Albert Odyssey: Legend of Eldean (1996)

Alternatieve titel: Albert Odyssey Gaiden

Sega Saturn

Ontwikkeld door Sunsoft
Uitgegeven door Sunsoft en Working Designs

Het jonge mensenkind Pike is opgegroeid en opgevoed door harpies, een soort vliegend ras. Onbekend met zijn eigen herkomst, is hij nog nooit het dorp uit geweest. Als op een dag zijn pleeggezin plotseling versteend blijkt, gaat Pike gewapend met Cirrus, het zwaard van zijn vader, op pad om hen te genezen.

avatar van PC.ENGINE.FAN
Standaard-cliché rpg'tje. Dorp verwoest, ouders vermoord, gold als betaalmiddel, restricties waardoor je eerst van alles moet doen voor je het dorp uit mag..bossen kerken kastelen, draken en kristallen: Albert Odyssey heeft het allemaal! Goed, dus Laila is betoverd en het is aan Pike om de vloek op te heffen. Naar het schijnt is dit deel, the legend of Eldean, de derde in de reeks. Ik weet niet of Arcus Odyssey er ook iets mee te maken heeft, maar ik las wel wat terug in een conversatie “have you seen Arcus?” Hmm..dat is toevallig! Wat is dat trouwens met dat verwoeste dorp van zijn ouders dat maar op een paar meter afstand van de plek met die vleugelmensen vandaan ligt? Vond dit allemaal maar slaapverwekkend, met in het bijzonder de saaie muziek tijdens de battles. En nog wat, waarom moet het weer om een mens gaan in een fanatasie wereld?