BioShock (2007)

Apple iOS / Macintosh / PC / PlayStation 3 / Xbox 360 / PlayStation 4 / Xbox One / Nintendo Switch

Ontwikkeld door 2K en Feral
Uitgegeven door 2K

Het is het jaar 1960 en opeens crasht je vliegtuig in de oceaan. Midden in de zee tref je een vuurtoren aan. De vuurtoren blijkt de toegang te zijn tot een onderwaterstad. In deze vervallen stad, genaamd Rapture, begin je de zoektocht naar een uitweg. Deze zoektocht gaat gepaard met veel tegenstand en mysterieuze gebeurtenissen.

oke bedankt voor de info..

Ik lijk wel een probleem te hebben met save games, het is net of ik die plek die ik save niet helemaal kan op slaan. Zo is de big daddy die ik al verslagen had! in een keer niet meer verslagen.
En begin ik steeds weer in een ander level...

wat is er hier aan de hand?

avatar van Mr. Olaf
Dit juweeltje eindelijk eens in mijn xbox360 laten gliden gisteren en ik moet zeggen dat ik meteen overdonderd was door de schitterende graphics en het creepy sfeertje. Ben benieuwd hoe het verhaal in deze game zich gaat ontwikkelen.

Veel plezier ermee, een van de beste spellen vind ik

JustMike schreef:
Veel plezier ermee, een van de beste spellen vind ik

Thanks! Komt goed!

banjo schreef:
En begin ik steeds weer in een ander level...

wat is er hier aan de hand?

Heeft niemand problemen met het opslaan van het spel?
en die big daddy's die je steeds weer moet verslaan?

Pastichio Rocker
Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij zet het spel je terug naar de laatste checkpoint.

Big Daddy's spawnen na een tijdje weer terug. Maar als er geen Little Sister bij loopt kun je ze gewoon negeren.

banjo schreef:

Heeft niemand problemen met het opslaan van het spel?
en die big daddy's die je steeds weer moet verslaan?

Opslaan nog geen problemen mee gehad, wel met het re-spawnen van de Big Daddy's. Maar die laat ik dan ook lopen.

Ja maar als je dat doet dan zie je op je scherm dat de little sister en big daddy icoontjes
weer terug komen. en dan heb ik het idee het niet te hebben volbracht..

Pastichio Rocker
Juist wel. Per level heb je iets van 2 a 3 little sisters die je moet bevrijden en zodra je dat doet verschijnt er een ikoontje.

oke ik zal het weer even proberen.....

avatar van Dutch-J3ff
Ontzettend goede game!!
Goede verhaallijn, erg indrukwekkend en orgineel.

avatar van Mr. Olaf
Eindelijk de tijd gevonden om deze game uit te spelen. Wat een onwijs toffe ervaring. Rapture is schitterend voorgegeven, graphics zijn ijzersterk, goed verhaal en een erg fijne gameplay. Deze wordt met recht een klassieker genoemd. Het werd wel ietwat repetatief richting het einde maar dat mag de pret niet drukken. Toppertje!

Mooi zo Mr. Olaf!

avatar van 3bdelilah
Heb de game vanmiddag besteld, een beetje laat maar liever laat dan nooit. Heb deel 2 al thuis liggen maar wil liever eerst dit eerste deel spelen voordat ik deel 2 speel. Komt waarschijnlijk a.s. maandag of dinsdag binnen. Verwacht stiekem veel van deze game.

avatar van 3bdelilah
Oké, inmiddels na ongeveer 3 weken uitgespeeld. Dat wil dus helaas zeggen dat ik er niet vaker achter zat, anders had ik 'm veel eerder uitgespeeld. Hij begon erg goed, met een lekker en griezelig sfeertje maar op een gegeven moment herhaal je toch echt veel dingen. Het verhaal vond ik ook erg magertjes, ik zou het nu bijvoorbeeld echt niet samen kunnen vatten op de basics na: een man crasht met een vliegtuig op zee, ontdekt Rapture en wat oninteressante dingen tot aan (SPOILER) die twist en de wraak.

