Quackshot (1991)

Sega Mega Drive/Genesis
Action / Platform

Ontwikkeld door Sega
Uitgegeven door Sega

Donald Duck gaat op wereldreis in deze 2D platform/adventure game. Zijn tocht brengt hem en zijn neefjes naar Egypte, India en de Zuidpool. Onderweg moet je vele puzzels oplossen en gevonden voorwerpen die je in het ene level vind, gebruiken om andere levels te bereiken. Het wapen, de "plungergun", kan gebruikt worden om vijanden uit te schakelen, maar ook om tegen muren te schieten en zo een ladder te creëren om hogere plaatsen te bereiken.

1 van mijn lievelingsspelletjes aller tijden. Donald Duck is zo geweldig! bovendien was het een goede intro voor avonturenfilms zoals Indiana Jones.

Naast Micky's Castle of Illusions de meest betoverende game.
Mooie levels en gave gameplay.
En ook hier weer briljante muziek zoals alle Disney Sega games van die tijd.