Formula One 99 (1999)

PlayStation / PC

Ontwikkeld door Studio 33
Uitgegeven door Psygnosis, Take-Two en Sony

Formula one 99 is het officiele spel van het Formule 1 seizoen van 1999. Neem controle over je favoriete coureur van dat jaar en doe er alles aan om het kampioenschap naar je toe te trekken.

avatar van Bahamut Zero
Dit had de topper van de Formule 1 reeks kunnen worden. Alles klopt (bijna) aan dit spel. De coureurswisselingen gedurende het seizoen (Salo die Schumacher vervangt nadat laatstgenoemde zijn been brak) zijn perfect uitgewerkt. Grafisch ook een hoogstandje vergeleken met zijn voorgangen F1 98. De race's zijn realistisch, er zitten stop-and-go penalty's in en zelfs de safetycar kan de baan op rijden in geval van een zware crash. Enigste echte minpunt is de arcade achtige gameplay die je met 300 km per uur de bocht om stuurt en je het nog eenvoudig haalt ook. De moeilijksheidsgraad van dit spel is ook niet hoog genoeg. Wanneer men de difficulty op het allerhoogste zet kun je zelfs nog met een Minardi winnen vanaf de laatste plaats. Over het algemeen een hele goede game maar op een haar na net niet perfect.