Pokémon Gold (2000)

Alternatieve titel: Pocket Monsters Gold

Game Boy Color / Nintendo 3DS

Ontwikkeld door Game Freak

Pokémon Gold begint in Johto, een wereld waar 250 Pokémon leven. De speler wordt naar het laboratorium van Professor Elm geroepen, en uitgenodigd om een tocht te ondernemen om de Pokémon league te winnen en zoveel mogelijk Pokémon te verzamelen. Onderweg moet je afrekenen met vele andere Pokémon trainers en natuurlijk ook Team Rocket...

avatar van Mart
Mijn favoriete pokemongame! Man man man, wat was ik hier aan verslaafd geweest zeg... Dit was ook het pokemonspel dat mij het langst wist te boeien. Dat kwam vooral omdat je hier ook nog naar de wereld van Pokemon Red/Blue/Yellow kon gaan.

kiriyama
Opzich beter dan red/blue maar miste toch wat van de magie van de voorganger. Kwam misschien ook omdat deze veel later kwam en de jeugdherinerringen aan deel 1 mij zo sterk bijstaan. Verder weer een geweldig spel waar ik heel wat uren aan heb gezeten.

basketballerke
Vind deze persoonlijk nog iets magischer dan de eerste, en vooral het grotere aantal pokémon en ook leukere, vind ik zelf, maken deze nog beter.

Matthijs
Verslavend spel, toen ik klein was kon ik dit wel de hele dag door spelen. Maar ook vaak irriterend, omdat die levels op een gegeven moment zo langzaam omhoog gaan. Ook Lugia was moelijk te vangen.

*4,0

Deze vond ik nog een pak beter dan de vorige generatie. De nieuwe wereld biedt veel meer mogelijkheid om het spel in eigen volgorde uit te spelen, en toen ik ontdekte dat er dan nog een 2e wereld was

Ook zijn de caves niet meer zo lang, en zitten er ook wat minder Zubats, wat het tempo in de vorige generatie er wel eens uit wou halen.

avatar van Ansem
Topspel, nog beter dan de 1ste generatie.
De Graphics zijn verbeterd, intrede van Shiny Pokémon, grotere wereld (en een 2de wereld uiteraard), mooie Pokémon (als je die van Pearl/Diamond ziet... Dit was echt het hoogtepunt qua Pokémons zelf vind ik. ) en dag en nacht functie. (En nog meer dingen waar ik niet aan denk nu. )

%%%%%%
Kan iemand een vraag beantwoorden Wat is eigenlijk het verschil tussen deze en pokemon silver

%%%%%% schreef:

Bij beide kan je een 200-tal pokemon vangen, maar er zijn 40 pokémon die je enkel in Gold kan vangen (en niet in Silver) en er zijn 40 pokémon die je enkel in Silver kan vangen (en niet in Gold). Vergelijk het met Rood en Blauw.

Dan is er nog Crystal: dat speelt de rol van Geel: daar kan je zowel de pokémon van Gold als van Silver vangen.

Matthijs
bijvoorbeeld Hoot Hoot kun je alleen in Silver vangen.
en je zult eerder Lugia ontmoeten in SIlver, en je zult eerder ho-oh ontmoetten in Gold.

avatar van Tsjo-Wi
Matthijs schreef:
bijvoorbeeld Hoot Hoot kun je alleen in Silver vangen.

Dat is toch die uil? die kun je ook gewoon in Gold vangen hoor

Matthijs
Oh wacht, ik bedoel die spin, Spinarak geloof ik, die kun je alleen in Gold vangen en in SIlver dan weer zo'n lieveheersbeestje

Hoi allemaal, weet iemand misschien nog wat hints en / of cheats voor Pokémon Gold??? En hoe kun je een Chansey, mewtwo, mew, Moltres, Zapdos en Articuno krijgen

Matthijs schreef:
oh, je bedoelt een Ledyba, die zijn lachen en sterk (als ze zijn geëvuleerd)

Beste Pokémon naar mijn mening. Heb hier zo'n 300uur op gespeeld Had echt ongeveer alle Pokémons En zelfs Mew en die Celebi!

Nu zijn die volgens mij best veel geld waard

Halrod schreef:

Nu zijn die volgens mij best veel geld waard

vet was dat op pokémon gold of zilver???

