Kessen (2000)

PlayStation 2
Strategy / Action

Ontwikkeld door Koei
Uitgegeven door Electronic Arts en Koei

De tijd van constante burgeroorlogen tussen de 15e en 17e eeuw, in het feodale Japan, noemde men de Sengoku periode, ofwel de 'Warring States period'. Tokugawa Ieyasu was een beruchte en beroemde daimyo (krijgsheer), mede door zijn overwinning in de grote Sekigahara oorlog. Speel, als Tokugawa of een van zijn tegenstanders, de legendarische gevechten uit die tijd na en bepaal wie de macht over Japan zal toekomen.

avatar van Tsjo-Wi
Een van de eerste games voor de PS2. Was ook behoorlijk eentonig en saai. De graphics van het strategie scherm waar je je legers moest verplaatsen waren ook echt oerlelijk. De special moves zoals een grote kanon aanval zagen er dan nog wel leuk uit, maar die had je na een paar keer ook wel gezien. De mooie cutscenes waren nog het leukst...