BioShock (2007)

Apple iOS / Macintosh / Nintendo Switch / PC / PlayStation 3 / PlayStation 4 / Xbox 360 / Xbox One

Ontwikkeld door 2K en Feral
Uitgegeven door 2K

Het is het jaar 1960 en opeens crasht je vliegtuig in de oceaan. Midden in de zee tref je een vuurtoren aan. De vuurtoren blijkt de toegang te zijn tot een onderwaterstad. In deze vervallen stad, genaamd Rapture, begin je de zoektocht naar een uitweg. Deze zoektocht gaat gepaard met veel tegenstand en mysterieuze gebeurtenissen.

avatar van jirachi04
Nee , nog nooit. Zelfs niet bij een vriend.

avatar van Spock
Ik heb hem zelf voor een kleine dertien euro tweedehands gekocht bij GM denk ik. Ik weet niet op wat voor platform je speelt, maar het zal zeker geen probleem zijn. Desnoods via Amazon.

Echt de stijl van de jaren '50 wordt niet zozeer uitgestraald door het spel op zichzelf, maar het speelt zich wel in die tijd af en de wereld is ook naar zulke stijl toe gecreëerd. Je hoort bijvoorbeeld jaren '50 getinte muziek, en de gehele stad is gebouwd in een Art Deco-stijl (stroming binnen de kunst/architectuur). Echt horror als Dead Space is dit niet, maar het straalt wel een horror-esque sfeer uit. Het heeft weinig schrikmomenten, maar wel van die momenten die je onder de huid kruipen. In die zin is het juist wel een mooi horrorspel. De wereld kun je overigens goed als science fiction omschrijven. Niet in de Star Trek zin (ik zie dat je ook Spock als avatar hebt), maar het past wel perfect binnen het genre.

haha, allebei spock als character. En ik zou dit spel echt nog een keer spelen! Echt een verschrikkelijk goed spel.
vooral in het begin kon ik mijn ogen niet geloven, zo mooi zag de onderwater stad eruit.

avatar van jirachi04
Hmmm... Ik heb 'm toch even in Data veranderd.
OT : Nu ga ik zeker dit spel eens kopen.

Even tussendoor: DATA .

Speel hem nu weer opnieuw op de pc en vind hem echt veel beter dan toen ik hem destijds op de PS3 speelde.

jellecomicgek72 schreef:

Ligt dat aan jou of aan de pc?

jirachi04 schreef:
Hmmm... Ik heb 'm toch even in Data veranderd.
OT : Nu ga ik zeker dit spel eens kopen.

wie is data dan? vond je vorige eerlijk gezegd grappiger

ik zie het al, ik ben nooit zo star trek fan geweest, ken spock alleen en kirk.

wiiplayer schreef:

Ligt dat aan jou of aan de pc?

Geen idee. Dit is een echte pc game, dat merk je ook wel tijdens het spelen.

Vertel...

avatar van Brains
Dat heb ik ook niet gemerkt...

avatar van LimeLou
Ik speelde het zowel op de PC als op de 360. En vond beide versies erg lekker spelen. Ik vind first person games sowieso beter werken op de PC , maar da's een persoonlijke voorkeur.

Wat LimeLou zegt dus. Dit soort first person scooters spelen gewoon het beste op de pc, kan het niet goed uitleggen, heb de ps3 versie ook nog gespeeld en daar vond ik hem iets slomer spelen, besturing is gewoon beter op de pc.

avatar van dr channard
Kan ik volledig beamen, maar dit trekt men pc niet meer dusja

avatar van COD_PRO88
deze game is echt geweldig.

soms een beetje moeilijk maar dat is ook wel weer leuk

5* zeker verdient

Moeilijk? Nah

LimeLou schreef:
Moeilijk? Nah

nou op sommige stukken was het best lastig om te zien waar je heen moet enzo. Ik heb soms wel eens wat op internet moeten opzoeken hoe ik wat moet doen.

is er trouwens iemand een keer terug gegaan naar een eerdere wereld toen hij al verder was??

ik snap het nut daarvan niet. heb het zelf ook nooit gedaan.

avatar van Spock
Ik dacht dat je het over de vijanden had. Maar ik kan me niet voorstellen dat je een probleem hebt bij het zoeken van de weg. Een van de leukste punten uit het spel is het verkennen van deze wereld, en bovendien is er een pijl die je de weg wijst. Dat je terug kunt keren naar een voorheen bezocht gebied is gewoon een luxe die de makers erin hebben gestopt. Aangezien ik een wereld volledig uitkam gebruik is het nauwelijks. Sommige mensen keren graag terug naar een oud gebied om daar eventuele Little Sisters of Audiotapes op te pakken mochten ze die vergeten zijn.

als je de weg niet kan vinden zet je die pijl aan... zelf ook weleens gedaan.

avatar van wiiplayer
Zonder die pijl zat ik nu nog in "Welcome to Rapture"

avatar van COD_PRO88
Ik wist niet eens dat je die pijl aan kon zetten -_-

bedankt voor de tip ook heb ik hem al uitgespeeld zonder pijl btw

mooi maar dan hoef je niet op te zoeken op internet

avatar van LimeLou
Ik deed die pijl expres uit om mijn eigen weg te verkennen... Je krijgt gewoon onderweg info over hoe je verder moet gaan in de game hoor...Jullie gozers hebben zeker nooit Resident Evil of Silent Hill gespeeld?

avatar van Spock
LimeLou, om exact die reden vond ik de pijl juist wel fijn. Door hem aan te zetten wist ik precies waar ik niet naartoe moest gaan, zodat ik het level vrij kon verkennen zonder "angst" dat ik iets miste doordat ik te ver in het verhaal was gegaan. Dat is ook zo'n probleem met menig lineair actiespel. In feite had BioShock 1 dat niet echt nodig, bij BioShock 2 daarentegen wel.

avatar van LimeLou
Als je verder gaat naar een volgend gebied in Bioshock moet je toch gewoon een deur/sluis openen? Dan staat er al van tevoren dat het een nieuw gebied is. Toen ik zag dat ik al naar een volgend gebied kon gaan ging ik eerst alles verkennen van het gebied waar ik al eerst mee bezig was.

avatar van COD_PRO88
weet iemand trouwens wat er gezegd word als je dat ding open maakt waar je ammo kan kopen........???

Welcome to the circus of value's
of is dat weer een andere?

COD_PRO88 schreef:

Sup nigger.