Poké Gold Master schreef:

Door te ruilen met de Red/Blue/Yellow-spellen

Ansem schreef:
..mooie Pokémon (als je die van Pearl/Diamond ziet... Dit was echt het hoogtepunt qua Pokémons zelf vind ik. ) ...

Inderdaad, ik heb wat van die pluizenbollen op Pearl en Diamond gezien, en ik was niet bepaald enthousiast.

Maar ik vind de Pokemon uit Ruby/Sapphire net iets mooier, ook al zie je dat ze hun inspiratie geput hebben uit de vorige reeksen.

dat heb ik al geprobeerd maar dat lukte niet (aan Bennerd)

Relax
Geweldige game, maar minder dan Red omdat de magie niet zo heerlijk was, maar toch bijna wel.

Wat voor mij hoogtepunt was was het fokken

Ook op GBa gehad, meestal Rom. Hijs goed, maar kan geen Mareep vangen en dat is het slechte.

Red/Blue werden op bijna alle punten verbeterd voor de vervolgen. Met name het broeden en het dag/nacht systeem zijn geweldige toevoegingen. Het enige nadeel was dat er geen Safari Zone in zat, maar verder heb je weinig te klagen met 2 werelden en 251 Pokémon.

avatar van Tha)Sven
Voor mij is het hoogtepunt echt de twee werelden en het dag en nacht systeem. Wat heb ik hier veel plezier aan beleefd

Ik heb dit spel vroeger heel veel gespeeld, ik weet nog wel dat ik superblij was toen ik dit spel voor mijn verjaardag kreeg. Het leukste vond ik nog wel dat toen ik dacht dat ik het uitgespeeld had, naar die andere werelden kon.

Bennerd schreef:

ik vond juist dat dit de laatste lading acceptabele Pokemons waren, hierna waren het allemaal van die slechtverzonnen beesten, na Gold ben ik ook afgehaakt, de graphics bij de volgende delen vind ik ook helemaal niet mooi, het is allemaal te geperfectioneerd, graphics zijn hier natuurlijk allesbehalve oogstrelend verder, maar het heeft wel iets.

Matthijs schreef:

Ik vind de graphics bij R&S ook nog zeer goed. Maar deze reeks blijft wel mijn favoriet.

avatar van Nintendofreak
Ik vond het een super leuke game.
Alleen jammer dat ik het einde nooit gehaald heb.
er zijn een paar stadjes die ik niet heb kunnen vrijspelen zeer jammer.
maar tog een super game.

avatar van Bennerd
Even een iets uitgebreidere beschrijving van mijn mening over deze game:

Het (langverwachte) vervolg op de Red/Blue-versie. Yellow was een uitstekend tussendoortje, maar niet meer dan een tussendoortje. De liefhebbers van de virtuele beestjes (ik heb het hier niet over Tamagotchi) wachtten ongeduldig op een nieuwe reeks beesten. De reclame zag er al goed uit, enerzijds een glanzende... euhm... vogel en anderzijds een donkere... euhm... draak. Het was dus gissen.

En toen kwam het er: een game die naar mijn mening de beste is van de hele reeks, zonder met die uitspraak afbreuk te doen aan de genialiteit van de andere games.

Het bevat vele nieuwe opties:
het dag/nacht-systeem, pokémon die wegvluchten (en jij maar moeite hebben met die Abra's ), het fokken, de "gouden" pokémon, en ik mis zeker nog een paar dingen.

Wat er nog zo goed is aan deze game?
Het duurt best wel een tijdje voor je het uitgespeeld hebt. Niet alleen door de twee werelden, maar ook omdat er nu 250 beesten (ik weet het, negatieve term, maar toch) in het spel zitten. En natuurlijk... pokémon zou pokémon niet meer zijn moest je de beide games en een linkkabel nodig hebben om ze echt allemaal te vangen. (Anders verkopen die kabels ook niet, en gun de makers toch ook hun centen )

Waarom zet ik dan dit in mijn top tien, en niet Silver? Moeilijke keuze. Ik heb ze allebei in mijn bezit, maar het zal waarschijnlijk te maken hebben met de aanwezige pokémon, en om het feit dat ik bij Silver mijn save altijd kwijt ben ( ).

avatar van The Blue Boy
Bennerd schreef:

Dat heb ik altijd bij Gold Geen idee hoe dat komt...

The Blue Boy schreef:

Dat heb ik altijd bij Gold Geen idee hoe dat komt...

Te oude cassette (of hoe het ook noemt).

Geweldig spel was dit vroeger..