Sudden Strike (1999)

Strategy

Ontwikkeld door CDV
Uitgegeven door CDV

Sudden Strike speelt zich af in de Tweede Wereldoorlog. Er kan gekozen worden uit Russische, Duitse, Franse, Engelse of Amerikaanse Missies. Iedere partij maakt gebruik van verschillende eenheden. Er zijn veel verschillende eenheden, zo zijn er verschillende soorten soldaten, tanks, raketwerpers, vrachtwagens en kanonnen. In dit spel draait alles om strategie, verover vijandelijke posities, landt met jou troepen op de kust van de vijand en doorbreek hun linies. Het is zelfs mogelijk de hulp in te roepen van paratroupers en bommenwerpers. Alles wat in je in een oorlog kan verwachten zit in Sudden Strike.

Dit vond ik altijd zon mooie game zeg!

Ik kocht hem bij toeval eens en ik heb me er echt maandenlang mee vermaakt. Jaren eigenlijk, want regelmatig installeerde ik hem opnieuw.

Je speelde in een RTS game zonder dat je een kamp moest bouwen. Je kreeg een leger met soldaten, snipers, tanks, artillerie en bruggenbouwers etc en daar moest je je mee redden. Heel af en toe kreeg je een resource dropping uit de lucht of kreeg je wat extra legerunits.

Ik vond het echt tof, ik kreeg een total war gevoel. Je had een map en je moest tactisch je vijand aanpakken en verslaan. maar als je eenmaal in gevecht kwam was het zo heftig! Van alle kanten tanks, soldaten, granaten en ontploffende huisjes!

De 2 mooiste missies waren dat je in de sneeuw een rivier over moest. Dat was echt enorm lastig. Je kon niet over bruggen want die werden meteen opgeblazen bijna dus moest je zelf bruggen bouwen en ondertussen je bruggenbouwers verdedigen.

De andere topmissie was dat je op een heuvel in een dorp zat en een bepaalde tijd het dorp moest verdedigen tegen een invasie die van alle kanten kwam. Zeer heftig en intens!

Deze game was echt zo goed, maar ook erg ondergewaardeerd. In een blad als Power Unlimited niet eens besproken viel me toen op. De opvolger vond ik meer van 't zelfde, de beste herinneringen hou ik bij deel 1.

avatar van Didiusthegreat
Goed spel met zeer aardige graphics (zeker voor die tijd) en een zeer goede sfeer.

De details waren tot in de puntjes verzorgd.
Was er een gigantische veldslag, dan kon je daar nog met moeite door. Alle brandende kapotte tanks bleven gewoon liggen, en dan moest je je door het slagveld manoeuvreren.

Dit alles zorgde ervoor dat het spel een zeer hoge moeilijkheidsgraad had.