Hotel Mario (1994)

Philips CD-i
Puzzle

Ontwikkeld door Fantasy Factory
Uitgegeven door Philips

In deze game van Mario gaat Mario naar het Mushroom Kingdom. Doorloop de zeven Koopa Hotels die daar zijn en haal daarbij bonuspunten om beter te worden. In elk hotel zitten vallen verborgen, wat het Mario niet makkelijker maakt. Ieder hotel bevat verschillende levels, en in ieder level is een geheime deur te vinden die weer iets nieuws openen. Voltooi alle hotels en versla Koopa.

Lijkt me een geweldige Game, maar helaas nog nooit gespeeld.

avatar van Tha)Sven
Wat betekent Philips CD-i in hemelsnaam? Daar heb ik nog nooit van gehoord.

CD-i

Heb er wel een paar leuke games op gespeeld, maar het was wel een flop.

Muffinhead
het schijnt het slechtste mario spel ooit te zijn...

zal ook wel zijn omdat nintendo niks te maken had met en hier enkel gebruik is gemaakt van de bekende mario karakters om het spel wat status te geven.

De Titel klint wel aardig.

avatar van drezic
Hadouken schreef:
CD-i

Heb er wel een paar leuke games op gespeeld, maar het was wel een flop.

Het werd flink gehyped kan ik me nog herinneren maar het is nooit van de grond gekomen. De CD-i schijnt naast de slechtste Mario titel ook de slechtste Zelda tital aller tijden te hebben voortgebracht. Een prestatie op zich natuurlijk

drezic schreef:

Dat is waar...maar welke Zelda is dat eigenlijk? Ik ken géén Zelda op de CD-i

avatar van drezic
JohnWilliams schreef:

Dat is waar...maar welke Zelda is dat eigenlijk? Ik ken géén Zelda op de CD-i

Er zijn er meerdere geweest; zelda's adventure was er een van waar je met prinses Zelda zelf speelt om link te redden (hoe bedenk je het!). Er was nog een titel "wand of chamelot" en een nog onbekendere "link: the faces of evil" die het allerslechtst schijnt te zijn.

Ze zijn nog niet toegevoegd op gamesmeter.nl maar ik durf ze niet toe te voegen met de reviews die deze games hebben gehad

Zou het ook niet durven...net zo'n flop als Home Alone 4 waarschijnlijk

spelfreak
cd-i lijkt me best wel leuk zou wel slechter zij als playstaiton maar die is ook later gemaakt jammer dat hij niet meer te koop is maar dan zou er ook nooit iemand stemmen op dit spel behalve iemand die hem toen heeft gekocht en toevallig het spel heeft (want dat is ook niet meer verkrijgbaar) lijkt me eigelijk best een leuk spel

0,5
vroeger gespeeld en vond het toen echt geen bal aan. vorige week eens de oude cd-i aangezet (hij doet het nog steeds thank god) en dit spel er weer in gestopt. na een half uur spelen had ik het toch al wel weer gezien. verhaal sloeg nergens op, voice acting is van een dramatisch slecht niveau, en gameplay is bar slecht

joeri592
JohnWilliams schreef:
Lijkt me een geweldige Game, maar helaas nog nooit gespeeld.

grapje zeker...

avatar van DoraRing
CD-I
haha

Retro_Gamer
Hier heb ik 2 CD-I's voor moeten kopen. Ik kan je zeggen, de CD-I is een flop. Het ding is de grootste console die ik ooit heb gezien, nog groter dan de Atari 5200.

Verder is het spel ook niet goed. Het doel van het spel is om deuren te sluiten!

avatar van Tsjo-Wi
Voor de mensen die meer willen weten over de CD-I en deze game, check dit filmpje van de Angry Video Game Nerd. Lachen

1,0
Wat was dit een Rotspel. Het enige wat je deed was deuren open en dicht doen niks aan. 1 ster omdat het een mario spel is.

avatar van Luigi
0,5
Nog een schandalig iets, dit is gewoon geen mario

avatar van LimeLou
heeft iemand hier wel eens van Youtube Poop gehoord? blijkbaar is er een heel internet rage rondom deze game en de legend of zelda games op de cd-i gemaakt.

avatar van PC.ENGINE.FAN
1,0
Ik heb deze ook gehad. Ik heb maar een opmerking. Als er mensen zijn die dit aardig vinden... besef wat dit had kunnen worden als Philips zorgvuldig met de verworven licentie was omgegaan. Dit rommelspelletje heeft geen Mario-fans naar de CDI kunnen lokken. En wat zou er toch van geworden zijn als Wacky Worlds uitgebracht kon worden. De demo versie daarvan ziet er minstens net zo goed uit als Super Mario World wat wil zeggen dat iets van dat niveau toch mogelijk was.

avatar van wolff
Niet zo slecht als vele zeggen vind ik, het is wel een uitdagend leuk arcade spelletje. Een voldoende scoort dit echt niet omdat de console modern was en dit soort games zijn verleden tijd. OOok zit er veel frustartie en domme fouten in.