Super Mario Bros. 2 (1986)

Alternatieve titel: Super Mario Bros.: The Lost Levels

Nintendo 3DS / Nintendo Entertainment System / Nintendo Wii / Nintendo Wii U / Super NES
Platform

Ontwikkeld door Nintendo

Dit is het originele tweede deel van Super Mario Bros, dat eerst alleen in Japan was uitgebracht. Het doel van het spel is hetzelfde als het eerste deel, ren door Mushroom Kingdom en red uiteindelijk de prinses.

turbothijd
Wat doet een spel uit japan hier?

Evil Resident
heerlijke spel

turbothijd schreef:
Wat doet een spel uit japan hier?

Dit was de opvolger van Super Mario Bros. uit 1985. Het spel verscheen echter niet in Europa tot het in 1993 toegevoegd was bij Super Mario Allstars. Het zit dus tussen de Europese Bros. 1 en Bros. 2 in.

Super Mario Bros. 2 is bij ons bekend als dat puzzelspel waarbij je eieren moest vangen.

avatar van Onderhond
De Westerse versie was toch helemaal geen puzzelspel? Gewone platformer, maar met meer vrijheid en wat complexere hindernissen.

Volgens mij ook nooit op de SNES uitgekomen. Enkel als onderdeel van Allstars, maar een beetje gek om die dan apart te beoordelen hier.

avatar van avdj
Die complexe hindernissen zorgen ervoor dat ik het steeds maar weer een puzzelspel blijf noemen, excuses. Er wordt in ieder geval fors afgeweken van Super Mario Bros.

Zoals ik al zei is het in Europa een onderdeel van Allstars. Ik zie het vooral als nieuwe levels, qua gameplay zijn er weinig verschillen.

avatar van avdj
Afgelopen weken heb ik dit spel weer eens gespeeld. Het niveau ligt echt ongelooflijk hoog! Vroege werelden zijn vergelijkbaar met de laatsten van Bros. 1. Dertig levens bij een kasteel verkloten is geen uitzondering. De wind in sommige levels vind ik niet bijzonder irritant, wel het overschot aan Hammer Brothers.

Alleen wereld 9 is een eitje, de andere 12 werelden vormen een grote uitdaging. Toch speel ik dit een stuk liever dan de Europese Bros. 2.

avatar van Cassevis
Is dit nou dat ene spel met al die birdo's als eindbazen?

Ford KAduuk
Is dit nou dat ene spel met al die birdo's als eindbazen?

Nee, dat is de Amerikaanse versie van Super Mario Bros. 2.

avatar van rockgamer
tering wat een moeilijke game is dit zeg, nog 10 keer moeilijker als de andere mario bros games !

avatar van Cassevis
rockgamer schreef:

DAN de andere mario bros games

avatar van rockgamer
je kan ook ALS gebruiken..

nuf
rockgamer schreef:
je kan ook ALS gebruiken..

nope,

trouwens, leuke mariogame maar nogal moeilijk

Deze recent aangeschaft op GBA. Deze hoop ik nu dan eindelijk eens uit te spelen, hetgeen me eigenlijk nooit is gelukt vanwege tijdgebrek en moeilijkheidsgraad

avatar van FunkStarr
Beoordeel de NES versie, erg leuke Mario dit. Apart en anders dan het eerste deel, maar ook het derde (welke wat meer teruggreep naar de eerste). Prima muziek en de keuze uit 4 characters ipv 1.

FunkStarr schreef:

Ik denk dat je deze boedelt Super Mario Bros. 2 (1988)

avatar van FunkStarr
Rujar schreef:

Ik denk dat je deze boedelt Super Mario Bros. 2 (1988)

Je hebt gelijk, maar het is allemaal nogal verwarrend, aangezien de titels hetzelfde zijn en blijkbaar ook nog uitgebracht op dezelfde console.