SkyRoads (1993)

Platform / Racing

Ontwikkeld door Bluemoon
Uitgegeven door Creative Dimensions

Bij SkyRoads moet je met een ruimtevoertuig over een gekleurde weg in de ruimte manoeuvreren en zo snel mogelijk de finish bereiken. Hierbij kunnen brandstofgebrek, lastige sprongen, brandbare wegdelen en zwaartekracht van invloed zijn op het ruimtevoertuig.

Geweldig behendigheidsspel. Het was altijd weer de vraag waar je brandstof kon krijgen en waar de valstrikken zaten. Eigenlijk een heel origeel concept voor zijn tijd. De voorloper van dit spel heette Kosmonaut. Er bestond ook een X-mas variant van Skyroads maar die vond ik veel te lastig.

Geweldig game, wist niet dat hij op de site stond.
Ik speelde het altijd met mijn broertje...hij moest dan klikken op de spring toets en ik moest rijden. Echt lachen!

Vandaag heb ik hem gedownload.
Hij blijft echt leuk, maar sommige levels blijven echt wel pittig!

avatar van Quaest
Waar kan je dan downloaden? heb dat vroeger ook vaak gespeeld...
Alvast bedankt

avatar van Quaest
Laat maar.. gevonden...

Hmm besturing vind ik nu best irritant.. dus dat levert het punt wat minder.. 3*

Quaest schreef:
Waar kan je dan downloaden? heb dat vroeger ook vaak gespeeld...
Alvast bedankt

Hier zo:
Download

Ford KAduuk
Geweldig verslavende game. Heb hier al aardig wat uurtjes ingestopt en het blijft vermakelijk. Het concept is vrij simpel, maar werk uitstekend. Dit spel speelt eigenlijk als een soort platformgame, waarin het de bedoeling is om het einde van het level te behalen.

Hierbij spring je op vlakken die afhankelijk van de kleur soms iets speciaals teweeg brengen. Op het ene platform ga je enorm hard en bij de andere word je opgeblazen. Dit vormt dus een extra uitdaging bovenop het spring zelf. Wat deze game ook zo leuk maakt is dat je niet alleen met het voertuig aan het springen bent, maar dat je ondertussen ook moet letten op je snelheid. Dit betekent dat je niet altijd enorm hard hoeft te gaan anders gaat je brandstof op. Soortgelijke onderdelen heb ik nog niet meegemaakt in andere spellen, waardoor dit dan ook een verfrissende ervaring geworden is.

Er zijn echter wel wat minpunten; de vormgeving is niet zo heel speciaal. Alle levels lijken qua achtergrond veel op elkaar, alleen de uitdagingen zijn echt divers. Daarnaast zou ik een level-editor wel leuk hebben gevonden, aangezien deze me zeer geschikt lijkt voor een spel als deze. Maar verder heb ik niets te klagen, want voor het grootste gedeelte is dit gewoon een topspel!

avatar van youngtick
Dit is echt puur puur puur jeugdsentiment!!!!!

Ik heb dit zo gruwelijk gespeeld het is een meesterspel

Altijd op de basisschool

Goeie oude tijden