menu

Rayman 3: Hoodlum Havoc (2003)

Alternatieve titel: Rayman 3 HD

mijn stem
3,49 (104)
104 stemmen

Nintendo GameCube / PC / PlayStation 2 / Xbox / Macintosh / PlayStation 3 / Xbox 360
Platform
single player / multi player (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Ubisoft
Uitgegeven door Ubisoft en Feral

De wereld wordt weer eens door slechteriken overgenomen. Dit keer door de kleine zwarte Hoodlums, die kleren voor zichzelf maken door dieren kaal te plukken. Deze Hoodlums zijn gevaarlijk en Rayman moet de wereld bevrijden van deze schepsels. Samen met zijn domme vriend Globox en zijn vliegende handleiding vecht hij tegen André, de leider van de Hoodlums.

zoeken in:
avatar van markwiering
simonslekke schreef:
Niemand die weet wat ik kan doen aan een glitch in mijn spel?


Nee, dat weet ik niet. Helaas ik jou hier niet mee helpen.

avatar van CarealotCarrot
2,5
Ik heb geen andere Rayman games gespeeld dan nummer 3, misschien dat mijn score daarom laag uitvalt.

Rayman 3 wilt graag platform en actie game zijn en slaagt in beiden niet. Platform op zich nog te doen, alleen is het in andere platform games veel beter uitgewerkt. Levels kunnen soms onoverzichtelijk zijn. Rayman loopt ook nogal stroperig, wat de game nogal traag doet aanvoelen. Terwijl de rest/humor zo hyperactief is, een beetje gek dus. De power-ups die je meestal moet gebruiken om verder te komen in het level duren veel kort. Power-ups kun je helaas dus niet meenemen, dit had de game wat interessanter kunnen maken.

Het actie gedeelte komt neer op buttonbashen en soms wat heen en weer geloop om je vuisten te curven. Niks boeiends dus, op zich niet vervelend als het als afwisseling in de game wordt gestopt, maar helaas bestaat 50% van de game uit dit hersenloze gedoe. Jammer...

Humor sprak mij ook niet aan. Gelukkig zijn er soms speciale levels zoals de discofunkboard(?) levels en sommige bazen zijn wel leuk. Jammer genoeg is de game alleen aan te raden voor de extreme platformliefhebber of de Rayman fan.

avatar van simonslekke
4,0
markwiering schreef:
(quote)


Nee, dat weet ik niet. Helaas ik jou hier niet mee helpen.


Echt jammer. Kan dit gewoon niet verderspelen.

avatar van wiiplayer
4,5
Verwijder de game en download hem opnieuw in de ps store. Rare fout, kan er zo gauw niets over vinden op internet.

avatar van markwiering
CarealotCarrot schreef:
Ik heb geen andere Rayman games gespeeld dan nummer 3, misschien dat mijn score daarom laag uitvalt.

Rayman 3 wilt graag platform en actie game zijn en slaagt in beiden niet. Platform op zich nog te doen, alleen is het in andere platform games veel beter uitgewerkt. Levels kunnen soms onoverzichtelijk zijn. Rayman loopt ook nogal stroperig, wat de game nogal traag doet aanvoelen. Terwijl de rest/humor zo hyperactief is, een beetje gek dus. De power-ups die je meestal moet gebruiken om verder te komen in het level duren veel kort. Power-ups kun je helaas dus niet meenemen, dit had de game wat interessanter kunnen maken.

Het actie gedeelte komt neer op buttonbashen en soms wat heen en weer geloop om je vuisten te curven. Niks boeiends dus, op zich niet vervelend als het als afwisseling in de game wordt gestopt, maar helaas bestaat 50% van de game uit dit hersenloze gedoe. Jammer...

Humor sprak mij ook niet aan. Gelukkig zijn er soms speciale levels zoals de discofunkboard(?) levels en sommige bazen zijn wel leuk. Jammer genoeg is de game alleen aan te raden voor de extreme platformliefhebber of de Rayman fan.


