Harvest Moon: A Wonderful Life (2003)

Alternatieve titel: Bokujou Monogatari: Wonderful Life

Nintendo GameCube / PlayStation 2 / PlayStation 3 / PlayStation 4
RPG / Simulation

Ontwikkeld door Victor en Marucome
Uitgegeven door Natsume, Victor en Marvelous

Als boer heb je een druk leventje. Je moet je land goed onderhouden om de perfecte oogst te krijgen, je moet je kippen, koeien en andere dieren goed verzorgen om er de eieren, melk en andere producten van te krijgen. Ook ,moet je je eigen leventje op orde zien te houden. Zowel sociaal als in je werk moet je alles perfect uitwerken, want een mensenleven is maar kort. Babbel wat met de dorpsbewoners en versier meisjes in de hoop dat ze je leuk vinden, en je wellicht met één van de dames kunt trouwen en misschien zelfs een gezinnetje kunt beginnen.

Imperial Figure
Mensen met weinig geduld moeten dit spel totaal niet spelen maar mensen met geduld zullen zich er helemaal in verdiepen.
Vergeet the sims want Harvest Moon: A Wonderful Life bevat meer fun vanwege innovatie en vrolijke sfeer.

Relax
Het spel had zoveel potentie.. maar het is naar mijn smaak veel te sloom.

Dan begon het verhaal.. en dan zoek je het maar uit! Ik dacht echt van.... okaaay... wat moet ik doen?
Na een paar uur kloten en nogmaals opnieuw beginnen (om een goede start te maken) kon ik het spel spelen zoals ik het wou.. naja, het viel wat tegen.

Je begint met een kleine amount van geld en daar koop je maar een kip of gereedschap mee.
En die lul die zogenaamd je vaders vriend was geeft nou ook niet bepaald duidelijke informatie.. hij zegt gewoon lui.. lees mijn boek en je ziet van zelf wel.

Na 5 uur saai van alles uit te proberen kon ik eindelijk de logische boeren handeling doen en dat was het grasveld ploegen en plantjes planten... maar die planten komen 10 uur later pas uit ofzo.

Maar toch, het is een heel rustgevend en vrolijk spel, als je je verveelt is het spel wel leuk om te doen om een beetje van je tijd af te komen.
Maar om het serieus uit te gaan spelen enzovoort dan raad ik je deze game totaal niet aan.. daar is het gewoon net wat te sloom voor.

Imperial Figure
Dit spel vergt extreem veel tijd, duurt inderdaad ook extreem lang voordat de plantjes volgroeid zijn.

avatar van steph b
Een fantastisch spel! Maar, zoals eerder genoemd, je hebt veel geduld nodig. En als je het geduld al kunt opbrengen, komt er eigenlijk nog geen eind aan het spel. Het duurt gewoon veel te lang!

In de hoop net zoiets leuks te treffen als bij 'Back to Nature' heb ik deze ooit nog eens voor de Cube aangeschaft.

Viel erg tegen. Speelde allemaal een stuk minder aangenaam.

Zo was het verdacht lastig om de koeien te verplaatsen meen ik me te herinneren en was zoals al eerder is aangegeven het tempo gewoon te tergend traag.

Ook was de opzet van de omgeving naar mijn idee minder.

Jammer.

Spelconcept staat me namelijk wel erg aan. Lekker relaxed.