Yakuza 3 (2009)

Alternatieve titel: Ryƫ ga Gotoku 3

PlayStation 3 / PlayStation 4 / Xbox One

Ontwikkeld door Sega
Uitgegeven door Sega

Kazuma en Haruka zijn uit Kamurocho vertrokken om een nieuw leven op te bouwen in Okinawa. Ver buiten de grote stad draaien de twee nu een weeshuis waar ze kinderen opvangen. Aan dit idyllische leventje komt echter snel een einde, wanneer het weeshuis betrokken raakt in een vastgoeddeal. Verschillende partijen proberen het weeshuis in handen te krijgen. Kazuma, en enkele medestanders, doen er alles aan om het weeshuis te behouden. Dit leidt al snel tot banden met Kazuma's voormalige Yakuza - de Tojo Clan. Hierdoor dreigt het incident uit de hand te lopen.

avatar van Donkerwoud
Ik kijk hier dan toch wel een beetje naar uit. Yakuza nieuwe stijl!

avatar van DylanVR
Hij is al uit in azie maar het valt nog te betwijfelen of het in europa zal uitkomen!
ik hoop van wel want het ziet er super uit!

avatar van DylanVR
Gisteren demo gespeeld en het zag er fantastisch uit!!

avatar van Tsjo-Wi
Ben nu bezig met Yakuza 2 en dan krijg ik toch wel zin om dit in HD mee te maken. Maar komt deze dan nog uit in Europa of niet?

avatar van DylanVR
normaal gezien wel maar dat is voor volgende jaar!

Ik meen ergens gelezen te hebben dat Yakuza 3 niet naar Europa gaat komen, wat doodzonde is.

Ford KAduuk

Inderdaad, zeker gezien de PS2 delen wel in Europa zijn verschenen.

Inderdaad, dat is het spijtige eraan, ik heb van de vorige twee delen anders erg genoten. Het derde deel zit er helaas niet meer in voor ons allen, pfff...

avatar van DylanVR
hij komt dus zeker naar europa, het is officieel bevestigd!!

avatar van Tsjo-Wi
Yep heb ik ook gelezen. Echt super nieuws! Deze staat hoog op mijn verlanglijstje.

avatar van Hadouken
Heb de eerste 2 delen nooit gespeeld maar de Yakuza vind ik altijd erg boeiend dus hier ben ik erg benieuwd naar!

Hadouken schreef:

Moet je echt doen. Zijn supertoffe games. Ik heb echt zin in deeltje 3

Maar moet je deel één en twee gespeeld hebben om het verhaal te snappen of kun je er zo in stappen?

avatar van Tsjo-Wi
Volgens mij staat het verhaal wel redelijk op zichzelf, dat was althans bij deel 2 wel zo. Maar het is wel leuker om de eerdere delen gespeeld te hebben want dan ken je de coole personages een beetje.

De demo is nu te downloaden.

avatar van Hadouken
Heb hem net even gedownload en gespeeld. Slechts één gevechtje maar, omdat ik altijd zoveel mogelijk van een verhaal verborgen wil houden. Ik ben nu namelijk bezig met het eerste deel en kwam meteen een spoiler tegen Kazuma is nu 4th Chairman.

Maar ik kan nu dus een goede vergelijking maken. Ik weet niet hoe het 2e deel eruit ziet, maar de graphics zijn hier logischerwijs veel mooier. Wellicht iets te cartoony. Zo lijkt het bloed een beetje nep en zijn de gevechten enorm snel ten opzichte van het origineel. Of eigenlijk is soepeler een beter woord. Een beetje Tekken-achtig. Weet niet of in Yakuza 2 ook al van die aparte finishing moves zitten, maar die waren ook erg tof. Verder klonk het op straat een beetje stil, in voorgaand deel was er achtergrond muziek. En Japanse stemmen, heerlijk!

Ach, deze game komt op den duur wel in mijn collectie. Zag er allemaal tof uit. Snap alleen het plot hierboven niet?

