Def Jam: Fight for NY (2004)

Alternatieve titel: Def Jam: Fight For NY: The Takeover

Nintendo GameCube / PlayStation 2 / PlayStation Portable / Xbox
Fighting

Ontwikkeld door Aki en Electronic Arts

De meedogenloze gangster D-Mob is uit de gevangenis ontsnapt. Eenmaal thuisgekomen blijkt dat zijn machtspositie in het ondergrondse fightclub-circuit van New York bedreigd wordt door brute nieuwkomer Crow. Als lid van D-Mob’s crew moet jij Crow een toontje lager laten zingen. Slaag je daarin, dan ligt de wereld aan je voeten. Slaag je niet, dan… daar kun je maar beter niet aan denken.

avatar van fabblwaps
Leuk spel was dit, ik weet nog wel dat er een character was die aan drunken boxing deed (flava flav volgens mij). Ook leuk dat Fat Joe aanvallen blokt door z'n dikke pens uit te steken.

Het was helaas wel te gemakkelijk om een overpowered karakter te maken.

avatar van youngtick
fabblwaps schreef:

Het was helaas wel te gemakkelijk om een overpowered karakter te maken.

van die overpowered character stuk had ik wel iets van gehoord van mijn broer maar ik heb er helemaal niets van gemerkt. Ligt het aan de stijlen die je op volgorde neemt of niet

avatar van fabblwaps
Volgens mij ligt het daaraan inderdaad. Bij bepaalde vechtstijlen zitten combo's die bijna niet te blocken zijn.

avatar van youngtick
fabblwaps schreef:

dan ga ik ervan uit dat het belangrijk is welke move je als eerst neemt.

avatar van fabblwaps
Volgens mij wel, ik weet niet hoe het precies zit.

timWTF
Zo'n gruwelijk spel! Had er broeger heel veel plezier van. Leuke besturingen. origineel dat je je vechtstijl kan kiezen en leuk dat je poppetje zo costumizable is.

avatar van nintendo
Op ps2 wel duizende keren opnieuw gespeeld, en nu sinds kort ik een psp terug heb aangeschaft moest ik deze meenemen. Weer leuk dat je ook op de psp versie je eigen personage helemaal kunt aanmaken, en aankleden zo als je zelf wilt.Dat vond ik op ps2 al zeer zeer fijn.

Alleen het enige nadeel is het verhaal (dat was beter op ps2)
En de filmpjes zijn helaas ook weggelaten, maar buiten die twee dingen nog steeds een verslavend fight game dat ik wel ook nu terug kan grijs spelen!