Metal Gear Acid (2005)

PlayStation Portable
Strategy

Ontwikkeld door Konami
Uitgegeven door Konami

Het jaar 2016. In het Amerikaanse luchtruim wordt de Jumbo Jet 326 gekaapt door een onbekende groep terroristen die een chemisch goedje los laten in de kabine, die wanneer veelvuldig ingeademd dodelijke gevolgen kan hebben. Onder de 517 passagiers bevindt zich Senator Hach, de onofficiële toekomstige president van de U.S.A. De terroristen zijn zich daar uitermate van bewust en stellen als eis aan de Amerikaanse autoriteiten het overleveren van "Pythagoras". Wat research later blijkt het hier te gaan om een project dat wordt ontwikkeld op Lobito Island. De V.S. neemt direct contact op met de Mollonese regering, maar lijken weinig te willen meewerken en vinden dat de V.S. zelf hun problemen maar moet zien op te lossen. Tijd is echter iets van de Amerikaanse autoriteiten niet hebben en sturen een team van special forces erop af om het project te bemachten, maar eenmaal daar aan gekomen worden overmeesterd en alle communicatie afgesneden. Ten einde raad roepen ze de hulp in van Solid Snake. Op het eiland begint jouw missie, op zoek naar het geheime lab in een mysterieuze omgeving. Metal Gear Acid is een strategische metal gear game. Elk level is opgedeeld in rasters en beide partijen, Snake en de vijand, krijgen elke beurt een x-aantal punten die ze mogen besteden aan verschillende handelingen. Behalve bewegen kun je ervoor kiezen om verschillende "kaarten" te gebruiken, onderverdeeld in character, action, item, support en weapon. Sommige kaarten kosten weinig om te gebruiken (slaan), anderen veel. (FAMAS, granaat).

0,5
Niet kopen dit spel! Het lijkt alsof je zelf helemaal niets kan doen en vanaf minuut 1 snap je al geen ene f*** van dit spel, ik had hem de dag erna meteen geruild voor een andere game. Dit spel is echt ronduit een belediging te noemen voor de andere Metal Gears