Oddworld: Munch's Oddysee (2001)

Xbox / Game Boy Advance / PC / PlayStation 3 / PlayStation Vita / Macintosh / Apple iOS / Android / Nintendo Switch
Action / Platform

Ontwikkeld door Oddworld Inhabitants
Uitgegeven door Microsoft en Limited Run

Ga op reis door een veranderende wereld met vreemde wezens, te gekke actie en bizarre belagers! Begeleid Abe en zijn partner, het waterdier Munch met psychische kracht, coole power-ups en andere speciale vaardigheden om zo de laatste Gabbits in Oddworld te redden!

Ik was tien jaar geleden verzot op Abe's. Toen ik laatst op een zondagavond herrinneringen ophaalde, kwam Abe's ter sprake. Avonden speelde we dat spel. Daarom ben ik dit weekend op zoek gegaan naar Abe's en ik vond twee nieuwe delen. Allebei voor de Xbox. Nu had ik dus de spellen, maar de Xbox was nergens meer te koop. Gelukkig mocht ik de console van een vriend lenen en ik heb genoten....

avatar van Donkerwoud
De gameplay is verschrikkelijk frustrerend soms, maar de sfeer is toch weer goed getroffen. Munch is minstens zo lief als zijn vriendje Abe.

gamelord
coole game deze, alleen jammer dat ik deel 1 niet zo goed vind. Met dat deel kom ik altijd muurvast te zitten...buiten ergens als je voor de eerste keer buiten de fabriek komt.

Maar deze is supertof en cool gebracht, vooral de humor in de game is schitterend. Ook de situaties in de game is soms erg hilarish. Zoals in het begin van de game als je abe's volgelingen moet afvuren om stroom te krijgen voor de poort naar old well!! Super!!
Vind deze wel een goede aanrader! 4,5*!!