Halo: Combat Evolved (2001)
Xbox / PC / Macintosh / Xbox 360
Shooter
single player / multi player / online (verschilt per platform)
Ontwikkeld door Bungie, Gearbox en MacSoft
Uitgegeven door Microsoft
Halo is een First Person Shooter die zijn verhaallijn baseert op een aantal ringen die een bedreiging vormen voor het bestaan op aarde wanneer deze niet worden vernietigd. Jij als speler beleeft dit spel door de ogen van de Master Chief, een spartan die extra sterke krachten heeft.
- nummer 235 in de top 250
Trailer
https://www.youtube.com/watch?v=hQMlt6XEXDI
Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.
Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat GamesMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe GamesMeter met je privacy omgaat.
YouTube - Halo Combat Evolved Anniversary E3 2011 Debut Trailer [HD]
Nieuwe Halo is een remake van Halo 1.
lekker knallen op je kamaraden tot diep in de nacht.
een echt vernieuwende game met vette wapens en mooie kills.
door deze game heb ik toen een x-box aangeschaft.
wel verdiende plek in mn top 10.
Het grootste nadeel is dat er een freeze in de remake van de game zit.
Tijdens het co-op spelen van de campaign komt het nogal vaak voor dat player twee vast loopt waardoor het geen nut heeft om op het restart checkpoint te drukken,
ik heb dit zelf ervaren in de levels,
3. The truth and reconciliation
4. The silent cartographer
Wat je kan doen waneer dit bij jou gebeurt is:
laat player een de level verder uitspelen waardoor je bij de volgende level gewoon weer met zijn tweeen verder kunt uitspelen.
Wat ik erg leuk vond:
skulls zijn weer gewoon in de campaign te vinden net als in deel drie,
terminals zijn ook weer te vinden in de campaign net als in deel drie,
en dan ben ik toch wel erg benieuwd waarom je hem dan toch de volle mep geeft,namelijk 5 sterren.
vind het een beetje vreemd...
ik dacht ook al.
voortaan niet te snel oordelen en kijken waar je het over hebt Boznaldo.........
Mooi spel, het begin van een geweldige reeks! Ook in dit deel had je al heel veel sfeer dankzij het epische verhaal. Deel 2 en 3 perfectioneerden de gameplay en alles maar dit was toch wel een mooie start.
4*
Er bestaan klassiekers die ik heel graag eens met de grafische beelden van vandaag de dag zou willen spelen. Games als GoldenEye 64 en Halo. Nou hebben we in 2011 van beide games een remake gehad, maar die van GoldenEye was erg slecht. Aangepast verhaal, 90% nieuwe levels en het boeide gewoon niet. En toen kwam de remake van de game die de Xbox groot heeft gemaakt, Halo: Combat Evolved.
Recensie Halo: Anniversary (2011)
Halo: Anniversary mag je toch wel een heel groot eerbetoon aan het origineel noemen. Alles is hetzelfde gebleven in het spel, behalve de beelden. Zo wil ik een remake spelen! De ervaring van vroeger samen met de beelden van nu. En ondanks dat de beelden niet de creme de la creme van anno 2011 zijn ziet het er heel fraai uit. Dit kan je tijdens het spelen ook constant vergelijken, want met 1 druk op de knop krijg je tijdens het spelen de beelden van de versie uit 2001 te zien. Zelfs bij de aftiteling kan je dit doen, geweldig! Niet dat je het vaak zal gebruiken (waarom zou je hele oude beelden willen bekijken als je prachtige nieuwe beelden hebt), maar wel erg leuk dat het erin zit. Ik heb wel een paar keek teruggeschakeld naar de beelden van 2001 bij bepaalde locaties. Gewoon even om te zien hoe enorm de verschillen zijn. De oude versie is best wel kaal en grauw, mag je nu concluderen. Veel grauwe kleuren, weinig details en erg donker. De nieuwe versie heeft prachtige kleuren, kent veel details en is gewoon fris en licht. Dat is ook zoals ik Halo games graag zie: kleurrijk en apart. Het is natuurlijk een sci-fi game, waardoor je veel buitenaardse zaken ziet. Het ziet er allemaal erg mooi uit. Dit geldt ook absoluut voor de tussenfilmpjes, waar ik gewoon steeds met plezier naar zat te kijken. Dankzij het boeiende verhaal, maar ook zeker doordat ze er heerlijk uit zien.
Buiten de beelden is er weinig groots veranderd. Het speelt nog net zo lekker als 10 jaar terug. Regelmatig kreeg ik toch wel nostalgische gevoelens als ik bekende zaken tegen kwam. Puur als shooter is Halo nog steeds briljant. Na een paar minuten weet je al niet meer beter en knal je weer alles overhoop. De wapens blijven ook simpel, maar prettig. Het grootste deel van de game liep ik met de standaard mitrailleur en shotgun, soms afgewisseld met je handpistool. In bijna elke game is het pistool een nutteloos wapen, maar niet in Halo. Zeker met de zoomfunctie heb je een erg sterk wapen waar je gericht slachtoffers kan maken. En verder gooi je natuurlijk regelmatig met (plasma)granaten, ook erg handig. Zeker bij de grote monsters werkt het ideaal om ze eerst te bestoken met granaten om het daarna af te maken mocht er nog iemand leven. Die granaten zijn ook zo krachtig dat ik regelmatig ook zelf daardoor werd opgeblazen. Het afknallen blijft wel erg leuk om te doen, zeker in de smalle gangen is het soms echt een chaos.
