Zelda: The Wand of Gamelon (1993)

Philips CD-i

Ontwikkeld door Animation Magic
Uitgegeven door Philips

Link en de vader van Zelda zijn plotseling spoorloos verdwenen. Jij speelt met Zelda, en je moet je vader en Link zo snel mogelijk zien terug te vinden. Ze worden ergens gevangen worden gehouden door Ganon op het eiland Gamelon. Jij gaat achter Ganon aan, in de hoop je vader en Link weer terug te vinden.

avatar van Car-freak
is dit een zelda ???????????????????
ken de game totaal niet vast ver voor mijn tijd dan;)

avatar van jaspertje3
Jazeker, m'n broer had dit spel op cd CD-i speler. Kan er zelf niet over oordelen.

Beruchte game, schijnt bijzonder slecht te zijn. Ook geen officiele Zelda-titel.

turbothijd
Hoe philips het voor elkaar krijgt om het slechtste mario (hotel mario) en het slechtste zelda (dittem) spel te maken snap ik niet. In ieder geval is dit spel hilarisch slecht. Ik ga hier geen woorden meer aan besteden, jakkes wat een spel

avatar van ReMyTje86
turbothijd schreef:

Ik had de spel gezien op AVGN en ik wist niet eens dat cd-i Zelda games in bezit had. Ik heb hem zelf nooit gespeeld. Ze zeggen wel eens de origineel is altijd beter dan de copy. In dit geval zeker

avatar van PC.ENGINE.FAN
0,5
Ik heb me zelf een keer zo gek gekregen om dit uit te proberen op een echte CD-I met de gamepad. Dus niet met die gekke lepel of de afstandsbediening. Ik dacht dat de mensen wat hard waren over deze zelda's en dat hij misschien nog een beetje speelbaar was. Toen ik dit eenmaal uitprobeerde had ik het idee dat de game niet luisterde naar mijn commando's. Het is dat gevoel dat je wel eens hebt in sommige spelletjes als je betoverd wordt door een tovenaar en links ineens rechts wordt en boven ineens naar beneden gaat. Zulke respons slechte controle en je hebt maar uit te zoeken waar in de "schilderij" achtige omgevingen je ergens kunt staan. Omdat springen met de pijl omhoog moet en je items onder actieknop 2 zitten is de besturing een gigantische ramp geworden. De cartoons in beide games zijn beschamend. Je vraagt je af of het door tijdsgebrek in 2 dagen allemaal bij elkaar is getekend, of dat het door kleuters zijn gedaan. De muziek was het enige redelijke, best lekkere catchy deuntjes. Ik heb nog altijd spijt dat ik hieraan ben begonnen, je voelt je echt zo veel beter als je weet dat je dit nooit hebt gespeeld.

avatar van wolff
PC.ENGINE.FAN schreef:
*veel*

Echt? Ik zou dit spel namelijk graag eens uitproberen alleen kan ik nooit aan een CD-I geraken. Nog nooit een gezien

Dacht dat het wel mee viel maarja ik krijg het toch nooit te spelen

Taken
Er staan er zat op marktplaats voor 25 euro incl spellen.

avatar van wolff
Heb ik er niet echt voor over ookal is het een spot prijs, toch bedankt