Mega Man 6 (1993)

Nintendo 3DS / Nintendo Entertainment System / Nintendo Wii U / Nintendo Switch / PlayStation 4 / Xbox One
Action / Platform

Ontwikkeld door Capcom
Uitgegeven door Capcom

De hele wereld is in de ban van de robotwedstrijd, gesponsord door Mr. X. Honderden ontwerpers sturen hun beste robots erna toe. Plotseling besluit Mr. X acht robots voor zichzelf te houden en daarmee de wereld over te nemen. Mega Man is de aangewezen persoon om deze klus tot een goed einde te brengen.

avatar van hectometersnor
jeetje, nog geen enkele stem of post voor deze game?...

Raar...nou ja, de laatste NES mega man, helaas geen waardige afsluiter, rek was er wel beetje uit en in vergelijking met Mega Man X uit datzelfde jaar was dit meer een wanhopige poging om nog iets uit de Mega Man reeks op de NES te pompen. Aangezien er in het spel een aantal nieuwe elemten zijn is het erg slecht uitgewerkt en had de game veel meer succes gehad op de SNES als voorganger van MM 7

Jammer, maar ook deze mag in een goede Mega Man collectie niet ontbreken

RE123
leuke game

avatar van Mega Man
'Mega Man 6' is helaas nooit uitgekomen in Europa en ik kon de game alleen spelen via de import versie van 'Mega Man Anniversary Collection' voor de Gamecube. Net als bij 'Mega Man 5' vond ik ook hier de moeilijkheidsgraad wat te overdreven en soms vraag ik me wel eens af: 'hoe moeilijk kun je 't maken?'. Gelukkig was daar 'Mega Man 10' met z'n Easy Mode

Any way, het spel zelf was wederom een pareltje. Grafisch misschien wel de mooiste NES game (qua achtergrond-texturen zelfs beter dan MM9 en MM10), de tunes lekker aanstekelijk (o.a. Tomahawk Man en Blizzard Man) en de gameplay als vanouds. Zoals 'hectometersnor' al aan gaf: deze mag in een goede Mega Man collectie niet ontbreken

avatar van finalman
dus, deze spel kun je niet vinden in Europa? Is dus NTSC en geen PAL?

avatar van hectometersnor
Ja klopt, MM6 is nooit in Europa uitgegeven.

avatar van finalman
best stom zeg