Dus we hebben prachtige beelden en een heerlijke gameplay. Is dit de ultieme topgame? Helaas niet. Doordat Halo zo'n klassieker is vergeet je snel de minpunten, maar die zijn er zeer zeker wel. Zo begint de game erg divers in de eerste levels. Vooral de buitendelen zijn erg leuk om te spelen, helemaal als je een Warthog kan vinden waar je met medesoldaten mee rond gaat rijden. Maar de binnendelen zijn soms wel enorm saai omdat ze echt enorm op elkaar lijken. De levels duren enorm lang en na een tijdje was ik er wel klaar mee. Een paar van die levels hebben gewoon enorme verdiepingen die exact hetzelfde eruit zien. Het level Library is wel het beste voorbeeld. Je moet vier keer dezelfde weg lopen en na een keer of 2 was ik er echt helemaal klaar mee. Volgens mij was de creativiteit bij de makers toen op. Halo heeft best een lange singleplayer, maar er had van mij wel een uurtje of 2 afgemogen omdat het 1 lange herhaling van zetten werd. Gelukkig werden de levels richting het einde toe weer mooier en diverser, waardoor ik wel positief daarmee kan eindigen.
Wat ik verder ook wel jammer vind is dat zo halverwege de vijanden veranderen. Eerst bestreed je de Covernant wat me erg beviel, maar toen kwamen die kleine alien beestjes en de mutanten. Beetje saaie vijanden en ze zorgden er ook voor dat ik de Covernant nog weinig zag.
Een laatste punt van kritiek is de moeilijkheidsgraad. De meeste stukken zijn prima te doen, zeker door de checkpoints, maar soms ga je best lullig dood en moet je best een lang stuk overspelen. Best storend als je weer dat pittige gevecht opnieuw moet doen. Gelukkig komt het niet al te vaak voor, waardoor het ook niet enorm stoorde.
Om te concluderen; ik heb me enorm vermaakt met deze Halo: Anniversary. De game staat nog als een huis en de vernieuwde beelden geeft het toch weer een bijzonder gevoel. Het prachtige verhaal, de heerlijke uitwerking (laat ik ook zeker even de soundtrack en de ingame geluiden noemen, schitterend!) en de vloeiende gameplay maken Halo nog altijd een tijdloze klassieker. Op deze remake mogen de makers zeker trots zijn.
Net als het origineel geef ik de remake 4*
Ik vind het fijn spelen. Mooie omgeving, mooi gemaakte mensen.
Er zijn veel levels en je zit er helemaal in, dat heb ik meestal met FPS, maar deze kaar was het wat anders.
Het is realistisch, behalve dat je op een ruimteschip zit dat wordt aangevallen. Ik probeerde Captain Keyes te vermoorden in het eerste level, en je medesoldaten laten het niet zo, ze vallen je ook meteen aan.
De wapens zijn pittig cool, alleen raken ze best snel op
Ik had het een beetje verkeerd neergezet!
Het is realistisch, behalve dat je op een ruimteschip zit dat wordt aangevallen. Ik probeerde Captain Keyes te vermoorden in het eerste level, en je medesoldaten laten het niet zo, ze vallen je ook meteen aan.
Haha dat probeerde ik ook de eerste keer. Heb me toen een tijdlang beneden bij de romp schuil gehouden en een tig soldaten neergeknald. Ik heb het ook nog met granaten geprobeerd, maar iedere keer werd alles afgesloten voordat ik weg kon.
Trouwens, mensen online zijn raar, waarom als hang 'm high (Of hoe heet die map) kiezen ze hem? Ik haat die map!!!! Net zoals ze altijd slayer dmr's kiezen, ik haat dmr, en snap niet hoe iedereen er zo makkelijk mee headshots haalt. (Sure, ik ben niet de beste speler, maar ben ook niet slecht, en ik haal amper zo goed headshots als de meeste online)
Het blijft naar mijn mening een toppertje!!
Vandaag Halo: Anniversary Edition uitgespeeld en het blijft één van de beste shooters die ik ooit heb gedaan.
Giggity!
Vandaag Halo: Anniversary Edition uitgespeeld en het blijft één van de beste shooters die ik ooit heb gedaan.
Eens, alleen jammer dat ze bepaalde stukken veel te lang en eentonig hebben gemaakt, zoals die 4 grote verdiepingen die echt gewoon op elkaar geknipt en geplakt zijn. Maar de game is wel erg leuk ja. De nieuwe HD beelden maken het een stuk mooier.