.

Relax
Ik ben nog nooit iemand tegen gekomen die Baltasaur (of iets dergelijks) als begin Pokémon gekozen heeft!

feeder

?

Er waren zat mensen die balbasaur als begin pokemon kozen.

Relax
Ik zeg dan ook: IK ben nog nooit iemand tegen gekomen

Trouwens, toen ik dit spel had uitgespeeld was ik zo grappig om mijn savegame te verwijderen voor de vakantie en het gewoon nog eens een keer uitspelen en dat is gelukt ook nog.

avatar van Princess Piranha
Ik zeg dan ook: IK ben nog nooit iemand tegen gekomen

Tot nu dan. Ik heb Bulbasaur (genaamd Nasibal) als begin Pokémon.

(Wel bij FireRed, maar denk niet dat dat heel veel uitmaakt, toch?)

Muffinhead
nou Fire red is wel een soort van remake maar er zijn toch nog een hoop verschillen hoor. Fire red is natuurlijk flink geupdate aan het huidige vechtsysteem enzo.

avatar van Tsjo-Wi
AGE-411 schreef:

De tip van: "pak charmender" is de beroerste die ik ooit gehoort heb.

Nou dan doe je iets niet goed. Zeker dat eerste gevecht tegen Gary (je rivaal) is vet moeilijk met Bulbasaur. Met Charmander had je tenminste scratch en was het een eitje. En dat is trouwens geen mening maar een feit.

Jammer dat ik dit spel niet meer in mijn bezit heb, ik zou het spel dolgraag nog eens willen spelen. Ondanks dat vind ik deze niet de beste van de Poké-Reeks.

feeder
Tsjo-Wi schreef:

Maar dan heb je wél een gras pokémon voor in de eerste 2 Gyms en dat is zeker geen overbodige luxe voor de beginners.

Ook ik heb altijd bij Charmander gezworen en ik heb er geen seconde spijt van gehad. Een paar maanden geleden heb ik dit spel nog eens gespeeld en dat was puur sentiment, overheerlijk. Ik heb ook eindelijk Mew gevangen.

Obscure Thing
De eerste Pokemon en de leukste!
hier heb ik vele uren op gespeeld. 4.0
Geweldige gameplay waardoor je maar bleef doorspelen.

de rest leek er in mijn ogen allemaal zoveel op.

Tsjo-Wi schreef:

Idd, dat was altijd moeilijk... maar ik won steeds!

Daarna is het gewoon simpel (alle gym's). Terwijl met charmender je tegen brock en misty met handne in het haar zit en dat met Bulbasaur gewoon gene probleem is. Ook tegen LT Surge gaat het.

avatar van donnie darko
Dit is eigenlijk het enige spel dat ik ooit echt fanatiek heb gespeeld(en natuurlijk sommige van de vervolgen). Was destijds een echte pokémon-fan. Nu boeit het me niets meer, en speel ik eigenlijk zelden nog spelletjes. Ben er echt niet voor gemaakt.

avatar van Jim Carrey
Een leuk Pokémon spel waar ik me erg onder heb vermaakt, super gewoon ik heb er geen woorden voor hoe goed deze is ook kijk ik graag naar de TV-Serie waar ik me onder vermaak maar bij deze heb ik gemerkt dat de Games helemaal geweldig zijn om te spelen zelfs mijn Vader en Moeder bleven even staan kijken toen ik het was aan het spelen en dat is een wonder .

* * * * *

avatar van equalizersound
ik heb te veel pokemon gespeeld red, blue, yellow, silver, gold, crystal, ruby, sapphire, emerald, fire red, leaf green, stadium 2, colluseum en pearl ze krijgen behalve pearl een 3,5

Obscure Thing schreef:
De eerste Pokemon en de leukste!
hier heb ik vele uren op gespeeld. 4.0
Geweldige gameplay waardoor je maar bleef doorspelen.

de rest leek er in mijn ogen allemaal zoveel op.

Geweldige gameplay

avatar van Joe-K
Leuk spel, heel erg veel gespeeld.
Vroeger lekker buiten zitten in het zonnetje, en maar Pokémon Red/Blue spelen. Lekker traden met vrienden en uiteindelijk gewoon het spel helemaal uitspelen en elke pokémon op level 150 krijgen. 4*

avatar van Bennerd
feeder schreef:

...

Het lijkt dan ook in zowat dit spel de bedoeling om het gemakkelijkst vooruit te zijn met een Grastype. Bulbasaur voor de eerste, de tweede, de derde en de vierde badge, en je hebt het enkel moeilijk voor de zesde en de zevende. Maar tegen dan ben je al een heel eind op weg natuurlijk

Wat ik ook altijd vreemd vond is hoe sommige mensen die voor het eerst dit spel speelden een Blastoise lv 63 hebben en aan hun derde badge beginnen. Dit heb ik ooit geprobeerd, maar het is mij dus nog nooit gelukt.

avatar van Saffie
AGE-411 schreef:

De tip van: "pak charmender" is de beroerste die ik ooit gehoort heb.

Charmander, Squirtle en Bulbasaur zijn alledrie even goed.
Vuur wint van gras, maar verliest van water.
Water wint van vuur, maar verliest van gras.
Gras wint van water, maar verliest van vuur.

(snappie? )

Ik weet dat je met de eene pokemon bij de eerste paar gyms wat meer in het voordeel bent dan bij de andere, maar op zich zijn ze allemaal even sterk.