Marvel Nemesis: Rise of the Imperfects (2005)

Nintendo DS / Nintendo GameCube / PlayStation 2 / PlayStation Portable / Xbox
Fighting

Ontwikkeld door Nihilistic en Team Fusion

Er is een grootschalige oorlog uitgebroken in het Marvel-universum… en de uitkomst ervan ligt in jouw handen! Marvel Nemesis™: Rise of the Imperfects™ levert de meest authentieke en filmachtige Super Hero™-vechtervaring ooit in een game, waarbij de traditie van Marvel’s comics in ere wordt gehouden.

Ik keek best uit naar deze titel, enkel waren de recensies niet bijzonder positief, alhoewel het spel uitkwam voor maar slechts € 29,99 was ik toch nog steeds best benieuwd naar deze titel. Krijg je met Marvel Nemesis: Rise of the Imperfects nu wel degelijk waar voor je zuurverdiende euro's? Wel, gedeeltelijk, vele superhelden hebben in dit spel een plaatsje gekregen, enkel is het spel behoorlijk saai na een tijdje spelen, ook behoorlijk repetitief eigenlijk, want het komt vaak op hetzelfde neer, talloze tegenstanders met je vuisten laten kennis maken of in leven blijven tegen een eindbaas enz... Het spel heeft ook een behoorlijk slecht verhaal en komt behoorlijk rommelig over, gelukkig wordt het verhaal niet al te serieus gebracht, waardoor het ook niet echt stoort. De graphics van het spel zien er kleurrijk uit en laten een coole sfeer achter en zijn best geslaagd, vooral alle superhelden zien er supercool uit, ook mooi gedetaillerd trouwens! De omgevingen zijn ook behoorlijk leuk bedacht, alles wat je ziet kan je opnemen: auto's, stoelen, containers enz...
Cijfer: 3,0*!

Game_Kaza
Heb de ps2 versie niet gespeeld die mij in verband met gameplay een stuk beter leek al de DS versie. Maar het was best aardig, alleen kreeg ik vaak de indruk dat vele spelers niet echt verschillen.

Matthijs
vooral als multiplayer zeer geslaagd, niks vernieuwend maar het blijft grappig om er een complete kutzooi van te maken met benzinevaten en auto's en weet ik veel

avatar van kaholiic
eerste op de psp en wat een klote spel. Heb hem al een tijdje maar alles gaat zo houterige en ziet er zo houterig uit!

avatar van kaholiic
kaholiic schreef:

{Review}

Inderdaad, mijn eerste op de PSP. Houterig, onorgineel, lelijk en saai. Een te hoge moeilijkheidsgraad en dan vooral omdat je bijna geen combo's hebt. Dan gaat het natuurlijk wel wat moeilijker hé.

Gameplay, super saai en irritant. Ook omdat je geen combo's uit je hoofd kan leren. En natuurlijk omdat sommige vijanden best moeilijk zijn.

Daarbij zijn de Graphics über lelijk en houterig. En nu zijn de characters ook vrij stijf.

Omgevingen zijn gewoontjes, maar komen helemaal niet uit de verf door de Graphics.

Characters zijn best vet. Maar hier kan je natuurlijk geen lof voor geven, omdat het allemaal al bestaande characters zijn.

Conclusie:
Niet een goed begin voor mijn PSP ''loopbaan''. Vooral door de Graphics, want deze zijn zeer lelijk.

avatar van maxo922
Nee, ik heb me hier vroeger helemaal niet mee verveelt. Ik was helemaal niet bekend met marvel-stuff, maar ik vond dit altijd erg leuk. Vooral de vele personages vond ik interessant. De graphics zijn niet bijzonder, maar dat boeide mij weinig aangezien de levels wel weer leuk waren.

Ik heb hier weinig op aan te merken, misschien is opzoeken en herspelen, maar voor nu erg vermakelijk.

* 3,5