Two Worlds (2007)

PC / Xbox 360
multi player / online

Ontwikkeld door Reality Pump
Uitgegeven door ZUXXEZ en TopWare

Two Worlds speelt zich af in een wereld waar Azriaal, de God van oorlog, lang geleden tijdens een veldslag verslagen was. Deze God was de leider van de Orcs die zich door het verlies van hun generaal terug moesten trekken naar het zuidelijke woestijnlandschap. Duizenden jaren later is de graftombe van Azriaal nog steeds niet gevonden, verstopt door andere Goden die het geheim niet durven te vertellen aan de sterfelijke wezens. Maar er is slechts een fragiele vrede tussen de rassen in de Two Worlds, die verbroken lijkt te worden door de vondst van een mysterieuze graftombe door de dwergen. De andere rassen zien dit als een teken dat het graf van Azriaal gevonden is en een stille organisatie van de Orcs vindt plaats.

Nou, ik heb de main quest lang gelaten voor wat hij was dus in het totale spel heb ik wel flink wat uur zitten. Als je de main quest meteen doet zonder iets anders heb je hem in een uur of 5 wel uitgespeeld denk ik. Stom ook dat als je de main quest hebt uitgespeeld je niet verder kan spelen.

avatar van Tha)Sven
:O Dat is een flinke domper ja.. Erg vervelend en ook nogal kort Ik denk dat ik deze game maar even laat liggen. Ik ga geld opsparen voor aankomende Xbox 360 toppers ( Mass Effect, Halo 4, Assasins Creed )

Mass Effect word een Triology & Assasins Creed ook. Halo 4 lijkt me een geweldige Game dus ik begrijp dat je liever deze Toppers gaat kopen dan deze. Maar eigenlijk kan ik daar niet over oordelen want ik heb deze Game nooit gespeeld. Ondanks dat vind ik dat je wel smaak hebt Tha)Sven!

RippedBone Dog
deze elder scrolls: oblivion rip-off heb ik jammer genoeg in mijn collectie, want zovaak wordt ie niet gespeeld dankzij de irritante bugs en afgrijzelijke graphics.
Het kan soms leuk zijn op momenten maar dan moet je ook echt in de stemming zijn.
daar ging mijn 60 euries.

avatar van basik
Halo 4 nogwel

avatar van Tha)Sven
Mijn (typ)fout

Haha, ik ging daar ook gewoon op in...natuurlijk Halo 3.

RippedBone Dog schreef:
deze elder scrolls: oblivion rip-off

Niet elke open ended real time RPG is een Oblivion rip off. Dit lijkt bijvoorbeeld weer veel meer op Gothic dan op de Elder Scrolls games.

want zovaak wordt ie niet gespeeld dankzij de irritante bugs

Vreemd. Heb je wel alle patches geïnstalleerd? Dan zijn de bugs zo goed als verdwenen.

BoordAppel schreef:

dan heb je de pc versie gespeeld, ja sorry vergeten erbij te zetten, maar mijn versie is voor de xbox 360.

RippedBone Dog schreef:
BoordAppel schreef:

Nou voor de xbox versie zijn inmiddels ook prima updates hooor. Speel deze sinds een kleine drie weken, en heb er tot nu toe geen enkele problemen mee gehad.
Oblivion rip off word wel vaker gezegd, ik ben het daar niet mee eens. In Oblivion had ik 180 uurtjes zitten, dus kan het wel degelijk weten. Dit spel geeft je meer gevoel dan Oblivion, want daarin was het nutteloos levellen, alleen maar om je skills te verbeteren dat wel, maar je had nooit het gevoel echt sterker te worden, tenzij je je all je skills in strenght stopte dan kwam het er op level 25/30 wel uit.
Deze game voelt wat dat betreft veel lekkerder, omdat je ook daadwerkelijk merkt dat je sterker word. Daarbij is het battle systeem stukken beter als in Oblivion, waarin alleen het gebruik van je schild echt goed is uitgewerkt en voor de rest simple hack en slash is. Bij deze game kan je veel skills leren die je ook nuttig van pas komen in combat. En het zetten van vallen vind ik ook goed bedacht. Verder is paardrijden ook echt leuk, want in Oblivion was het gevoel van paardrijen gewoon slecht, hier heb je na een tijdje door hoe het werkt en dan maakt dat paardrijden toch wel leuk, vooral onderweg flink inhakken op vijanden doet me deugt.
Overal gezien gaat dit spel niet de waardering van Ovlivion halen omdat de speelwereld her en der wel wat te wensen overlaat, de quest soms erg makkelijk zijn en het verassingselement wat Oblivon gewoon erg goed deed is in deze game vrij beperkt, en blijft hangen op het maken van keuzes voor je missies waaruit geen echt onverwachte dingen voortkomen.
een 4,5 mag er toch wezen.

