Blood (1997)

Alternatieve titels: Blood: One Unit Whole Blood | Blood: Fresh Supply

Ontwikkeld door Monolith
Uitgegeven door GT

In Blood kruip je in de huid van Caleb. Hij was, zoals de legende het wil, één van de meest meedogenloze en beste vuurvechters die het wilde westen ooit gekend heeft. Een man met rotte plekken in zijn karakter en een soms erg sadistisch gevoel voor humor, maar schieten kon hij als de beste. Uit liefde voor een zekere Ophelia, sloot hij zich aan bij een occulte sekte genaamd Cabal, duivelaanbidders met een leider - Tchernobog - die in het bezit bleek te zijn van duistere krachten. Tchernobog misbruikte op een bepaald moment zijn krachten en vermoordde elk lid van zijn sekte, ontvoerde Ophelia en gooide Caleb in een koud graf de verdoemenis in. Nu, jaren later, ontwaakt Caleb echter. Hij bevindt zich in een verdorven wereld, waar allerlei duivelse creaturen van bloeddorstige zombies tot schietgrage monniken het op hem gemunt hebben. Caleb denkt maar aan één ding: wraak.

Was dit even een grappig en sadistisch spelletje. Duidelijk gemaakt met de Build engine maar toch wat anders dan Duke Nukem. Echt heel mooi vond ik het allemaal niet getekend maar het had wel een lekkere smerige en groezelige sfeer over zich.

Enorm pluspunt waren wel de wapens, erg origineel en allemaal met een alternate fire mode. Vooral die voodoo pop was geweldig. Helemaal grappig dat je er zelf door af ging als je dat ding gebruikte terwijl er niemand in de buurt was .

De naam is trouwens goed gekozen, veel blood and gore hier. Voetballen met hoofden en meer van die ongein. Leuke onliners ook, de meeste wel gejat, maar toch.