Herc's Adventures (1997)

Alternatieve titel: Hercules no Daibōken

PlayStation / Sega Saturn / PlayStation Portable / PlayStation Vita / PlayStation 3 / PlayStation 4 / PlayStation 5

Ontwikkeld door Big Ape en LucasArts
Uitgegeven door LucasArts, Virgin, Sony en Disney

Het oude Griekenland was dankzij de godin van de vruchtbaarheid, Persephone, een mooi en vruchtbaar land. Als Persephone gekidnapped wordt door Hades, heerser van de onderwereld, verwelkt het land al snel in een droge en dorre plek. Zeus, koning der goden, roept de hulp in van de legendarische krijger Hercules, die samen met zijn vrienden Atlanta en Jason, dit klusje wel even zal klaren.

avatar van PC.ENGINE.FAN
Dit is een echte klasse-game. In mijn optiek een van de ondergewaardeerdste spellen allertijden. Ik hoor namelijk dat gamers Zombies ate my neighbours zo leuk vinden, nou dit is dan nog een paar machten beter. Je kunt gewoon proeven dat dit uit de Lucas Arts fabriek komt, hij heeft alle kenmerken van Day of the tentacle, Ghoul Patrol en Zombies ate my neighbours. Geweldige arcade gameplay met multiplayer, een fanastisch verhaal en introanimatie en weet je wat? Je kunt in dit spel niet eens afgaan, net als in een Lucas arts adventure game! Je gaat dan naar het rijk der doden waar je uit moet zien te ontsnappen. Nu is het even een korte beschrijving, maar ik kom vast later nog wel eens erop terug om hier wat meer over te vertellen.