Heb gisteren van deze de demo gespeeld maar is niet echt mijn spel moet ik zeggen.
Snap het denk ik ook niet zo goed,dat kan ook:-)

RippedBone Dog
heb de updates al en moet je zeggen het speeld nu een stuk beter, en de dvd drive draait nu ook een stuk beter weet niet hoe het komt maar de game shockt nu niet meer hetzelfde geldt voor oblibion, die nu trouwens ook zeer verslavend wordt.

Dit spel kan je toch gewoon gratis downloaden?

avatar van scarface
O.o kheb de demo gespeelt lol het leek wel runescape echt gewoon te erg

Niet stemmen op basis van alleen de demo alsjeblieft. Stem verwijderd.

avatar van Brains
Ik heb er nu een paar uur op zitten en heb toch heel wat aan te merken op dit spel. Ten eerste loopt het spel op de Xbox alles behalve soepel. Ik gok dat de framerate ongeveer rond de 20 ligt i.p.v op de gebruikelijke +-30. In grotten en andere kleine omgevingen is dit overigens niet het geval. Het is prima speelbaar met het lichte stotteren maar begint op een gegeven moment toch wel vervelend te worden, zeker als het spel ineens vastloopt en je een heel stuk opnieuw moet aflopen. Dit is nu bij mij in 1 dag al 2 keer voorgekomen en ik speel vanaf de harde schijf dus aan de disc kan het niet liggen.
Verder is de voice-acting om te huilen. Ik had er van te voren al het een en het ander over gehoord maar dit had ik nooit mogen dromen. De AI laat wat te wensen over.
Buiten dit om is het echt een prima spel, ze hadden alleen iets meer de puntjes op de i moeten zetten. Ik speel verder

Ben eens benieuwd wat ik hier van kan verwachten...het ziet er wel allemaal te gek uit op de achterkant...ben nu extra content (30 nieuwe quests, intense bleeding en nog veel meer) in één patch aan het downloaden!!

Start de game net voor de derde keer op, maar wat heeft de game een prachtige soundtrack...echt geweldig, gat ook meespelen in de beoordeling.

Hier de soundtrack

YouTube - Two Worlds Theme

Prachtig spel, je kunt hier weer uren en uren plezier aan beleven. Hoe je het spel speelt is aan jou..had al vele quests gedaan op de plek waar je begint...maar heb de main quest even op "On Hold" gezet..de sidequests zijn veel interresanter en dan nog niet eens de teleporter-quest gedaan.
Zo heb ik nu een quest aangenomen...waar je vanuit Koromir (ofzo), helemaal naar het zuiden op de map moet reizen om een document af te leveren..heb hem te voet gelopen, al vechtend en zonder paard ben ik in die stad aangekomen...precieze tijd 1:10 uur erover gedaan..maar langs de weg is niets meer in leven...maar zegt ook wel hoe groot de wereld van Two Worlds is. In die stad van de Brotherhood de quest gekregen om 3 katapult-mechanismes te zoeken in een kasteel en die terug brengen naar die gast in de stad waar ik de brief moest afleveren.
De totale speelduur van mij is 7:25 uur en nog wat seconden, maar voor mij is het een verslavend spel...waar ik dus vlug weer mee verder ga.
Hoor ook de negatieve geluiden over de game..bugs, crappy game en nog vele dingen die mensen ergeren..ik heb hem gewoon gepacht tot V1.07 en de game speelt nog lekkerder weg dan Gothic, want in veel opzichten lijken ze veel op elkaar.

Supergame...weet mij echt te boeien, zeker als je het 4 uur volhoud om hem te gamen!!
Ook de extra content (als ik erachter zie te komen wat de nieuwe quests zijn) is dit een behoorlijke gave game met véél, maar dan ook véél quests!!

