Pokémon Silver (2000)

Alternatieve titel: Pocket Monsters Silver

Game Boy Color / Nintendo 3DS

Ontwikkeld door Game Freak

Pokémon Silver begint in Johto, een wereld waar 250 Pokémon leven. De speler wordt naar het laboratorium van Professor Elm geroepen, en uitgenodigd om een tocht te ondernemen om de Pokémon league te winnen en zoveel mogelijk Pokémon te verzamelen. Onderweg moet je afrekenen met vele andere Pokémon trainers en natuurlijk ook Team Rocket...

avatar van Ansem
Hoewel ik dit spel alleen maar eens gespeeld heb bij vriend, post ik hetzelfde als bij Gold aangezien het toch hetzelfde spel is. (Behalve dan een paar andere Pokémons die je kan vangen.)

Ansem schreef:
Topspel, nog beter dan de 1ste generatie.
De Graphics zijn verbeterd, intrede van Shiny Pokémon, grotere wereld (en een 2de wereld uiteraard), mooie Pokémon (als je die van Pearl/Diamond ziet... Dit was echt het hoogtepunt qua Pokémons zelf vind ik. ) en dag en nacht functie. (En nog meer dingen waar ik niet aan denk nu. )

avatar van P8rb
Wow, net zoals alle andere pokemon spellen (yellow,blue,red) is deze ook meesterlijk, heerlijk spel gewoon! Iedereen deed dit vroeger toch wel op z'n gameboytje??

avatar van Foetsj_NL
Hah, geweldige game . Heel de tijd op zoek naar de beste Pokémons, ik was helemaal blij toen ik Lugia had gevangen. En ook op het schoolplein met vrienden in de bosjes ( want Gameboyen mocht eigenlijk niet ) elkaars geclonede Pokémons linken.

4,5 *

Dit spel heb ik gespeeld, de ena laatste van de GBA.

4.5 Waard en echt een spel waar je kei veel kan doen.

avatar van equalizersound
geweldig spel ik ging altijd tegen mij buurjongen spelen met de link kabel we namen steeds de zelfde pokemon en toen ginge we kijken wie de sterkste had de pokemon die ik me nog kan herrineren zijn maar het viel mij op dat mijn spel na een bepaald aantal uren automatisch resetten

scizor lv100
tyranitar lv92
hitmontop lv80
belossom lv 77
espeon lv55

avatar van Ga_me_bre_aker
Foetsj_NL schreef:

4,5 *

Hoe kloon je met pokemon Crystal??

Game_Kaza
Wel leuk... maar brengt naar mijn idee niets nieuws aan de orde op wat andere pokemon na.

avatar van wiiplayer
Is wel een leuk Pokemon spel , maar ik vond hem tog wat minderr... avontuurlijk . ook waren die nieuwe pokemons wat aan de saaie kant en het bij R/B/Y was het hetzelfde gemaakt als hier .. dus niet zo veel vooruitgang.

toch nog een 3.5

avatar van Devoo
Hier heb ik zoveel goede herinneringen aan, jammer dat ik deze verkocht heb. Maar in ieder geval, verdient het een 5* van mij!

een van de leukste pokemon games allertijde

Ford KAduuk
Beste Pokémon, wat mij betreft. Dat lag vooral aan de speelduur. Je kon namelijk niet alleen de wereld van Silver betreden, maar ook die van Red/Blue/Yellow. Daarnaast had je ook een dag/nacht-systeem en een ervaringspuntenbalkje, waardoor je eindelijk eens kon zien hoeveel ervaringspunten je Pokemon nog te gaan had. Een grote verbetering in mijn optiek.

avatar van Bennerd
Inderdaad, dat ervaringsbalkje was een heel goede verbetering. Veel handiger dan na iedere match kijken bij je pokémon om te zien hoeveel punten die nog nodig heeft.

avatar van jirachi04
Ik heb 2 van lvl 100 : laatste evo Totodail en een Seadra.
rest 60-90

avatar van ps3me
Ook een erg goed spel, vanwege de dubelle kaart: de hoenn en de oude, even de naam kwijt.

Heel erg veel pokémon in die pokédex en lekker lang bezig zijn om ze te vangen is je doel 'gotta catch'm all' Heel erg leuk spel waar je je een tijd aan kan vermaken: ik prefereer toch wel naar pokémon Gold als het om deze 2 gaat

avatar van Zealenga
Deze ben ik ook weer eens aan het spelen.
Blijft echt leuk!

Ja, dit was het gewoon!
Vroeger de hele middag dit spel gespeeld en 's avonds als je moest gaan slapen snel je Gameboy pakken en weer verder spelen. En dan de volgende dag als je naar school moest opscheppen bij je vrienden dat je die 'Gymbaas' of die 'Pokemon' al gevangen had en zei nog niet Geweldig Gewoon.
Heb vroeger in de Pauze urenlang met vrienden Pokémon staan linken. (de pauze duurde maar een kwartier maar toch..... )

Fantastische Game!

avatar van Zealenga
Ben laatst weer eens begonnen met dit spel. Jaren geleden had ik het ook al gespeeld, maar toen was opeens mijn bestand deleted. Erg jammer, maar nu ben ik eigenlijk al en stuk verder dan toen haha! Kan me er nog steeds erg goed mee vermaken!

avatar van Brains
Dit is toch mijn favoriete Pokémon game.
Qua battle systeem is het weinig anders dan de voorgaande versies, maar dit deel (en Gold) bevat veel meer optionele dingen om te doen naast de league. Het hele mysterie met Unown heb ik echt nachten van wakker gelegen. Ook de rare Pokémon zijn veel leuker uitgewerkt, zoals die 3 hondachtige Pokémon die je overal op elk moment tegen kan komen. Gold is natuurlijk vrijwel hetzelfde op dit gebied, maar Lugia was toch wel wat cooler dan die andere, vandaar dat ik hier veel meer uren in heb gestoken. Tevens de enige Pokémon game waar ik mijn Pokédex compleet heb gemaakt.

avatar van steffengamer
Na 114 uur heb ik dan mijn pokedex compleet! tenminste dat wil zeggen! allemaal behalve Celebi! Als iemand een werkende cheat heeft zou ik die erg graag horen! Alvast bedankt!