Race Driver: GRID (2008)

Nintendo DS / PC / PlayStation 3 / Xbox 360

Ontwikkeld door Codemasters
Uitgegeven door Codemasters

Race Drive: GRID is de opvolger van DTM Race Driver 3. In de game race je over circuits, die zich in de Verenigde Staten, Japan en Europa bevinden. Je zult met meerdere raceclasses rijden in meerdere kampioenschappen en bovendien zijn er urban street competitions, waarmee je over straatcircuits kunt scheuren.

avatar van mk1992
Bevestigd voor 2013 aldus de announcement trailer. Ziet er vertrouwd uit, vette wagens met mooi schademodel. Alleen hoop ik op iets minder arcade (zoals altijd). Grid 1 was meer een inhaalracegame ipv een race tegen concurrenten.

Strakke racer. Had wel weer eens zin in een lekkere rij en scheur game dus zo geschiedde.

Moet zeggen dat het wel even wat anders is dan het nogal twee vingers in de neus achtige Gran Turismo. Maar dat is dan ook waar ik naar op zoek was.

Heerlijke game man. Zat gewoon met zweethandjes in de formule 3 net. En dan nog eerste worden ook, daar doe je het allemaal voor natuurlijk.

Zoiets zie ik Gran Turismo nog niet teweeg brengen. Heeft het dan ook nooit gedaan. Herinner me nog die endurance races waarbij ik bijna in slaap viel.

Al moet ik zeggen dat ik dat toendertijd wel iets vond hebben, dat doodsimpele. Maar toen was ik dan ook een stuk jonger, ten tijde van Gran Turismo 3. Deze dagen behoef ik toch wat meer uitdaging.

Al moet ik daar wel aan toevoegen dat ik uiteraard nog steeds een hele jonge jongen van zeer jeugdige uitstraling en voorkomen ben.

Waardering bij deze game ook voor de diversiteit. Zo zat ik net zoals ik al zei ineens in de formule 3, en heb nog lang niet alles gehad geloof ik.

Bij een dergelijke diversiteit zullen inderdaad ook verschillende learning curves zich aandienen, maar ook dat is iets wat ik alleen maar kan toejuichen.

Tot zover eigenlijk vrij duidelijk een van de zo niet de beste racer die ik ooit gespeeld heb. Al moet ik daar wel aan toevoegen dat ik niet iemand ben die dit genre heel uitvoerig heeft doorgespit.

Ik ben er over te spreken in ieder geval.

Obscure Thing
Als je m leuk vindt, Grid 2 komt eind deze maand uit. Deeltje 1 was een heerlijke racer idd.

avatar van Duke Nukem
Dit is een heel degelijke racer uit de Codemasters stal. De besturing is heel goed, er zitten tal van mooie auto's en veel circuits in het spel. Je kunt zelfs Le Mans letterlijk 24 uur rijden. De enige minpuntjes zijn voor mij de lelijke geelbruine kleurenfilter en de harde muziek bij de herhalingsbeelden als je een race hebt uitgereden. Ook zie ik geen optie om de perfecte racelijnen op het parcours te zien. En de camera is iets te laag gepositioneerd, waardoor je weinig overzicht over het circuit hebt.