Deze game moet het inderdaad van zijn sfeer hebben maar ook dat had ik anders verwacht: nóg enger zelfs. Op paar momenten scheet ik zowaar bijna in m'n broek, maar vaak was het verre van eng en griezelig wat ik voorafgaand ervan verwachtte. Erg jammer, want ik hoopte echt een schitterende game te zien. Wel een leuke ervaring, daar niet van, maar verder dan een 3/3,5* kom ik niet. Ik ga dan toch voor de 3,5* omdat ik meer positieve punten dan negatieve punten heb. Op naar deel 2, volgens velen minder dan dit deel {zucht}...

avatar van 3bdelilah
En ik kreeg trouwens de 'bad ending' omdat ik niet alle Little Sisters heb gevonden, da's balen. Ik ging niet echt zoeken naar ze. De eerste heb ik geoogst en van de rest die ik gevonden heb, heb ik gered. Ik zou dan eerder het einde laten afhangen van het aantal dat je hebt gevonden en dan kijken wat je met het merendeel hebt gedaan, maar ach wie ben ik.

Ook al oogst je er maar eentje dan krijg je al een slecht einde, je moet ze allemaal redden.

Shinobi schreef:

Ja dat weet ik, maar dat vind ik nergens op slaan. Tenenbaum heeft het de hele game over redemption en dan wordt je als het ware ´gestraft´ vanwege één misstapje. Om maar te zwijgen over het feit dat je ze echt állemaal moet redden. Dus stel dat iemand ze allemaal oogst en een ander maar één oogt en de rest redt, krijgen ze allebei dezelfde bad ending. Vind ik volstrekt onlogisch en zelfs belachelijk.

Als je in het echt iemand vermoordt, ga je ook naar de gevangenis Voor die ene misstap. Het is als je erover nadenkt vrij logisch hoor...

avatar van bvonk
Inderdaad, ook al is het er maar een je hoort dan gewoon het bad ending te krijgen.

avatar van Eliandjiee
De mega plottwist net gehad. Wauw, genieten hoor!

Iemand enig idee hoe lang de game nog duurt en hoe ver ik ben in de game, nu de grote plottwist is geweest?

avatar van Eveningguard
Ik denk dat je binnen een uurtje if twee drie nu wel klaar bent.

avatar van Eliandjiee
Prachtige game!

Unieke sfeer, onwijs veel details binnen prachtig en intelligent vormgegeven levels! Het verhaal en de plottwist zijn ook briljant te noemen. De combat is intens en chaotisch, wat bijdraagt aan een beklemmende beleving.

De verhoudingen qua damage die de verschillende wapens doen kloppen niet helemaal, een heel magazijn van een machinegeweer op iemand leeg knallen staat gelijk aan twee keer slaan met een moersleutel. Tja wat kies je dan?! een klein minpuntje in de balans. Daarnaast kan er eigenlijk nog heel veel meer gedaan worden met een dergelijk concept en verhaal.

Desalniettemin een prachtige game met een unieke beklemmende sfeer, onwijs veel details, een sterk verhaal met de briljante twist en combat die aan de beleving bijdraagt.

Een meesterwerkje met minimale beperkingen!

0,5
ik ben bezig met dit spel en heb er nu ongeveer 1,5 uur opzitten. Maar ik vind het tot nu toe niet veel aan, ik speel de game op easy, hoe lang zal het nog ongeveer duren totdat ik hem heb uitgespeeld ?

Pastichio Rocker
Misschien de moeilijkheidsgraad een tandje hoger zetten?

0,5
nee, ik vind het spel gewoon niets aan, daarom wil ik er doorheen rammen

spelfreak
Dit is geen spel om je door heen te rammen, bij bioshock moet je het innemen, naar de wereld kijken.

Het mooiste van dit spel is de sfeer. Als je dat niks vind, dan vind je gewoon het hele spel niks. Zoals spelfreak al zei

Pastichio Rocker
Als dat de reden is dat je een spel doorloopt, dan is dat echt verspilling van de tijd.