Yakuza 3 (2009)

Alternatieve titel: Ryƫ ga Gotoku 3

PlayStation 3 / PlayStation 4 / Xbox One

Ontwikkeld door Sega
Uitgegeven door Sega

Kazuma en Haruka zijn uit Kamurocho vertrokken om een nieuw leven op te bouwen in Okinawa. Ver buiten de grote stad draaien de twee nu een weeshuis waar ze kinderen opvangen. Aan dit idyllische leventje komt echter snel een einde, wanneer het weeshuis betrokken raakt in een vastgoeddeal. Verschillende partijen proberen het weeshuis in handen te krijgen. Kazuma, en enkele medestanders, doen er alles aan om het weeshuis te behouden. Dit leidt al snel tot banden met Kazuma's voormalige Yakuza - de Tojo Clan. Hierdoor dreigt het incident uit de hand te lopen.

avatar van Hadouken
Je bent niet de enige. Ga hem dadelijk pre-orderen denk ik en dan over een paar dagen all-in!

Hadouken schreef:

Ga naar gamemania, ik heb de game al haha yeah i love it.
Eindelijk ik heb hem, hij is nu data aan het installeren, duurt een tijdje maar als het klaar is ga ik helemaal los met deze game.

avatar van Hadouken
Ja moet nog 5 chapters van Yakuza 2 spelen dus het heeft nóg geen haast Nadat ik die game heb voltooid meteen het derde deel halen.

War-Ultima
Yakuza 3 krijgt een 8.5 van ign.com.

t took me 20 hours to beat the story and the stat screen said I had only done 11 percent of everything I could do. Adventure mode, premium playthrough, karaoke bars – all of this is there to explore.

avatar van Hadouken
En wat vind je er zelf tot nu toe van?

Hadouken schreef:
En wat vind je er zelf tot nu toe van?

Ik ben nog maar 2 uurtjes met yakuza 3 bezig geweest omdat ik grotendeels Bad Company 2 aan het doen was in online mode maar van wat ik er van heb gespeeld is het een leuk spel.
Veel minigames, goed vecht systeem, veel emotie in de personages waardoor het vrij realistisch overkomt en uiteraard een solide verhaal.
Om echt een cijfer te kunnen geven moet je wel echt alles uit de game halen vind ik, want er is zoveel te doen.
De graphics op mijn hd monitor zien er niet uit, maar beneden op mijn big ass tv scherm ziet het er wel prachtig uit.

War-Ultima
Er zijn trouwens ook gigantisch veel minigames zoals golfen (jep in tiger woods achtige stijl), karaoke (een vrouw zingt, jij moet klappen en juichen op juiste momenten door middel van quick time events), kaart spelen (jep gokken), vrouwen versieren, arcade spelletjes spelen, kermis achtige grijp haak game (knuffels vangen etc.), kooigevechten en nog veel meer.
Je kunt zeer veel, denk aan GTA san andreas maar dan in een andere stijl.

En die japanse taal, geweldig, deze game is Ohi i Shi.
Domo Arigato Gozaimasu, Sega.

avatar van Hadouken
Heb je de voorgaande delen gespeeld? Daar kon je die minigames ook allemaal doen Is idd erg tof allemaal! Net deel 2 voltooid en binnenkort hieraan beginnen! Benieuwd hoe het allemaal speelt in HD.

Hadouken schreef:

Deel 1 gedeelte van gespeeld, deel 2 nog nooit gespeeld maar ik heb het achtergrond verhaal van yakuza 1&2 (staat bij het menu van yakuza 3) gevolgd dus ik weet nu wel waar het over gaat.

avatar van Hadouken
Oke Als je (nog) een PS2 hebt is het een aanrader om ze alsnog op de kop te tikken. Hoewel nu je het verhaal weet er wel veel verrassing verloren gaat natuurlijk.

Anyway...over een week komt het vierde deel uit in Japan. Hopelijk komt hij nu sneller naar Europa, maar ik zag op de site van OPM al 2011 staan. Zucht...

Veritas
vanaf 26 maart pas te koop

RetroNaudts
@ War-Ultima

Gewoon een weetje: die grijpkranen zijn immens populair in Japan onder de naam "Ufo Catcher". Ook Sega heeft enkele van deze machines gemaakt en het zijn Sega's creaties die te zien zijn in de Yakuza games. Vergelijk ze o.a. maar eens met de varianten die Namco op de markt bracht.

De Yakuza-serie zit boordevol verwijzingen naar oude Sega klassiekers. Het zijn details maar ze voegen zo veel toe aan het geheel.

Als er één game is die mij een Playstation 3 doet aanschaffen dit jaar, is het deze wel!

avatar van Tsjo-Wi
Veritas schreef:
vanaf 26 maart pas te koop

Nee man hij is allang te koop. Ik heb hem gister gekocht bij Gamemania.

