Dino Crisis (1999)

PC / PlayStation / Sega Dreamcast

Ontwikkeld door Capcom
Uitgegeven door Capcom

Jij speelt als Regina, een aantrekkelijke soldate die onderdeel uitmaakt van een militair reddingsteam dat naar een supergeheim researchcentrum gestuurd wordt om er een ongeluk te onderzoeken. Dit centrum, waar een nieuwe energiebron wordt bestudeerd, ligt op een afgelegen eiland en op een of andere manier krioelt het op dit eiland van de dino's - het vleesetende soort.

Staat me bij als een erg leuke, spannende game in de lijn van de Resident Evil reeks.

Deze vond ik ook erg leuk, met destijds soms best spannende cutscenes. Wie herinnert zich niet de eerste ontmoeting met de T-Rex, die een gigantische container door het beeld heen slingert. Erg vermakelijke game.

avatar van sxesven
Bij vlagen inderdaad erg leuk. Vond de hele sfeer, clash tussen prehistorisch en hyper-moderne omgeving, vooral erg tof. 4,5*

Ik weet ook nog wel dat als ik Regina een andere kamer binnenstuurde ( ze deed dan de deur open in een zwarte achtergrond) en dat ik keer op keer erg zenuwachtig was voor de raptors die er eventueel konden lopen. Inderdaad, de sfeer is erg goed en beklemmend.

avatar van sxesven
Haha, inderdaad, erg herkenbaar. Zelfde overigens altijd bij Resident Evil, natuurlijk, maar toch, erg sfeerverhogend, die traag openende, piepende deuren.

Ik heb hele goede herinneringen aan Dino Crisis. Het is zelfs een van de meest enge / spannende spellen die ik ooit heb gedaan. De dino's kwamen bijna iedere keer totaal onverwachts door je beeld heen waardoor je bijna achterover donderde van je stoel. Ook waren er genoeg schrikmomenten die je niet gauw vergeet. Denk aan de eerste ontmoeting met de Raptor. Die door de ruit springt.

Ik vond dit net allemaal wat minder dan Resident Evil.
Er was wel genoeg te schrikken maar er was nogal een kleine variatie aan dino's en ik vond de setting in waarin het speelde nogal saai.
Ook moest je soms codes vinden, weet nog wel dat ik af en toe uren heb rondgelopen en dat het allemaal niet te vinden was.
Maar heb dit veel minder gespeeld dan de Resident Evil's vroeger omdat ik het gewoon veel minder leuk vond, geef mij maar zombie's 3*

Obscure Thing
Echt de eerste game op de playstation die ik echt uitgespeeld had.
heel vet sfeertje en ook het knallen was vet.

Zeker niet slecht, maar ik was er niet van onder de indruk. Beetje richten en schieten op een soort rails-level. Nahh.

Soort van Resident Evil maar dan net anders

avatar van ps3me
ik vind het spel niet zo erg speciaal, vond het vroeger ook heel erg eng maar toen was ik ook 6 a 7 jaar oud dus ja wat verwacht je... Mijn vader dacht dat ik dat wel leuk vond omdat er op stond Dino en ik dino´s leuk vind/vond..

RE123
ik kon dit spel nog niet heb wat filmpjes gezien lijkt me een leuke game in resident evil style

avatar van roman123
Erg vet, kwam alleen niet echt verder en in die tijd had je geen online walktrough's dus uit mn ps1 gehaald en daarna nooit meer aangeraakt. Hoop dat hier ooit nog een remake van komt...