Final Fantasy Tactics Advance (2003)

Game Boy Advance / Nintendo Wii U
Strategy / RPG

Ontwikkeld door Square Enix
Uitgegeven door Nintendo en Square Enix

Marche en zijn vrienden zijn vrienden ontdekken, tijdens een van hun uitjes in hun geboorte stadje, een mysterieus en magisch boek. Het boek transporteert ze naar de wereld Ivalice, waar ze zich zullen moeten aansluiten bij een clan van krijgers, om te overleven en een weg terug naar huis te vinden.

Heerlijk spel, helaas de zelfde ruimtelogica als de kaartmodus in FFX.

Maar het was erg de moeite waard om je team zo efficient mogelijk te tweaken, en zo rivaliserende clans af te maken. Het verhaal vond ik dan wel weer een beetje vaag voor FF. Hoewel het echt leuk was dat je twee parallele werkelijkheden had. Marche etc werden in de wereld van een boek gezogen, net zoals wij allemaal in de wereld van onze spellen worden gezogen. Ik zou echter dieper in de wereld worden gezogen als er freeroaming mogelijkheid was in Ivalice, in plaats van het landkaartsysteem.

Groetjes,

Ruben

superdross
WAT EEN HEERLIJKE SPEL. (voor tha gameboy dan he)

superdross
als het voor tha xbvox 360 of ps2 uitkwam (DAN WAS HET FOCKING LELIJK)