Phantasy Star Online (2000)

Alternatieve titels: Phantasy Star Online Episode I | PSO Episode I

Nintendo GameCube / PC / Sega Dreamcast / Xbox
Action / RPG

Ontwikkeld door Sonic Team
Uitgegeven door Sega

Na de grote 'Unification War' is de thuiswereld Coral door de eindeloze strijd zo verwoest, dat hij onbewoonbaar is geworden. De 'Alliance of nations', de tien sterkste naties van Coral, besluiten samen te werken en richten het 'Pioneer' project op, om de bevolking naar andere planeten te vervoeren en die te colonizeren. De Pioneer 1 land op de planeet Ragol en begint constructie van de Central Dome. Als na een goed begin opeens steeds meer troepen van de planeet verdwijnen, wordt de Pioneer 2 gelanceerd, met een groep hunters om de planeet te verkennen.

FeZ
Dit spel was toch ook op de gamecube? Of heb ik 'm met een ander deel door de war gehaald?

Idd, op de cube en xbox ook verschenen als dubbelpack met deel 2 erbij.

Joël
Phantasy Star Online Episode I & II heb ik echt te veel gespeelt met vrienden in split-screen multiplayer op mijn te kleine tv. Achteraf jammer dat ik nooit een internetverbinding op mijn GameCube heb gehad. Ik vraag me af of het online ook zo leuk was.
Het enige irritante was dat je steeds elkaars characters via de memory cards moest overbrengen en weer terug zetten. Als je dat vergat te doen kon je een hele dag hebben gespeelt en was je poppetje er niet beter op geworden omdat de bijgewerkte versie nog op de memory card van een vriend stond, die deze misschien weer had verwijderd. Voor de rest geweldig in multiplayer, vooral de eindbazen waren indrukwekkend en Episode II ziet er prachtig uit!
4,5* En een top10 notering, omdat ik veel plezier heb beleeft aan deze game.

avatar van thoyouknow1980
Leuke RPG
Maar wat nog veel leuker is...is de muziek,want die is echt fantastisch en sfeervol.
Zelfs nu al die jaren later luister ik nog regelmatig naar nummers van deze game