Praetorians (2003)

Strategy
single player / online

Ontwikkeld door Pyro en Torus
Uitgegeven door Eidos en Kalypso

Praetorians is een strategiegame die zich zo'n tweeduizend jaar geleden afspeelt. Je bent gezagvoerder over enkele legioenen van het Romeinse leger. De nadruk in de game ligt op het vechten en het uitschakelen van de vijandelijke troepen. Spelers krijgen de optie om een missie te starten waarin ze spelen als Julius Caesar, bevelhebbend over troepen variërend van grootte om te vechten tegen barbaarse groeperingen. Het doel is om de strijd te winnen met de gekozen legers. Dorpen zijn hier erg belangrijk bij.

avatar van Tha Luz
Was nog een best leuk spel,de graphics vielen wel behoorlijk tegen(ook voor die tijd).De skirmisch mode was nog best leuk alleen wel behoorlijk kort,de missies waren erg makkenlijk en ook niet echt uitgebreid.Met de skirmish was ook vooral het geval van(als je romein was)maak 3 squads preatorians en je hebt het spel gewonnen.Wat niet leuk is aangezien je die erg snel kan maken.
Nog leuk voor even,

2.5

avatar van ps3me
Best een leuk spel inderdaad, maar het is alleen zo jammer dat je heel erg beperkt aantal gebouwen kunt maken!

avatar van ps3me
Cijfer verhoogt na het herspelen. De grote legers zijn echt vet!
En het ziet er best redelijk uit, de weersveranderingen zijn ook leuk!

avatar van suddenjob
Vrij grappig spelletje, over LAN is het spel ook best leuk, maakt het een stuk uitdagender. Verder vind ik het spel nou niet ontzettend lelijk en de gameplay is best goed, de weinige mogelijkheden die je heb zijn echter weer een minpunt.

avatar van Herobrine
Een pracht game.
Alleen vind ik dat er weinig levels zijn.
Dat probleem kan je oplossen d.m.v. een mod: Mod Imperial.
Deze mod voegt veel mappen bij, ik geloof een stuk of 50. Ook worden er 3 nieuwe volken bijgevoegd. Dan je bijvoorbeeld een olifant "bouwen". Verder zijn er nog meer soundtracks en sound effecten bijgevoegd.
Echt een aanrader! Deze mod zorgt voor extra veel speelplezier.

Links:

(Er zijn 2 versies van deze mod. Je moet ze allebei downloaden, anders komen er verschillende bugs. Beging dus met versie 4, dan versie 5.

Praetorians | Files | MoD ImperiaL v4.0 Praetorians | Imperial | Modifications | Game Front - gamefront.com

MoD ProJecT : Tu web de informaci?n y creaci?n de MoDs - WF-Downloads - mod-project.com

Het spel blijft gewoon in het Engels.