Fighting Force (1997)

Nintendo 64 / PC / PlayStation / Sega Saturn

Ontwikkeld door Core
Uitgegeven door Eidos

Met keuze uit vier verschillede characters kun je het gevecht aangaan met allerlei straattuig en verschillende bendeleiders. Je begint op straat vechtend tegen een aantal tegenstanders, je kan daarbij diverse objecten uit de omgeving gebruiken als wapen. Na deze verslagen te hebben loop je verder en kom je weer in een nieuw gebied met een hoop nieuwe tegenstanders en mogelijke wapens.

Pracht Game van Core Design aan de voorkant te zien........ook het verhaaltje naast het plaatje is erg interessant en klinkt leuk. Helaas ken ik het spel niet..........is het leuk?

JohnWilliams schreef:

Bij het begin vond ik het wel een leuk spel maar het kon me niet constant boeien , later in het spel vond ik wel leuker want toen kon je lekker op straat vechten, als het goed is heb je hier ook een deel 2 van maar dat weet ik niet geheel zeker.

avatar van Tsjo-Wi
Geweldig spel dit. Heb deze nog nooit in singleplayer gespeeld maar met 2 player co-op was dit echt geweldig. Speelde dit altijd bij een vriend, het is best in een middagje uit te spelen. Maar dat is niet erg, want het spel blijft leuk hoe vaak je het ook doet. Echt vet dat je alle voorwerpen uit de omgeving kon oppakken om mee te slaan, zoals flesjes, stoelen, messen, stenen, bazookas enz.

avatar van basik
Ja erg veel plezier aan deze game beleefd. Alleen was het vaak zo irritand dat je allebij de andere kant op wou lopen met multi player en dat juist niet ging omdat je in hetzelfde scherm speelt

avatar van paulisdik
Het is ook wel leuk als je die Coca Cola automaten in elkaar rost
dan vallen de cola blikjes eruit en als je die op drinkt
raakt je levensbalk weer voller.

Tsjo-Wi schreef:

Klopt, ik speelde het gisteren uit in 2 uurtjes.

avatar van MrDrx
Dit brengt me echt terug in de tijd . Echt een leuke spel, vooral met mn maten samen tegen de "computer" zeg maar. Leuke tijden waren dat. De missies waren in het begin best wel makkelijk, daarna een stuk moeilijker . Een dikke 4* van mij.

avatar van Iron Rose
Inderdaad jeugdsentiment. Vele malen uitgespeeld met vrienden. Ik weet nog wel dat de ''critici'' dit spel helemaal afkraakten (waaronder de PU). Ik heb nooit begrepen waarom. 4*

avatar van Joe-K
Ja! Fighting Force. Wat heb ik dat gemist zeg.
Vroeger heel erg veel gespeeld bij mijn neef, natuurlijk wel multiplayer, altijd heel erg vet. Gewoon teamwork, veel wapens gebruiken en helemaal losgaan. Deze verdiend van mij toch wel een 4,5*

Game_Kaza
Fighting Force is een vermakelijke game. Nadelen zijn dat het een ongeloofelijk korte game is (alsof je Arcade speelt) en het is puur en alleen vechten, vechten, vechten...

3 steren.

avatar van Mega Man
Double Dragon in een 3D jasje! Mooi spel en indertijd heel veel gespeeld op de PS.

avatar van Bahamut Zero
Erg leuk spel, alleen wat aan de korte kant (van wat ik me er van kan herrineren). Ook nog op de Sega Saturn gespeeld maar had hem destijds voor de psx

Dit was een leuke beat'm up game. Alles maar ook alles in de game kon gesloopt worden. Maar hij was soms ook pittig.
De solo vervolg ervan vond ik wat minder....maar heb ook die uitgespeeld.

avatar van kaholiic
Leuke game..
De bosses waren altijd erg groot en gespierd.. Best wel pittig spel, Heb hem uitgespeeld met een vriend, het leuke was dat je ook echt goed kon samenwerken..

avatar van Leidenaar187
Top was dit vroeger zeg,samen met een vriend in 1 level en dan tegen anderen knokken.

Pfff echt jeugdsentiment dit,ik mis die tijden bijna maar als als ik nu op youtube die beelden zie kan je daar echt niet meer mee aankomen haha.

avatar van Fluidvirgo
Had hier vooraf veel van verwacht, ben gek op het genre, maar de stroeve besturing en de bij vlagen onoverzichtelijke situaties laten mij enkel terugverlangen naar de hoogtijdagen van de beat em up (Final Fight, Streets of Rage e.d.). Vooruit, het was in 2 player mode nog wel amusant. Bijna voldoende.
Het idee was leuk, maar de typische beat em up werkt in mijn opinie beter in 2D. Ik hoop nog steeds dat er ooit een terugkeer van de echte sidescrolling beat em up plaats gaat hebben. Maar ja, wishful thinking...

Raeno
Matig.

Misschien waren mijn verwachtingen wel iets te hoog, want dit had ik zeker niet verwacht.
Wanneer je begint merk je meteen dat de controls stroef werken en dat alles erg langzaam gaat, je hebt dan wel een knop om te rennen, maar dat werkt vrij onlogisch.

Vervolgens wanneer je dit spel in co-op speelt en je komt je eerste vijanden tegen, begint de camera alle kanten op te bewegen. Ook kom je vaak vast te zitten achter onzichtbare muren waardoor je een behoorlijk stuk health moet opofferen.

Het spel biedt wel een enorm scala aan verschillende power ups en items, maar de tijd die je character nodig heeft om een wapen van de grond te pakken is simpelweg te lang.
Ik koos er dan ook voor om slechts de melee aanvallen te gebruiken.

Hier komt nog eens bij dat het level ontwerp enorm ongeïnspireerd is, hoewel er hier en daar best een leuke verwijzing is te ontdekken, zoals bijvoorbeeld het metro level dat deed denken aan Renegade. En dan is er nog de muziek, techno deuntjes die alleen in 1997 gemaakt konden worden.
Verschrikkelijk saai als je het mij vraagt.

avatar van PC.ENGINE.FAN
Het schijnt dat dit Streets of Rage 4 / 3-D zou worden. Ik geloofde het toen al niet, maar tegenwoordig hebben ze wat beeldmateriaal. Meer info daarover staat in de toelichting.

Ik vond FF eigenlijk nooit wat aan. Ging snel vervelen en dat zogenaamde 3-D was overbodig. Ze konden dit toch ook 2.5-D maken of afwisselend 3-D? Om dit op de pc te laten draaien had je toentertijd een peperduur speciaal videokaartje nodig, weet ik nog.