Halo: Combat Evolved (2001)

Macintosh / PC / Xbox / Xbox 360
single player / multi player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Bungie, Gearbox en MacSoft
Uitgegeven door Microsoft

Halo is een First Person Shooter die zijn verhaallijn baseert op een aantal ringen die een bedreiging vormen voor het bestaan op aarde wanneer deze niet worden vernietigd. Jij als speler beleeft dit spel door de ogen van de Master Chief, een spartan die extra sterke krachten heeft.

avatar van jerom1234
Is een 2,5 dan niet een beetje laag?

avatar van Rien
Het spel pakte mij niet. Vond de vijanden bijna lachwekkend. Masterchief kwam niet op mij over..

Mooie game destijds dat wel

2,5 vind ik een prima cijfer. Sorry

avatar van All Seeing Fish
Rien schreef:
Gekocht op release, dag gespeeld en weer terug gebracht. De hele saga is helaas niet aan mij besteed..

Als je de game op de zelfde dag terug brengt, vind ik dat je geen beoordeling kunt geven!

Zo juist aan het eerste deel van Halo begonnen op de Xbox One ik moet zeggen dat het tot nu toe best een aantrekkelijke game is, alleen staan de game sounds en de muziek niet in contrast met elkaar.

De Anniversary Edition van Halo 1 staat nu los op de site: Halo: Combat Evolved Anniversary (2011)

Alle XBox One stemmers kunnen daar opnieuw hun stem uitbrengen.

avatar van thoyouknow1980
Kabooooom master chiefs in tha room
Op de eerste plaats de mooie graphics waren voor die tijd baanbrekend op een consolle.
Maar dan de heerlijke gameplay,gewoon lekker met een controller op de bank.
De controls zijn super vloeiend en het speelt heerlijk weg.
Het gevoel dat je krijgt als je iemand raakt kende ik aleen van Goldeneye en Perfect dark.
Maar Halo doet dat dus ook erg goed,heerlijk hoe de vijandelijke lichamen reageren op jouw kogelgeweld.
Het verhaal mag er ook zijn en vooral later in de game word het echt boeiend.
Je krijgt op een gegeven moment te maken met de Flood een soort virus achtige aliens.
Dan gaat het echt los,en vooral met een vriend of vriendin op de bank erbij is het ultiem genieten in splitscreen.
Ik weet niet hoe vaak ik hem heb uitgespeeld alleen of met een kameraad,maar wel heeeel vaak
Kortom geweldige game en veel mooie herinneringen om te koesteren