Gaat deze titel voor de volle prijs aan de man gebracht worden eigenlijk? Vanwege het spel toch al eventjes uit is, uiteindelijk.

Wassup ! schreef:

Ik snap je zin even niet. Waarom zou hij niet voor de volle prijs in de winkels liggen?

Yakuza 2 was bij ons op een latere realeasedate uitgebracht en kostte toen maar € 30. Daarom dat ik mij afvraag of dat ook bij dit derde deel het geval is? Dit deel is namelijk ook al een een tijdje geleden officieel uitgebracht naar mijn weten.

avatar van Tsjo-Wi
Ja zou best kunnen dat hij voor 40 euro in de winkels komt te liggen. Hij is volgens mij al bijna twee jaar uit in Japan, en dat was bij Yakuza 2 idd ook het geval.

En over dat plot hierboven, dat klopt niet. Kenzan is namelijk een andere game.

Anyhow, ik ga de demo ook maar ff checken.

In Europa is volgens mij alleen de premium edition te krijgen met alle DLC, de soundtrack en nog wat andere dingen.

avatar van Tsjo-Wi
Vette demo trouwens, behoorlijk uitgebreid nog. Het is weer gewoon exact hetzelfde als deel 1 & 2, alleen dan met mooiere graphics, een ander verhaal en een paar kleine nieuwigheidjes, zoals die karaokebar. Man wat heb ik gelachen met die karaoke, die vreselijk foute japanse popmuziek in combinatie met die fleurige, kleurrijke beelden, echt geweldig! Dat zijn echt die kleine nutteloze dingetjes die deze serie zo vet maken (naast het supervette verhaal en de sfeer natuurlijk).

De demo ook maar eens gespeeld en ik vond het op zich wel oké. Alleen jammer dat niet alles is ingesproken.

avatar van pascal83
Barslechte demo, gevechten zijn eentonig en voorspelbaar, AI is ver te zoeken. Daarnaast ziet het er ingame niet uit. Met name het level is lelijk, maar ook de gevechten zien er alles behalve goed uit.
Een Next Gen console moet toch wel meer uit zo'n leuk concept kunnen halen.

Tsjo-Wi schreef:
Hopelijk is dat het geval. Maar ja, we zien wel hé. Hoop dat dit deel zich kan meten met de voorgaande delen. Heb de demo namelijk nog niet gespeeld. Maar ik heb er vertrouwen in dat dit goed gaat komen.

Game_Kaza
Niet echt mijn ding. Als je op school er mee word doodgegooid dan ga je opgeefmoment wel iets hebbe van, laat maar zitten. Wel super mooie graphics en die japanse stemmen zijn altijd zo stoer

War-Ultima
Ik koop met zin geen god of war 3 zodat ik deze kan halen, ja yakuza is echt mijn ding en deel 3 ziet er goed uit qua combo's en alles.

avatar van Ageingrebel
Haha, en ik maar denken dat het effectief om een samuraigame ging die zich 400 jaar geleden afspeelde, blijkt het een moderne setting te hebben. Erg teleurstellend moet ik zeggen.

Ach ja, ik kan enkel blijven hopen op eens een deftig spel dat rond de bakamatsu draait. Zo'n interessante, bloederige periode die ongebruikt blijft (naar mijn weten) in de spelwereld. Schande.

War-Ultima
Nog 3 dagen, yeah baby, haha, bijna iedereen gaat deze maand god of war 3 spelen (die trouwens een 9,3 van ign.com kreeg) en ik zit dan gewoon achter deze meesterlijke game.

Yakuza 3 is al te koop bij dimplus in groningen maar dat is mij wat te ver weg, kost mij teveel benzine, ik wacht nog wel 3 dagen op deze game.

Ageingrebel schreef:

Ja er is wel een yakuza game voor ps3 die zich afspeelt in de samurai tijd maar die game is alleen uitgekomen in japan, ja ik wou dat ik een japanner was.

gamesmeter link

Ryu ga Gotoku Kenzan