Age of Empires (1997)

Alternatieve titels: Age of Empires: Pocket PC Edition | Age of Empires: Definitive Edition

PC / Macintosh / Mobile
Strategy
single player / multi player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Ensemble, Forgotten Empires, Tantalus en Floodgate
Uitgegeven door Microsoft, MacSoft en Mobile Digital

Age of Empires is een strategyspel waarbij je met je eigen land de vijand moet verslaan. Door de periodes heen moet je een zo hoog mogelijke cultuur ontwikkelen om je sterk te maken tegen eventuele aanvallen van het vijandige kamp.

avatar van kArIzMa_TuRk
Hadouken schreef:
Zonde voor een spel die je 3,5 geeft.
Op een gegeven moment had ik er echt genoeg van. Je weet toch.
@hotmail.com schreef:
welke Nederlanders? in die tijd had je nog geen 'Nederlanders!' volgens mij ben je met 3 in de war
Ach ja, het is al inmiddels 11 jaar geleden.
Het kan inderdaad zijn dat ik in de war met Age Of Empires III ben.

avatar van Barcel
Hij moet zeker tussen 20 en 30 in de top 250 staan. Dat 175e is veel te lager, man!!

avatar van Quaest
Beste multiplayer ooit!
AOE III verpest het gewoon. Zo lelijke spel.

avatar van Jorge-E
Quaest schreef:
Beste multiplayer ooit!
AOE III verpest het gewoon. Zo lelijke spel.

Nou, hij doet hem geen eer aan, maar van dat spel ben ik ook aan het genieten hoor.

avatar van Haas
Evolutie kan niet gesmeerd genoeg lopen.

avatar van Haas
5 * dus

avatar van ps3me
deze nooit echt leuk gevonden al zijn opvolgers wel;)
zoals AoE II & III

avatar van bettafish14
vond deze altijd het minste begrijp nu ook bniet waarom hij in de top 250 staat, als aoe 3 erin stond vind ik best logisch

avatar van Martijn
Aoe3? Die vond ik juist het allerminste. Hier is het allemaal mee begonnen, toen werkte de formule nog.

riczz
age of empires 3 walgelijk dit is realistisch en vooral erg strategisch!

Goed, maar civ vind ik beter.

bokhove2 schreef:
Goed, maar civ vind ik beter.

geeft ie wel een 4.5

avatar van bvonk
ps3me schreef:

geeft ie wel een 4.5

En waarom is dat zo raar? Misschien geeft hij civ wel een 5.0

avatar van ps3me
Misschien wel ja, maar goed.

Sims
Voor die tijd ongekend natuurlijk.

avatar van PebeVai
Leuk Strategie Game..

Alleen AOE 2 vond ik toch wel stukke beter..
Ik vond deze deel alleen leuk, meer niet..

PebeVai schreef:
Leuk Strategie Game..

Alleen AOE 2 vond ik toch wel stukke beter..
Ik vond deze deel alleen leuk, meer niet..

Deel 3 al ooit gespeeld? Zo niet, dan raad ik Age of Empires III je zeker aan.

avatar van Martijn
Maar 3 kan toch echt niet tippen aan 2 en 1!

avatar van Barcel
Nou, dat vind ik zelf van wel. Tja, iedere meningen verschillen.

Vind persoonlijk nr 2 het beste.
Weet wel als dat spel uit kwam dat dit echt een top games was.
Zeer verslavend vooral:-).

avatar van XPS420
Gameplay is echt ultiem maar graphics zuigt vreselijk, zelfs met een hoge resolutie is dat niet op te lossen krijg je alleen maar meer bugs van blijkt dus, let maar eens op het water als je het op een hoge resolutie ga zetten krijg je de vreemdste en raarste kleuren details van zit er erg lelijk uit, deze game was nog van de tijdperk van oude systeem kasten waar nog helemaal geen power in zat, is wel aan te raden voor mensen met een low budget systeem want deze game draait zo licht als een veertje...

avatar van XPS420
kArIzMa_TuRk schreef:
Had deze gegeven aan een vriend, vervolgens verkoopt hij het (nadat hij er genoeg van had) op koninginendag.

Dit spel is meeslepend. Er zijn Nederlanders.. en het is grafisch sterk! een 3,5*

Nee man, grafisch is het helemaal niet sterk.
misschien wel in de tijd van de Romeinen en Egyptenaren!

Shaw
Je moet het ook een beetje in z'n tijdsbeeld zien. In '97 waren de graphics van Age of Empires verre van slecht. En zelfs nu vind ik ze nog goed te doen. In dit soort games is voor mij het belangrijkste dat je een goed overzicht hebt, en dat heb je in AoE.

avatar van kaholiic
Een van mijn eerste pc games toen echt van genoten. Vechters en bouwers upgraden, je verdedigen en je stad opbouwen vond ik toen helemaal te gek.

avatar van polopolo150
Als klein kind begreep ik NIKS van deze spel!

Misschien is tijd om het te spelen, lijkt me wel leuk nu ik goed Engels kan.

avatar van baafeurus
dit is zeker 1 van de BESTE klassiekers ooit gemaakt.

avatar van Game-analist
Goede game!

avatar van Jorge-E
Geweldige game!

avatar van mk1992
super spel, ook het enige strategy spel dat ik ooit heb gespeeld volgensmij

Ooit was dit een erg leuk spel. Nu echter allang weer voorbij gestreefd. Age of Empires II kwam veel later, logisch dat die beter was. Ik vind hem kwa sfeer beter dan age of empires II alleen de campaign vond ik niet echt zo..
Relatief een zeer goed spel zeker als je het verglijkt met wat er nu voor een zooi over de hele gamemarkt wordt uitgestrooid. Deze bracht nog echt iets nieuws. Echter nu kan je toch beter andere rts-games gaan spelen..