Blade Dancer: Lineage of Light (2006)

PlayStation Portable / PlayStation 4 / PlayStation 5
single player / multi player (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Hit Maker
Uitgegeven door Nippon Ichi en Sony

Lance is een jongen die erop uit is gegaan met zijn zeilboot om het avontuur op te zoeken, en die hoopt hij te vinden op het eiland Foo. Aangekomen op het eiland hoort Lance gelijk al dat de mensen van de stad worden belaagd door woeste dieren en door andere wezens. Voor Lance klinkt dit helemaal geweldig en samen met zijn trouwe maat, zijn zwaard, besluit hij op het eiland te blijven en de mensen te helpen.

avatar van Mithrandir
Blade Dancer, leuke game waar ik vandaag aan begonnen ben en meteen hooked an dit onbekend pareltje. In 2 speelsessies vandaag 6 uur in de game bezig, want de fun factor is geweldig. De game begint traag, doordat je in het begin, exp-loze missies moet doen om de game te leren kennen, maar wel missies die jou erop uitsturen om de mechanics te leren kennen en wat blijkt, nooit gedacht dat micro management zo rewarding kan zijn. Want wapens, loot, health en andere potions moet je zelf maken door middel van recipes die je unlocked bij een appeaser wat betekent dat je 100 goud betaald, hij je item dismantled en jij er de recipe voor krijgt. het materiaal wat je nodigt hebt kun je vinden door monsters te verslaan en via de recipe maak je daar je wapens of items van.
De stad Foo is aardig ontworpen, ziet er vredig uit maar achter de schermen heeft deze stad het zwaar omdat ze omsingeld zijn met struikrovers, monsters en demonen. Lance je char, wil op een groots avontuur en vind die hier dan ook en de game krijgt een steeds sinistere wending, waardoor je het gevoel hebt dat hij straks in een groot iets verzeild raakt.
Maar geweldige game, met leuke elementen, farmen is leuk en belonend en de missies zijn ook nog eens interessant. Yup hier ga ik me wel lang mee vermaken.

Hey! Mithrandir, je bent mijn hele PSP-backlog lijst aan het afwerken! Volgende zijn Class of Heroes, Jewel Summoner en Summonnight 5?

avatar van Mithrandir
Ja Grovonion, die eerste 2 games zullen zeker een keer de revue gaan passeren, alleen Summmonnight 5 heb ik nooit van gehoord, die moet ik eens checken dan.

Sorry, niet aan elkaar vast: Summon Night 5. Is ook een 6de deel van verschenen op de PSVita.

avatar van Mithrandir
Grovonion, had summon night series gecheckt op het internet, maar denk dat ik deze games aan me voorbij laat gaan, aangezien de vorige delen alleen in het Japans zijn. Helaas heb ik dat altijd met game series, kan ik de voorafgaande titel(s) niet spelen, begin ik er niet aan, want zomaar een serie oppakken terwijl ik niets van de vorige entries lore weet werkt voor mij gewoon niet.