Eye of the Beholder II: The Legend of Darkmoon (1991)

Alternatieve titel: Eye of the Beholder II - The Legend of Darkmoon

Commodore Amiga / PC

Ontwikkeld door Westwood
Uitgegeven door Strategic Simulations

Je zoekt een herberg op om uit te rusten, maar daar krijg je een bericht in handen van Khelben Blackstaff. Deze persoon schrijft dat hij iemand er op uit heeft gestuurd om de kwaadaardige Darkmoon-tempel te vernietigen, maar echter is niemand teruggekeerd van die opdracht. Jij moet uitzoeken wat er precies gaande is, en je zult tot verassende ontdekkingen komen.

Zeer de moeite waard, net als deel 1. Alleen had je tegen het eind een beetje een cheat-mogelijkheid, omdat er een kamer was waar de beesten telkens regenereerden, en je dus enorm veel xp kon vergaren.

Dat kom je zo ongeveer bij elke J-RPG game tegen

avatar van horizon
11 jaar Later!

Toevallig (of niet?) zijn ze alle drie de games momenteel gratis te verkrijgen op GOG.

Gelukkig ook gezien, eigenlijk best wel zin in. Maarrr...