Dr. Salvador
Vette review! ,

Ik hou ook wel van die duistere fantasy games, alleen rpg games heb ik nog nooit gespeeld, dus het zou voor mij wel erg wennen zijn.
Ik ben meer de hack en slesh action adventure games gewend.

Thanks Emillio

Dit is toch een heerlijke game..als je hem patched naar v1.07.

Deze game laat mij niet meer los, heb er nu al 13 uur ingestoken.
Heb hier ook een leuke status naar 13 uur

Karga-clan: 10/10
You're a living legend

The Brotherhood: 6/10
They speak of you with respect

Giriza-clan 5/10
they regard you as a younger brother

Combatstats:

kills: 353
defeats: 73
Combat efficiency: 88.21%
Distance on foot: 80.6 km
Distance ridden: 24.3 km
distance swum: 560.4 m
Longest Jump: 17.6 m

Is wel leuk om dat bij te houden, maak de game ook interessant om te blijven doen. Voor mij een grandioze game

Relax
Hmm de game uiteindelijk aan het spelen gekregen.
Ik moet wel zeggen dat de graphics opvallend slecht zijn?? Het kan natuurlijk aan mijn videokaart liggen (Nvidia GT240 1GB), maar ik heb alles zo'n beetje op high staan.. en het stelt me toch best teleur.
De gameplay zelf is wel erg lekker, alleen het vechten doet me teveel denken aan Divinity 2 met die slechte sound effects.

Ik ga wel verder spelen, de gameplay is gewoon leuk.

avatar van WeZet
Ligt natuurlijk niet aan je videokaart he. Als jij het op high hebt staan is het ook high. Een lage framerate, dat kan aan je videokaart liggen, een gebrek aan vertex shaders of pixep pipelines (bijvoorbeeld). Als er een bepaalde functie vereist is voor het weergeven van lichteffecten (zoals T&L Lightning enkele jaren terug) zal de game weigeren op te starten.

Ik begin zo dadelijk aan deze RPG, ben benieuwd!

avatar van WeZet
Speelt heerlijk weg (heb hem gepatched tot 1.7b, dus bijna bugloos en op mijn systeem een vrij goede framerate: 40 - 60 met v-sync aan) en ik ben het helemaal met gamelord's review eens.

Two Worlds bied een interessante spelwereld met een intrigerende achtergrond. Al spelende kom je steeds meer te weten omtrent de diverse groeperingen waarmee je te maken krijgt in de prachtig vormgegeven spelwereld die het spel bied.

Thanks Wezet..altijd leuk om te horen.
Die patches maken idd. een heleboel goed....geniet er maar van!!

avatar van WeZet
Doe ik zeker! Momenteel streef ik steeds naar de beste armor (met de huidige set kan ik niet zwemmen en boogschieten, heb daar wel een robe voor). Er valt lekker veel te ontdekken en met die teleport-stones kan je zo je spullen bij handelaren verkopen!

Relax
Beetje jammer van de frame rate... ook op de Xbox 360, ik begrijp niet hoe ze het voorelkaar krijgen.
Toch is het een redelijk vermakelijke game.. als je door de FPS heen kan kijken.

Relax
Ik begin de game toch steeds meer te waarderen, ik wil richten op een Necromancer.. maar sommige vijanden zijn nog veel te pittig.
Beetje jammer, dus eerst de vele side-quests eindigen voordat ik echt aan de main-quest kan beginnen.

Tenzij de vijanden ook sterker worden per mate jij sterker word? Lijkt me van niet.

Relax
Ik had een vraag, ik als non-xbox-live bezitter, aangezien ik geen 80 euro ga gooien voor een draadloze adapter, kan ik dan via de PC de patches downloaden en via een USB installeren op de 360?

ja via usb kan je patches installeren heb het zelf ook weleens gedaan voor iemand die em omgebouwd heeft. Je usb stick moet wel xbox voorbereid zijn.
LEuke game dit, erg ondergewaardeerd vanwege de framerate problemen in het begin. Ik heb er erg van geoten en een 4,5 is mijn uitkomst. Vooral battlesystem vond i erg leuke, eveneens als paarrijden wat in veel spellen erg lame is.