Redcat: de Spannende Stedentocht (1997)

Educational

Ontwikkeld door Davilex
Uitgegeven door Davilex

Brutus de Bulldog en Max de Muis hebben de koningin ontvoerd. Ze hebben haar verstopt op een geheime plaats in Nederland. Samen met Redcat moet jij haar terug vinden. Met zijn Cat-mobiel gaat Redcat heel Nederland door. Onderweg verdien je bonuspunten als je de juiste plaatsnamen weet.

avatar van wwelover
Super vond ik het. Met de stem van Carlo Boszhard

Game_Kaza
Beetje op honden en muizen schieten (die vroeger tuurlijk helemaal top waren) en wat plaatjes leren kennen. MMhh niet echt een game om van te dromen. Het is bedoeld voor de kinderen op basisscholen. De meeste vinden alles maar best als het mar knoppen heeft.

1,5

avatar van Bahamut Zero
Game_Kaza schreef:
Het is bedoeld voor de kinderen op basisscholen

Klopt, dit hadden wij altijd ipv aardrijkskunde

Game_Kaza
Bahamut Zero schreef:

Klopt, dit hadden wij altijd ipv aardrijkskunde

Wij ook, maar speelde het min of meer alleen voor de lol

avatar van jellecomicgek72
1,0
Dit was ik vroeger verplicht van mijn ouders om dit te spelen.
Ik was vroeger zóóó slecht in die plaatsen.
Ik Haatte dit spel echt.
Het was bedoeld om mijn aardrijkskunde wat bij te spijkeren

Lexcoaster
Heeft mij wat geleerd van topografie, dit spel. Al kon je het spel nooit normaal afsluiten..

topografie, bleh! jammer, maar voor de rest verchilt het niet veel met de andere delen.

avatar van jellecomicgek72
Lexcoaster schreef:

Kon bij geen enkel Redcat spel, leverde altijd problemen op. Gelukkig heb ik toen ik van de basisschool afkwam alle Redcatspellen weggemieterd. Was d'r klaar mee.

nuf
ernstig slecht spel, zelfs als kind vond ik er geen reet aan, en in die tijd vond ik elke 'cd-rom' prima.

avatar van markwiering
Dit spel vond en vind ik één en al geweldig. Redcat vliegt lekker in zijn UFO totdat hij een filmpje binnenkrijgt van Brutus en Max. Ze hadden de koningin ontvoerd en heel Nederland overgenomen. Wat ik ook grappig vond, is dat Brutus zei: ''Dit zijn onze eisen. Ten eerste: honderduizend botten. Ten tweede: tienduizend kazen. Breng dit naar de volgende plaats.'' *laat een kaart zien van Nederland waarop staat ''Hier hebben wij de koningin verstopt!'' met een rood kruisje*. ''Max, domoor, daar staat de schuilplaats van de koningin aangegeven.''. Max: ''Oeps, sorry baas''. Brutus: ''Snel, verscheur die kaart!''.

En het hoofdmenu was ook zo grappig:
Brutus: ''Max, wat is dit nu weer?''.
Max: ''Dit is het hoofdmenu, baas''.
Brutus: ''Oh''.

En als je op 'Help' drukt, leggen Brutus en Max je heel grappig uit hoe het spel werkt.

En tijdens het spelen geven Brutus en Max ook steeds commentaar. Zo lacht Brutus je uit als je in een rode mijn trapt. Als extra tijd oppakt, zegt Max: "Baas, nu heeft die kat nog langer om het snel af te maken" en zegt Brutus: "Jahoor, er liggen zomaar vijf bommen op straat!" als je bommen oppakt. Ook moet je minimuizen doodschieten.

Als je terugkomt bij het hoofdmenu, zegt Max: "Baas, die kat is er weer!". Als je afsluit, tegen Brutus en Max ook commentaar. Dan zeggen ze bijvoorbeeld: "Ga maar weg, en niet vergeten om nooit meer terug te komen!".

In alle opzichten is dit gewoon een formidabel spel: leuk, grappig, leerzaam, spannend etc. Leuk: de gameplay. Grappig: het commentaar van Brutus en Max en het intro-filmpje. Leerzaam: je leert de steden van heel Nederland, je leert de provincies, de hoofdsteden van de provincies, je leer over pleinen en de bekende gebouwen die in Nederland staan, de naam van rivieren etc. Spannend: je moet ervoor zorgen dat je niet doodgaat, want onderweg kom je rode duivelmuisjes tegen die je proberen dood te schieten. Hen moet je doden voordat ze jou doodschieten.

Ik kan me nog herinneren dat ik dit spel speelde toen ik 5 jaar oud was en hem op groep 7 had gezet. Evengoed slaagde ik er nog in op het spel uit te spelen!

nuf schreef:

Die mening deel ik niet met jou. In het verleden was dit, na Redcat Spookkasteel, mijn favoriete Redcat-spel. In alle opzichten vond ik dit spel formidabel. Ik heb er zeer goede herinneringen aan en speel het nog steeds met plezier. Ik vind dit veel leuker dan andere computerspellen.

Lexcoaster schreef:

Dat kon wel, maar je kreeg dan wel commentaar van Brutus en Max, wat ik persoonlijk heel grappig en leuk vind.

hoe kan ik deze spel spelen?