Lunar: Eternal Blue (1994)

Alternatieve titels: Lunar 2: Eternal Blue | Lunar 2: Eternal Blue Complete | Runa Tsu: Etanaru Buru

PlayStation / Sega CD / Sega Saturn

Ontwikkeld door Game Arts, Studio Alex en Vanguard Works
Uitgegeven door Working Designs, ESP, Game Arts en Kadokawa

Eeuwen nadat de Godin Althena de mensheid redde van de ondergang, door ze van de stervende planeet Blue star naar zijn maan Silver Star te brengen. Deze nieuwe wereld, Lunar, is ondertussen hun geschiedenis alweer grotendeels vergeten. Althena is langzaam van barmhartige beschermheilige veranderd in een gierige godheid. Als dan ook nog eens de God van het kwaad, Zophar, mede verantwoordelijk voor de vernietiging van Blue Star, dreigt te ontwaken, voelt de jonge archeoloog Hiro zich geroepen samen met Ruby, zijn klein vliegend draakje, om Althena te gaan zoeken.

avatar van Mithrandir
Was vandaag aan Lunar 2 Eternal Blue begonnen, aangezien ik Lunar 1 gisteren pas heb uitgespeeld die ineens verrekte moeilijk werd, zeker 7 of 8 keer de eindbaas proberen te verslaan, ook 2 keer gehad dat ik vergat te saven na het verslaan van Xenobia, gelukkig na de achtste keer wel gelukt, door me 2 keer (expres) te laten afgaan om te kijken en observeren of ik een strategie kon ontdekken in Magic Emperor Gahleon en in de battle daarna heeft dat zijn vruchten afgeworpen, heb hem toch verslagen.

Maar ben nu weer 5 uur gevorderd in Lunar 2 en weet nu al, van wat ik gezien heb, dat dit weer een intense journey gaat worden op Lunar en Blue Star. In het begin, had de game me flink op het verkeerde been gezet, tijdens het intro filmpje, dacht ik dat Luna weer meedeed in dit tweede deel, blijkt zij niet Luna/Althena te zijn, maar een goede vriendin van Luna/Althena genaamd Lucia. Maar de characters zijn weer puik neergezet met hun eigen story, zo ook gecharmeerd van Ronfar, met zijn unieke story zo ver als ik nu ben, dacht eerst dat het een copy werd van Kyle uit Lunar 1, gelukkig niet het geval. Maar ga nu slapen en morgen verder met de game, als deze net zo goed en episch wordt als deel 1...is een 5 sterren in aantocht

avatar van Mithrandir
En uitgespeeld, bijna precies hetzelfde verhaal als met Lunar 1, verscheidene keren nodig gehad om Zophar te verslaan, maar met de juiste strategie toch weer gelukt, alleen irritant dat je weer tegen Gahleon moest vechten die weer al je resources opslurpt om het je nog moeilijker te maken tegen Zophar...en dan nog de battle tegen de valse imposter Althena. Maar heb het weer geklaard, deze game ook 5 sterren en zullen zeker over een tijd weer herspeeld worden

Lunar 1 had ik de party op level 51 en 46:39 op de teller staan.
Lunar 2 had ik de party op level 47 en 41:23 op de teller staan.

Het was een lange reis dus, maar wel een prachtige memorabele trip geweest.

41 uur gespeeld op 7 dagen, blessed be you!

Grovonion schreef:
41 uur gespeeld op 7 dagen, blessed be you!

Ja dat zijn bijna 6 uurtjes per dag dat ik in de game aan het rondrennen was haha, maar dat verdiende deze game ook, had deze week toch niet veel te doen.

Hey! Ik ben gewoon jaloers