The Chaos Engine (1993)

Alternatieve titel: Soldiers of Fortune

Commodore Amiga / PC / Sega Mega Drive/Genesis / Super NES / Mobile

Ontwikkeld door The Bitmap Brothers
Uitgegeven door Spectrum Holobyte

Ergens gedurende de twintigste eeuw resulteerde een bizar experiment met tijd, ruimte, en computers de bizarre 'Chaos Engine' machine. Deze machine maakte van normale vredelievende burgers moordmachines. Jij moet als speler in een duo, samen met de computer of een menselijke speler een einde maken aan de 'Chaos Engine' en zijn slaven stoppen. Bij deze gevaarlijke missie heb je de keuze uit de volgende huurlingen met ieder hun specialiteiten: 'The Thug', 'Preacher', 'Mercenary', 'Gentleman', 'Navvie', en 'Brigand'.

avatar van gemaster
Een Bitmap Brothers game. Dus goed.

Erg lekkere shooter die redelijk divers was. Heb me er prima mee vermaakt.

Dit spel was erg gaaf om met zijn 2e te spelen.

Vond het grafisch erg mooi en de gameplay was ook goed.

avatar van zombie
Mijn Megadrive cartridge is ooit omgesmolten omdat 'iemand' hem op een elektrische oven had laten liggen. Maar sinds vandaag doet hij het weer! Gave graphics en toffe muziek (al is deze nogal upbeat en zenuwachtig in het begin). Fijn om hem eindelijk weer eens te kunnen spelen.