War-Ultima
Ja en ik kocht hem 4 dagen geleden dus ja hij is al dik uit Veritas.

Veritas
Oh gaaf dan ga ik hem ook bestellen

War-Ultima
Veritas wat heb jij een mooie nr. 1 trouwens in je top10 de beste game ooit gemaakt naar mijn mening.

avatar van Hadouken
Heb mijne gepre-ordered bij CD-WOW maar ben benieuwd wanneer ik hem binnen krijg. Ik voel echt een 5*

Hadouken schreef:

Ja de game-play is verslavend om te doen (zoveel minigames heb ik nog nooit gezien in een videogame), en het vechten is goed uitgewerkt (veel variatie in gedaan, ja ze hebben veel geleerd van de foutjes die ze in yakuza 1 en 2 hadden gemaakt).

Komt deze ook voor PC of Xbox? Dit lijkt me een erg vet spel.

avatar van Hadouken
Exclusive, net als de eerste 2 delen.

War-Ultima
Kan er niks aan doen, yakuza 3 schopt uncharted 2 uit mijn top10 en dus een dikke 5*.
Verslavende game, aardig wat uurtjes die je hier in kan stoppen, het is net een goede JRPG zo intrigerend is deze game.
Heb deel 1 nooit uitgespeeld, deel 2 nooit gespeelt maar ben wel opgeroeid met japanse yakuza films zoals Takashi Miike's Dead or Alive en Violent Cop etc. en ik krijg met yakuza 3 echt weer dat mafia gevoel terug.
Ja mooi verhaal, lekker sfeertje, vette muziek en erg verslavend dankzij level uppen, krachten vrijspelen en minigames.

avatar van Hadouken
Ga als de wiedeweerga de eerste twee delen spelen dan! Mooi om te horen dat hij bevalt. Jammer dat die 3.5 van Di Stephano niet wordt toegelicht, ben daar ook wel benieuwd naar.

Ik heb mijn order net trouwens gecanceld bij CD-WOW. Was nog niet eens verzonden en zo lang kan ik niet meer wachten. Ga hem dadelijk bij een zaak bestellen met levertijd 1 dag of zo. Is wel wat duurder maar ja...

War-Ultima
Moderators het plot van yakuza 3 (op gamesmeter) klopt niet trouwens, dit deel speelt na deel 1&2 af, niet vierhonderd jaar terug.

Haha, inderdaad ze hebben het hier over de spin-off: Kenzan.

avatar van Di Stephano

Oke, bij deze dan:

Ik heb mijn stem verhoogd naar 4*, de game werd alleen maar vetter en verslavender. Graphics zien er goed uit, vechten gaat lekker vloeiend, karakters zijn goed uitgewerkt en het verhaal is ook nog es geloofwaardig.

Al met al een goeie game die mij de komende tijd nog wel even bezig houdt

avatar van Hadouken
Mooi om te horen! Ik krijg hem zeer waarschijnlijk over een uurtje en ben vandaag en morgen vrij dus heb er zin in!

avatar van Hadouken
Uurtje gespeeld nu en de eerste indrukken zijn goed te noemen. Wel even wennen aan de HD graphics. Zo ziet Kazuma er in HD 10 jaar ouder uit dan de PS2 versie. Verder lijken de gevechten wat cartoonier dan voorgaande delen. Komt vooral door oranje en blauwe vlammen (beetje Tekken-achtig) die Kazuma produceert. Haalt een beetje het rauwe uit de gevechten. Kwestie van wennen waarschijnlijk. Nu snel weer verder spelen

En Majima, wat een held wederom

avatar van Hadouken
Er zijn trouwens geen hostess clubs aanwezig in de Europese en Amerikaanse versies. Ook is er naar verluidt 13% van de side missions geschrapt en zijn er een aantal typisch Japanse dingen uit de game gehaald. Een serieus minpunt, en raar want mensen kopen deze game mede vanwege de Japanse sfeer.

Verder een uiterst vermakelijke game, maar erg jammer van de hostess bars. Gaf toch net dat beetje meer underground sfeer en het gevoel dat je écht in de red light district rondloopt. Ook zit het casino nog steeds op dezelfde plek maar die is ook gesloten! De stad voelt echt een beetje leger nu. Een belachelijke keuze, die er waarschijnlijk voor zorgt dat dit geen vijf sterren meer wordt.

En de bosses zijn belachelijk overpowered trouwens.

War-Ultima
Een lege stad? juist niet maar als je een hoerenbuurt wilt hoef je niet ver te zoeken dan kun je gewoon naar Amsterdam toe .

avatar van Hadouken

Nee oke niet helemaal leeg. Maar ik meende dat jij de eerste twee delen niet had gespeeld? Het voelt gewoon raar dat verschillende locaties nog steeds bestaan maar deze nu opeens gesloten zijn. Wetende dat het in Japan wel in de 'full version' zit. Het is gewoon een gemis.