Enemy Nations (1996)

Strategy

Ontwikkeld door Windward
Uitgegeven door head

Enemy Nations is een "Real Time" strategiespel waarin de speler een basis moet opbouwen en verdedigen op de laatste planeet in het heelal die nog niet gekoloniseerd is. De speler heeft daarbij de keuze uit twaalf verschillende rassen. Vanuit een ruimteschip dat op een zelfgekozen locatie op de planeet wordt gepositioneerd bouwt de speler een civiele economie en infrastructuur op, om vervolgens nieuwe technologieën te bestuderen en een (steeds geavanceerder) leger te produceren.

Een spel dat echt de moeite waard is, vooral wanneer je pc geen moderne spellen trekt. Voor de tijd waarin het gemaakt is kent het spel veel mogelijkheden. Zo is dit een van de weinige rts-spellen, gericht op moderne oorlogsvoering, waarbij je zelf ook het vervoer van grondstoffen moet/mag regelen. Overigens is het spel tegenwoordig gratis (legaal) te downloaden. Wat mij betreft jammer dat het nooit van een opvolger is gekomen.