
Resident Evil 3: Nemesis (1999)
Alternatieve titel: Biohazard 3: Last Escape
Nintendo GameCube / PC / PlayStation / Sega Dreamcast
Action
single player
Ontwikkeld door Capcom
Uitgegeven door Eidos en Capcom
Twee maanden na het gruwelijke incident in het landhuis net buiten Racoon City bevind voormalig S.T.A.R.S. officier Jill Valentine zich temidden van de zombies die de stad inmiddels overspoeld hebben. Ze zet alles op alles om de stad uit te komen, maar vindt op haar pad vele obstakels; van op mensenvlees beluste levende doden tot aan meedogenloze (en gewapende) medewerkers van Umbrella, en niet in de laatste plaats een gigantisch en duister schepsel dat haar overal opjaagt...
- nummer 179 in de top 250

Het verhaal is heel goed en borduurt prima door op de vorige 2.
Leuk dat Jill er weer inzit en je veel oude en nieuwe locaties van Raccoon City mag bezoeken.
Stiekem hoop ik toch nog op een remake in de toekomst maar voorlopig houden we het nog maar even bij deze versie, die nog steeds fantastisch is om te spelen! 4.5*

3,5
3,5*

**** dik verdiend...
Begrijp me niet verkeerd, het is best een vermakelijk spelletje en Nemesis was een goede toevoeging, maar nergens is deze game vernieuwend of beter ten opzichte van zijn voorgangers. Het verhaal is ook het minste van de eerste 3.
Ik vind het vreemd dat deze game zelfs hoger scoort dan het 2e deel.
Behalve Nemesis, duidelijk een veredelde upgrade van Mr. X uit Resident Evil 2, weliswaar met een rakettenwerper is dit: All filler, no killer.
Ofte: ka-ching-ching voor Capcom.
Want daar komt nemesis ook in voor..

Is dit een beetje hetzelfde als de film: Resident Evil,,Apocalyps?
Want daar komt nemesis ook in voor..
De film waar nemesis in voorkomt lijkt echt nergens op

Deze RE had ik 10 jaar geleden zeer vaak uitgespeeld, het spel is minder eng dan voorgaande delen maar Nemesis maakte RE3 extreem eng omdat Nemesis achter je aan ging (met het woordje; STARS) op momenten dat je het niet wou (geen kogels meer of ff niet wist waar je heen moest).
Director producent Hideki Kamiya (van Devil May Cry, Bayonetta, RE 2) werd vervangen door rookie Kazuhiro Aoyama maar dat pakte dus wel goed uit en Nemesis is de engste horror game character ooit (samen met pyramid head uit SH2).



Slechtste Resident Evil game in my opinion. Hier begon het bergafwaarts te gaan. Helemaal niet spannend, zelfs niet met die trieste Nemesis.. Het enige leuke van de game is dat wanneer je op Hard speelt, Nemesis telkens Weapon parts laat vallen wanneer je hem afmaakt.. Zelfs op Hard makkelijk uit te spelen. Vond de game echt een lachertje.. Kan absoluut niet tippen aan Resident Evil 1, en 2.
Niet spannend en makkelijk? vond het vroeger wel spannend en soms pittig, had dit spel vroeger wel 3 keer achterelkaar uitgespeeld.
Maar uiteraard kan Nemesis niet tippen aan RE deel 1 & 2 inderdaad, al om al, vond en vind het nog steeds een geslaagde Resident Evil.
De producer achter de eerste 2 twee Re's (en uiteraard RE4) deed niet mee aan RE3, maar toch pakte het nog goed uit naar mijn mening.
Trouwens bedankt voor de informatie die je gaf over de producer.. Het verklaarde een hoop thanks AcMerode



Ook de omgevingen zijn superstrak gemaakt..elk punt waar je in de game komt, is het overal een sinistere bedoeling. Ook te gek is het om Zombie's niet meteen te doden, maar eerst tegen de grond te werpen om ze daarna de hersenpan in te trappen. Ook die Fuel-barrels doen hun vernietigende bijdrage aan de vijand.
De puzzels in deze game zijn zeer goed doordacht en worden subliem gebracht tot de speler...wat het ook fijn maakt om over dezelfde wegen te zwerven waar je eerder al was...om daar je ding weer te doen.
Het vuur in game ziet er ook super uit, maar de hele game is van hoge kwaliteit...en zelfs na een 5de speelbeurt blijf hij uitlokken om gegamed te blijven worden.
Zeer goed spel, speel hem nu voor deze kleine "mening" .
+punten
Hij is en blijft supergoed, zelfs na 11 jaar na dato.
Die Nemesis laat je sidderen en de haren op je arm overeind te doen staan
Omgevingen zijn een lust voor het oog.
De puzzels zijn om van te smullen.
-punten
Je kunt met de sticks van de psx controller gamen..maar dat gaat niet van harte..dus dan maar met het D-Pad.
Door het D-pad gebruik blijf je vaak achter iets haken, of vergeet je je eigen ritme met timen..als de Nemesis je achterna zit, dood tot gevolg.
Soms werken de controls je flink tegen.
Maar nu na de 5de keer, blijft het een supergame..dus mijn 4,5* blijft mooi staan..game begint ook een sentiment te worden. Voor mij de beste Resident Evil, Outbreak even terzijde.
Ja dit is al een echte klasieker.



Voor deze en de 2 delen van Outbreak..complete walktrough's geschreven. (met pen en papier

Kheb alleen nog maar ervaring met deel 2 op N64, Outbreak en 4 op ps2 en 5 op ps3...en kmoet zeggen kvond 2 en outbreak toch veruit de beste

Ik vond de game ook te gemakkelijk gemaakt.. in my opinion was de game ook meer op actie gericht, en ik vond Nemesis een goedkope ripoff van Mister X uit Resident Evil 2. (Mister X vond ik daarentegen wel scary.)
Trouwens bedankt voor de informatie die je gaf over de producer.. Het verklaarde een hoop thanks AcMerode

Omdat mijn plasma tv een lange tijd bij monteur was heb ik RE3 (ntsc versie met mijn oude psx) weer 2x uitgespeeld in afgelopen weken. Eindelijk, want mijn playthrough daarvoor was 8 jaar geleden.
1x op easy mode uitgespeeld en dat is inderdaad gigantisch makkelijk, snap wat je bedoeld, Nemesis komt daardoor ook totaal niet eng over.
Maar mijn 2de playthrough was in Hard mode en dat was gigantisch moeilijk, weinig kogels, sterke standaard zombies, weinig saves en zomaar dood.
Hard mode heeft wel minder vijanden en is dus goed op elkaar afgestemd, behalve dat er nu te weinig kogels zijn, je knife moet je in hard mode echt continue gebruiken.
Hard mode is echt puur RE stijl en die mode komt niet echt over als een actie shooter (wat met easy mode wel het geval is).
Hard mode maakt de game echt stukken beter omdat het Horror gevoel er dan dik boven uitsteekt.
In hard mode is Nemesis echt freaking eng, hard kloppingen en spanning.
Maar het is vaker irritant met Nemesis achter je aan dan dat het eng is.
Beetje clock tower achtig waarbij je niet rustig om je heen kunt kijken en verder kunt exploren.
Mis in dit deel toch wel de magie dat in de andere RE's wel zit.
Dit is eigenlijk de minste RE, ook al zit hier wel enigszins Horror in en deel 5 niet, deel 5 is qua game-play gewoon een stuk prettiger om te doen.