Kijk eens even op Wikipedia: Platformspel - Wikipedia - nl.wikipedia.org

Een platformspel is dus een spel waarin de speler vooral van platform naar platform moet springen, punten en bonussen moet verzamelen en vijanden en eindbazen moet verslaan. Rayman 3 Hoodlum Havoc voldoet aan al deze eisen. Het is dus gewoon een platformspel.

Rayman loopt gewoon normaal, en niet stroperig. De duur van zo'n blikje verschilt. Gele blikjes die je in staat stellen om te vliegen duren het kortst. Blauwe blikjes met ijzeren grijpers duren het langst. Sommige blikjes duren nogal kort, maar dat is niet erg, want je hebt ze ook niet zolang nodig. Bij het oppakken van een geel blikje is het de bedoeling om snel ergens te komen waar je normaal gesproken niet zou kunnen komen. Het is niet bedoeld om 10 minuten lang het hele level door te kunnen vliegen. Als je een geel blikje langer nodig hebt, kom je ze onderweg tegen zodat je tijdens het vliegen de duur van het pakje kunt verlengen.

Met dat laatste wat jij in je alinea schrijft, ben ik het met je eens. Het zou leuk zijn als je een blikje mee kon nemen. De actie is op meerdere manieren verwerkt. Sommige vijanden moet je gewoon rammen met je vuist. Sommige vijanden, zoals die vliegende robotjes, zijn in staat om klappen te ontwijken, dus dan moet je ze aan de zijkant raken door ze met een boog aan de zijkant te raken. Die heks moet je veranderen in een kikker en dan pas raken. Die jager moet je eerst raken en daarna van die bal afgooien. Sommige vijanden moet je met je raketje raken. Sommige vijanden worden beschermd, waardoor je eerst die beschermer die op Sinterklaas lijkt moet vermoorden. Sommige vijanden, zoals die robotvissen, moet je raken door ze te bekogelen met je kanon. Sommige vijanden die achter je aanvliegen moet je met een schietwapen dood krijgen. Sommige vijanden moet je de lava of het vuur in duwen. Sommige vijanden moet je met je sneeuwbord raken. Bij Reflux moet je eerst zijn staf raken, daarna zijn zere plek op zijn rug.

Om te beweren dat de actie niks meer is dan hersenloos slaan, is gewoon onzin. De humor bestaat uit de leuke gesprekken die er gevoerd worden en dingen die er gezegd worden. Dit kon makkelijker in Rayman 3 Hoodlum Havoc worden geïmplementeerd dan in Rayman 2 The Great Escape, want in tegenstelling tot Rayman 2 The Great Escape wordt er in Rayman 3 Hoodlum Havoc wel gewoon gesproken.

Ik vind dat jij erg negatief bent over dit spel. Rayman 3 Hoodlum Havoc is één van mijn favoriete computerspellen.

avatar van markwiering
simonslekke schreef:
(quote)


Echt jammer. Kan dit gewoon niet verderspelen.


Leg mij exact uit bij welk level en op welk moment je niet verder kunt. Ik ken Rayman 3 Hoodlum Havoc zeer goed aangezien ik het meerdere keren heb uitgespeeld. Als jij wat duidelijker bent, kan ik jou uitleggen wat jij (mogelijk) verkeerd doet en wat jij kunt doen om die poort wel open te krijgen.

avatar van simonslekke
4,0
Je moet zo een bol nemen en die dan een brug overdragen.
Ondertussen wordt je beschoten vanuit een grot links van je.
Je moet dan 3 keer stoppen om de brug over te kunnen lopen.
dan loop ik die kamer binnen, doe ik iedereen dood, de poort achter mij gaat dicht en die voor mij blijft gesloten. En dan kan ik niets meer doen. Heb ik al 4 keer gehad en sindien probeer ik het gewoon niet meer.

