Championship Manager 3 (1999)

Sports

Ontwikkeld door Sports Interactive
Uitgegeven door Eidos

Deel drie uit de Championship Manager-serie voegt een aantal competities toe aan het spel. Nieuw zijn onder andere de Braziliaanse competitie, de Zweedse en de Japanse wat het totaal op vijftien brengt. Je hebt nu ook de zeggenschap over je reserve- en jeugdteams. Deze kun je bijvoorbeeld gebruiken om jonge spelers op stage uit te proberen. Als je wilt kun je de assistent-coach de controle over deze teams laten voeren. Ook nieuw is een trainingssysteem waarmee je aan kunt geven waar je verschillende type spelers (verdedigers, spelers die net hersteld zijn van een blessure, enzovoort) voornamelijk op moeten trainen. Voor het eerst kun je ook terwijl de wedstrijduitslagen worden berekend andere dingen doen, zoals andere teams bekijken. Doe je het goed met je club, dan wordt je wellicht gevraagd om een nationaal team te coachen, waarbij je dan ook zelf mag kiezen welke spelers je oproept.

Erg verslavend spel... heerlijk!

Hier is het voor mij allemaal begonnen!

Robbie Kean standaard aankoop! Alan Smith, Palermo, Gallardo, Aimar, Riquelme, Ferdinand, warner vance, jamie shore, sun Jihai om maar wat namen te noemen. Dit is ook de enige manager die ik talloze seizoen heb gespeeld. Meestal kom ik nooit meer verder dan 10 seizoen. Tactiek was toen ook lekker simpel als je vergelijkt met huidige manager

Bestaat er eigenlijk zoiets als een database overzetten van dat jaar in de huidige football manager?