Monster Bash (1993)

Ontwikkeld door Apogee
Uitgegeven door Apogee

Johnny Bash zijn hond Tex is gekidnapped door Count Chuck. Een vriendelijk monster verteld Johnny dat niet alleen zijn hond is gekidnapped, maar dat er nog honderden andere huisdieren hetzelfde lot ondergaan als zijn hond. Via een geheime gang gaat Johnny de UnderWorld in om zo alle dieren te vinden en te bevrijden.

avatar van Bacon
Leuke oude oldskool platform game. Het speel kreeg ik ooit bij een een of ander magazine op floppy en was verrassend goed.

Voor die tijd had het spel best afwisselende levels, wapens en vijanden. Veel plezier gehad aan deze game vroeger.

avatar van PC.ENGINE.FAN
Regelrechte topper. Op een 286 van een vriendje droop het bloed zo langzaam van het scherm omdat het laden zo lang duurde. Ik weet nog dat een soundblaster destijds alleen was toebedeeld aan de mensen die geld durfden te investeren in hun pc, dus wij speelden bij een vriendje. En die kon de game op Soundblaster zetten... horen we ineens de heks hihihiiiiihahahaha zeggen en Johnny Awesome!!! Zonde dat de game een beetje moeilijk is, want na 18 jaar spelen heb ik nog steeds geen flauw idee hoe je in alle drie de delen halverwege nou verder moet komen en loop ik muurvast.

avatar van aSMoDeuS
Apogee heeft toch wel een rits prachtspellen op haar naam staan, zeg!