Bedankt om te willen helpen
markwiering schreef:
(quote)


Leg mij exact uit bij welk level en op welk moment je niet verder kunt. Ik ken Rayman 3 Hoodlum Havoc zeer goed aangezien ik het meerdere keren heb uitgespeeld. Als jij wat duidelijker bent, kan ik jou uitleggen wat jij (mogelijk) verkeerd doet en wat jij kunt doen om die poort wel open te krijgen.

avatar van markwiering
simonslekke schreef:
Je moet zo een bol nemen en die dan een brug overdragen.
Ondertussen wordt je beschoten vanuit een grot links van je.
Je moet dan 3 keer stoppen om de brug over te kunnen lopen.
dan loop ik die kamer binnen, doe ik iedereen dood, de poort achter mij gaat dicht en die voor mij blijft gesloten. En dan kan ik niets meer doen. Heb ik al 4 keer gehad en sindien probeer ik het gewoon niet meer.

Bedankt om te willen helpen
(quote)


Ik weet wat het probleem is. Dat is geen fout van het spel. Dat hoort zo te zijn. Als je in die kamer zit, is één van die raampjes nog open. Dan zie je een plaat van Rayman, een plaat van Globox en een plaat van een roze vrouwtje voorbij gaan. Als je een plaat van Rayman of Globox voorbij ziet gaan, moet je hem snel raken. De plaat van het vrouwtje moet je niet raken. Je hebt een gele balk. Als je de plaat van Rayman of Globox raakt, loopt de gele balk terug. Als je dat vrouwtje raakt, komt dat gele er weer bij. Je moet die hele gele balk wegwerken.

Als dat gedaan is, hoor je een kort overwinningsmuziekje, krijg je extra punten en gaan alle poorten weer open.

Probleem opgelost! Nu kun jij weer verder spelen.

3,0
Rayman 3 is een ander verhaal. Dat is logisch. Alleen het verhaal en de sferen van de levels zijn niet helemaal zoals ik gewend ben en de wereld waarin het afspeelt voelt niet als een Rayman wereld, het is dat je hem ziet lopen anders zou het ook iemands anders wereld kunnen wezen. De eerste levels gaan nog wel t/m The Bog of Murk, daarna gaat het van het ene uiterste naar de andere. De Hoodlums zijn redelijk goed bedacht alleen de Knaaren en vooral Reflux zijn eigenlijk iets te boosaardig vergeleken met de monsters van de vorige Rayman's. Jano ( het monster met één oog en een hoed in Rayman 2 ) was ook boosaardig alleen had ook iets vriendelijks. Verder was de muziek bij de meeste levels ook minder mooi ( behalve tijdens de eerste levels t/m Clearleaf Forest en de muziek van de Land of the Living Death ging ook nog wel) als in Rayman 1 & 2, en soms zelfs irritant zoals bij The Longest Shortcut waarbij het mij in diezelfde level ook een tijdje duurde om in een soort buitenhofje met een zweef cabine van de ene kant naar de andere kant te komen. Wat ook nog irriterend en hinderlijk ( vooral onhandig als er een boosaardig figuur in de omgeving van Rayman is ) kan wezen is de camera, die zogenaamd de zelfde camera blijkt te zijn als in Rayman 2, ook al is het in Rayman 3 iets verbeterd en filmt de camera minder vaak vanuit een hoek waardoor de omgeving onoverzichtelijk wordt. Zijn er ook voordelen? Ja, die zijn er. Grafisch is er verbetering, dat is logisch want het spel is ongeveer 3 jaar jonger dan Rayman 2 en 8 jaar jonger dan de originele Rayman. De omgevingen zijn over het algemeen ‘ronder’. En Rayman is zelf ook veranderd, al lijkt het alsof hij iets moeizamer loopt als in de vorige Rayman’s. Ook is er in Rayman 3 duidelijk meer humor dan in Rayman 2 die soms een vrolijke sfeer heeft alleen vooral meer serieuzer is en alleen een paar spaarzame grapjes had. Vooral de filmpjes met de Hoodlums en de andere filmpjes met de dokters ( Teensies ) in Rayman 3 waren leuk. Ook spraken de meeste karakters in Rayman 3 Engels of een andere bekende taal ( geen Nederlands ), in Rayman 2 was het een taal die nogal geheimzinnig was ( werd wel ondertiteld, alleen niet in het Nederlands ) en in Rayman 1 was het verschillend ( in ieder geval ook niet in het Nederlands ), de ene keer spraken ze zonder animatie met ondertiteling en als het met animatie was hoorde je ze alleen een geheimzinnig taaltje spreken of hoorde je ze niet praten, alleen het was bij beide wel ondertiteld.
En wat ook leuk was dat er in Rayman 3 een paar herinneringen waren van de vorige Rayman’s zoals standbeelden van Ly de Fee ( The Longest Shortcut ), een Piranha van Rayman 2 en één van Admiral Razorbeard en zijn piraten in het hoofdkwartier van de Hoodlums, en komen de Zombie Kippen als animatie terug in de grotten van de Knaaren ( The Desert of The Knaaren ). Het minispel 2D Madness is ongeveer vergelijkbaar met Rayman 1. Toch geef ik Rayman 3 vanwege de eerder genoemde nadelen minder sterren dan Rayman 1 & 2. Misschien is dat vanwege omdat Michel Ancel de bedenker van Rayman nauwelijks meegewerkt hebt en zelf verteld heb dat als hij volledig meegewerkt zou hebben Rayman 3 anders zou zijn. De Hoodlums zijn niet verkeerd bedacht, alleen het verhaal en de sfeer die het verhaal en de wereld hebben ben ik eigenlijk niet gewend van Rayman. Rayman 3 is niet slecht alleen wel minder dan de vorige Rayman's en vooral minder dan Rayman 2 die ik tot nu toe de beste vindt van alle Rayman spellen bij elkaar.

