Guild Wars (2005)

Alternatieve titel: Guild Wars: Prophecies

multi player / online

Ontwikkeld door ArenaNet
Uitgegeven door NCsoft

Guild Wars is het eerst uitgebrachte deel van de Guild Wars serie. In tegenstelling tot vele andere MMORPG`s die maandelijke kosten vragen, doet Guild Wars dit niet. In het begin is er de mogelijkheid om een keuze te maken uit zes verschillende klasses. Bij deze klasse is er verderop in het spel de mogelijkheid een 2e subklasse te kiezen. Er is de mogelijkheid om de verhaallijn helemaal te volgen en de verschillende Area´s te ontdekken, maar er kan ook gekozen worden voor het player versus player gedeelte dat bestaat uit Arena's (4 vs 4), Hall of Heroes (8 vs 8) en Guild Batlles (8 vs 8).

Heeft iemand een serial key voor me? Ik wil echt weer megagraag gaan spelen maar ben dat kaartje kwijt waar de code opstond..

MikeMannuh
Ik moet ook deze ook nog maar weer eens opstarten, Moet nog maar 600.000 vd 10.000.000 kurzick faction voor die title en daarmee ook god walking among mere mortals, maar ik kan de motivatie maar niet vinden

avatar van Spock
Ik zou je graag een serial key willen geven, maar helaas. In tegenstelling tot gewone spellen word je serial gelinkt aan je account, dus eenmaal gebruikt kun je er niks meer mee. Aangezien je het spel kunt downloaden is de serial key feitelijk het enige van waarde in de doos.

avatar van Spock
Heb je hem nooit geregistreerd of zo? Of raakte je hem meteen kwijt nadat je hem had aangeschaft? Anders moet je eens een mail sturen naar de makers, misschien dat ze je een code willen toesturen.

MikeMannuh
Je hebt toch alleen je email, wachtwoord en een character name nodig om in te loggen? Je hebt helemaal geen serial key nodig.

avatar van Spock
Ah, hij heeft hem al eens gespeeld . Ik dacht dat hij hem net had aangeschaft.

Spel maar opnieuw gekocht, 10 euro samen met Factions. Bereid me nu al vast weer voor op een nieuwe verslaving

wordt deze nog gespeeld eigenlijk?

MikeMannuh
Eindelijk maar eens mn GWAMM title binnengesleept. Ongeveer een jaar geleden weer gestopt en ik moest nog 600.000 kurzick faction om de 30e title compleet te hebben. Dit weekend weer eens ingelogd en bleek het ook nog double faction voor alliance battles weekend te zijn. Inkoppertje dus! Yay!

GWAMM

HoM

M-M-M-M-M-MONSTER KILL!

Seriously, you crazy...

avatar van GameEvolutie
Wordt deze deel nog wel gespeeld?

Mwah nogal.

avatar van Spock
Het begint meer op een solospel te lijken, vooral nu het mogelijk is om 7 heroes in je party te stoppen. Ik neem wanneer ik zelf speel ook niet meer de moeite om naar andere spelers te zoeken. Ik zou er nu niet meer aan beginnen, het leeft niet echt meer. Jammer genoeg.

MikeMannuh
In de goede oude tijd gaf ik al vaker de voorkeur aan het spelen met henchmen boven het spelen met mensen. Dat zorgde af en toe nog wel eens voor frustratie omdat de henchmen beperkt waren in hun skills, maar met 7 heroes ben je gewoon totaal in control.

Het is eigenlijk wel een tegenstelling een MMO spelen en dan niet met mensen gamen, maar het feit blijft gewoon dat er te veel mensen gewoon niet weten wat ze moeten doen, quests pakken die ze niet moeten pakken, de boel gewoon verzieken of gewoon ronduit slecht zijn en niet kunnen gamen. Dit maakt gamen met andere mensen gewoon vreselijk als je ze niet kent of als je niet op voice chat zit. Het 7 hero systeem was dan ook een verademing, al had ik alle vanquishes, dungeons etc. al gedaan voordat ze het implementeerden.

Als je nog dingen moet afmaken in deze game is het nu in ieder geval wel goed te doen met die 7 heroes.

Spock schreef:

Het leeft niet meer?
Kom dan maar in mijn guild, 100 man sterk vol gezelligheid en met behoorlijk wat actieve leden

avatar van Spock
Jij zit nog in een actieve guild? Dat is wel mooi om te horen, want de paar keren dat ik ingelogd was heb ik slechts enkele mensen rond zien rennen in de Eye of the North of Lion's Arch. Kamadan was het druktst, maar daar is de helft volgens mij AFK. Ik zal niet bij je guild komen, aangezien ik zelf ook zeer inactief ben op dit moment.

MikeMannuh
Als je op de Europese servers zit zou ik je aanraden om naar de Amerikaanse servers te gaan, daar zitten toch nog steeds de meeste mensen. Het hangt inderdaad ook soms erg af van je guild / alliance. Toen ik bezig was met mijn Kurzick title ben ik tijdelijk de guild gejoined die House Zu Heltzer in bezit hadden en die alliances zijn de hele dag door actief.

avatar van Oortrommel
Guild Wars was voor mij honderden uren spelplezier. Was nooit een WoW-liefhebber, was me allemaal iets te hardcore. Guild Wars was wat luchtiger en laagdrempeliger. Van alle delen van Guild Wars was dit de eerste, maar mijn tweede (ben begonnen met Factions). Na Factions is dit wel mijn favoriete deel in de serie; een enorme world map met veel variatie in gebieden, vijanden en quests. Ook het feit dat je niet per se hoeft samen te spelen is een groot pluspunt voor mij.