Rayman (1995)

Alternatieve titels: Rayman Gold | Rayman Forever | Rayman Advance | Rayman Classic

PlayStation / Atari Jaguar / Sega Saturn / PC / Game Boy Advance / PlayStation 3 / PlayStation Portable / PlayStation Vita / Nintendo DS / Apple iOS / Android / Nintendo Wii U

Ontwikkeld door Ubisoft en Digital Eclipse
Uitgegeven door Ubisoft

Rayman's wereld was een rustige en vredige wereld. Maar op een dag kwam een zekere "mister dark" in Rayman's wereld, nam alles en iedereen gevangen, stopten hen in een kooi, versloeg hun fee, en zorgde dat alle krachten van de wereld verloren ging. Alleen Rayman is nog vrij en zijn missies zijn: iedereen bevrijden, Lila de fee helpen en Mister Dark verslaan.

Sims
Deze wil ik echt hebben. Is deze nog te koop ergens? Hou niet zo van stoffige tweedehans games.

avatar van wiiplayer
Deze kun je wel makkelijk bemachtigen.
Ik vind trouwens wel dat de moeilijksheidgaad soms ietwat te hoog ligt. Bijvoorbeeld in Band Land.

Vraagje:

Als ik Mr. Scorp heb verslagen dan kan ik niet verder terwijl ik dan naar Candy Chateau zou moeten kunnen. Misschien ligt het eraan dat ik geen Memory Card gebruik. (PS1)

avatar van XPS420
Sims schreef:

Of je speel hem op een psx emulator zo als ik dat doe, en het is nog gratis ook
gewoon de juiste plugins de bios en de rom downloaden voor de emulator en je hebt een gratis versie van Rayman, hier de link: www.epsxe.com

en hier is de rom van Rayman:

www.romulation.net/PSX/Rayman_%5BU%5D_%5BSLUS-00005%5D.rar.html/

wiiplayer schreef:
Vraagje:

Volgens mij moest je eerst al die beestjes bevrijden uit die kooitjes.

avatar van wiiplayer
Dacht ik al, maar dat ga ik niet doen. Dat duurt echt veel te lang.

avatar van Tsjo-Wi
Duurt inderdaad erg lang en is best moeilijk, maar die laatste wereld is wel echt heel erg leuk. Misschien is het beter te doen met een walktrough?

avatar van jirachi04
Erg vermakelijk deze game!
Ik heb er geweldige tijden aan overgehouden ondanks ie best lastig soms was .
Denk hierbij aan de baas bij'zo'n piratenschip en de levensgrote saxofoon(? Ben nooit zo goed geweest in Muziek )

avatar van wiiplayer
Die Saxyfoon is super makkelijk. Dat wijf met die wasmachine bij het piratenschip is wel moeilijk ja!

avatar van Musique
Dit was voor mij een van de moeilijkste spelen die ik speelde. Sterker tot mijn spijt nog nooit uitgespeeld. Laatst nog probeert maar kwam niet veel verder.

Geniaal ik heb er ongeveer 1.5jaar over gedaan om hem uit te spelen(bedenkend dat ik mijn pc nu halfjaarlijks formatteer) ik had alle kooitjes geopend en kon naar snoepland^^ vooral tegen je eigen schaduw vechten was leuk.

Game_Kaza
De Rayman waar het mee begon en het was ook de leukste. Jammer dat vele het hier niet meer over hebben. Rayman als 2D held is awesome. Dit is weer zo'n spel dat ik vet goed vind maar niet kan spelen omdat me pc te nieuw is.

avatar van Luigi
Best een leuk spel, niet geweldig maar goed.

avatar van 1311811
Heb je de beschikbare patch al geprobeerd Game_Kaza?

Dit spel heeft mij hele goede herinneringen achtergelaten! Gewoonweg top en niet te moeilijk, ik kan me nog wel herinneren dat 1 kooitje lastig te vinden was!

avatar van leatherhead
Heb ik als klein kind vroeger veel gespeeld ik kwam alleen nooit verder bij zon stuk dat je over die piranha's heen moet springen.

Dat is bij het begin van het spel haha kwam je daar niet eens verder:P
Ach ik heb hem ook nooit uit kunnen spelen ik kwam vroeger vast te zitten in potlood land

GameEvolutie schreef:
Dat is bij het begin van het spel haha kwam je daar niet eens verder:P

Nee het was niet het begin later in het spel kwamen er ook van die piranha's (weet trouwens niet zeker of het piranha's waren hoor het waren in ieder geval beesten die uit het water kwamen).

leatherhead schreef:

Bij Joe's snackba ofzoiets.

Oke je het is ook voor mij lang geleden dat ik RM1 heb gespeeld,
maar ik vond de game wel een magische sfeer hebben,

zijn jullie eigenlijk wel eens bij potlood land (zo noem ik het:P) gekomen?

GameEvolutie schreef:
Oke je het is ook voor mij lang geleden dat ik RM1 heb gespeeld,
maar ik vond de game wel een magische sfeer hebben,

zijn jullie eigenlijk wel eens bij potlood land (zo noem ik het:P) gekomen?

Tuurlijk. Alleen het laatste lvl nog nooit want ik ben niet van plan al die kistjes te gaan verzamelen

wiiplayer schreef:

Bij Joe's snackba ofzoiets.

Inderdaad dat was hem dit stuk bedoel ik.

Oke goed om te horen:P

Ja dat stukje herriner ik me nog wel was altijd vet iritant

Jeugdsentiment van de bovenste plank, leuk om dit weer eens te spelen en tjonge jonge wat is dit een heerlijke platformer, die muziek, die poppetjes aaaah genieten:)

*4,5

avatar van Dark Lord Andrew
Ik hoefde nog maar 1 pokkekooi
EENTJE MAAR xD
EN TOCH HEB IK HET NIET GEHAALD xD
balen als je een format over je pc swiept -.-

avatar van steffengamer
Het is op zicht een erg goed spel, en heb hem dan ook helemaal uitgespeeld! Alleen vond ik de moeilijkheidsgraad soms toch wel heel erg hoog liggen!

steffengamer schreef:
Juist, en daarom heb ik hem nooit uitgespeeld. Ik had een aantal jaren daarvoor Super Marioland uitgespeeld maar dit bleek toch een ander kaliber, niet qua kwaliteit maar idd wel qua moeilijkheidsgraad.

avatar van Cassevis
Ik kom niet voorbij zo´n einbaas die op een grote kreeft lijkt. Als ik ´m heb verslagen komt er geen nieuw level meer

Cassevis schreef:

Ja dat is een beetje kut aan dit spel. Om de laatste wereld te unlocken moet je in alle levels alle beestjes uit die kooitjes bevrijden. Het is best lastig en veel werk, maar zeker de moeite waard want die laatste wereld is vrij geniaal

avatar van wiiplayer
Er is een code om het laatste level te unlocken zonder dat je alle kooitjes moet zoeken. Of het is een code waardoor je meteen alle kooitjes al hebt.

avatar van Cassevis
Ooohw, dat is me te veel werk.