avatar van Delloo
4,0
Deze game gespeeld via de XBOX one als Game of Gold. Een hernieuwde kennismaking met de game die ik destijds op de pc had gespeeld.Toen kwam ik niet verder dan 3/4 van de game. De frustratie van het steeds dood gaan werd te groot. Met de controler van de Xbox one ging het een stuk beter. Ben gekomen tot de eindbaas, die ik voor 2/3 heb verslagen. De frustratie sloeg weer toe. Voordat je aan het laatste 1/3 deel van de eindbaas komt moet je iedere keer de andere 2/3 delen ook weer doorpelen. Dan was je zo weer 10 minuten verder. Echt typisch voor oude games. Dus eindbaasfilmpje maar bekeken op Youtube. Toch een echte aanrader deze game. Speelt heerlijk weg en is eigenlijk altijd uitdagend.

avatar van wolff
4,5
Vroeger vond ik dit een vet spel, maar was te moeilijk voor mij en zat ergens op ~65% in het spel vast. Besloot voor de grap eens dat onbegonnen klusje af te maken, erg gaaf spel. De maps en bosses zijn gewoon goed gedaan en de humor is ook ludiek. Pittig einde maar met behulp van guides prima te doen. Eindelijk het einde hiervan ook meegemaakt.

Ook een puike OST van zo'n 8 uur lang, voor bijna elke gebeurtenis is een theme song voor gemaakt (zelfs voor het dragen van zware voorwerpen ). Dat maakt het spel echt af.

avatar van bertkruijswijk
Grappig spel met leuke personages, mooie werelden en leuke gevechten. Ook de missies zijn uitdagend, en sommige heb ik vaak over moeten doen. Ik heb de single player nog niet uitgespeeld, dus ik wacht nog even met mijn beoordeling, maar tot nu toe ben ik positief.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:31 uur

geplaatst: vandaag om 07:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.