Bomber Raid (1988)

Sega Master System
Flight / Action

Ontwikkeld door Sanritsu
Uitgegeven door Activision en Sega

Je begint als klein vliegtuigje dat opstijgt van zijn basis om een compleet vijandelijk leger aan te vallen. Door power-ups te verzamelen kun je de snelheid en vuurkracht van je vliegtuigje vergroten. Ook kun je twee hulpvliegtuigjes verzamelen, die aan je zijde meestrijden. Verder heb je beschikking over drie zeer sterke bommen die dus op strategische momenten moet gebruiken. Ieder level wordt afgesloten met een eindbaas.

Wo dit spel is zo vet!

Kijk, je knalt ten eerste met je vliegtuigje een complete luchtvloot kapot, en laat talloze schepen zinken, etc, vervolgens kom je bij de eindbaas, een gigantisch slagschip, een gigantische tank, etc.
Ook humoristisch: ieder level begon met een korte briefing. Iedere keer had die de vorm: "Destroy the giant ... " en vul dan in battleship, tank, bomber, fighter, en uiteindelijk ultimate weapon!

Een paar dingen kan ik me nog goed herinneren: soms waren er zo enorm veel bewegende vliegtuigjes, tanks, kogels en raketten op het beeldscherm, dat de framerate dusdanig dropte, dat je ook nog een kans had om te overleven!
En uiteindelijk had je via powerups zo'n sterk wapen opgebouwd, dat je iedereen aan de kant veegde voordat ze maar in beeld konden komen. Werd je dan echter per ongeluk toch even geraakt door een klein minuscuul kogeltje, dan explodeerde je, en kon je je hele firepower weer opbouwen. Dat was rampzalig, want de vijanden waren wel evenredig sterker geworden!:D

avatar van PC.ENGINE.FAN
Trivia: dit was het laatste spel dat werd uitgebracht voor de Japanse Master System. De Master System was alleen in Europa en Brazilië een succes.