Terminator 2: Judgment Day (1991)
mijn stem
2,71
(34)
34 stemmen
Amstrad CPC / Atari ST / Commodore 64/128 / Commodore Amiga / Game Boy / Nintendo Entertainment System / PC / Sega Game Gear / Sega Mega Drive/Genesis / Sinclair ZX Spectrum / Super NES
Action
single player
Ontwikkeld door Bits en Dementia
Uitgegeven door Ocean, LJN, The Hit Squad en Flying Edge
In Terminator 2: Judgment Day speel je verschillende gedeeltes uit de film nog eens na. Vechten, schieten, motorrijden, allen komen aan bod. De acht levels worden met elkaar verbonden middels korte cutscenes uit de film.
zoeken in:
0
geplaatst: 12 december 2007, 21:05 uur
Hmm ik heb hier ook een Terminator 2 liggen voor de NES maar die staat hier niet bij... En het screenshot zegt me ook helemaal niets. Is de NES versie misschien een andere game? Want die vond ik best wel vet.
0
geplaatst: 12 december 2007, 22:52 uur
Je moet maar even hier kijken of je het spel herkent van de screenshots. 
Dit was overigens een vrij matig spel, zoals elke filmgame bijna. Het was erg moeilijk een genre aan te duiden bij dit spel omdat zo'n beetje elk level weer een ander genre is.

Dit was overigens een vrij matig spel, zoals elke filmgame bijna. Het was erg moeilijk een genre aan te duiden bij dit spel omdat zo'n beetje elk level weer een ander genre is.
0
geplaatst: 13 december 2007, 13:02 uur
Thomas83 schreef:
Je moet maar even hier kijken of je het spel herkent van de screenshots.
Dit was overigens een vrij matig spel, zoals elke filmgame bijna. Het was erg moeilijk een genre aan te duiden bij dit spel omdat zo'n beetje elk level weer een ander genre is.
Je moet maar even hier kijken of je het spel herkent van de screenshots.

Dit was overigens een vrij matig spel, zoals elke filmgame bijna. Het was erg moeilijk een genre aan te duiden bij dit spel omdat zo'n beetje elk level weer een ander genre is.
Ja een paar screenshots komen me wel bekend voor, ik ben ook nooit echt ver gekomen met deze game... Dan is de toevoeger gewoon de NES versie vergeten
0
geplaatst: 13 december 2007, 15:36 uur
Tsjo-Wi schreef:
Ja een paar screenshots komen me wel bekend voor, ik ben ook nooit echt ver gekomen met deze game... Dan is de toevoeger gewoon de NES versie vergeten
Ja een paar screenshots komen me wel bekend voor, ik ben ook nooit echt ver gekomen met deze game... Dan is de toevoeger gewoon de NES versie vergeten
Ik heb het spel toegevoegd en heb de info van Mobygames gebruikt, maar daar stond niks over een NES-versie.
0
geplaatst: 13 december 2007, 18:49 uur
Matig spel inderdaad, maar dit was wel 1 van de eerste games met echte filmpjes. Een revolutie destijds.
2,0*
2,0*
0
geplaatst: 13 december 2007, 19:52 uur
Ontzettend frustrerend spel. Erg moeilijk en ging je dood (dat ging bij mij heeeel snel), moest je helemaal opnieuw beginnen. De beelden tussendoor waren geweldig toentertijd op de Amiga.
2*
2*
0
geplaatst: 13 januari 2008, 22:57 uur
Ik kon wel genieten van dit spel (ben ook een grote fan van de film) en heb deze zeker 3 á 4 keer uitgespeeld, tja dat was binnen 1,5 uur ook klaar. Speelde hem altijd op de Snes. Maar kan iemand mijn gedachte's opfrissen? Zaten hier echte filmpjes in, want daar staat me niks van bij...
4*
4*
0
geplaatst: 13 januari 2008, 23:49 uur
Van wat ik me herinner zaten er kort fragmenten uit de film in tussen de levels.
0
geplaatst: 9 juni 2009, 12:07 uur
een spel lijkt mij wat teveel van Het goede maar de Film is in mijn ogen de Beste Actiefilm ooit gemaakt!!!!! 

0
Dr. Salvador
geplaatst: 24 september 2009, 14:38 uur
jellecomicgek72 schreef:
een spel lijkt mij wat teveel van Het goede maar de Film is in mijn ogen de Beste Actiefilm ooit gemaakt!!!!!
een spel lijkt mij wat teveel van Het goede maar de Film is in mijn ogen de Beste Actiefilm ooit gemaakt!!!!!
Ik ben het helemaal met je eens!. T2 is mijn favoriete film, en ik heb hem wel vaker dan 10x gezien.
0
geplaatst: 25 september 2009, 10:06 uur
Ja dit spel had inderdaad (weliswaar heeeele kleine) cutscenes van de film. Dat duurde niet langer dan 5 seconden. Doch stoer om aan je vrienden te showen.
Mij staat nog bij dat dat motorrijden echt VERDOMDE moeilijk was en frustrerend bovendien. Verder natuurlijk geen topper dit.
Mij staat nog bij dat dat motorrijden echt VERDOMDE moeilijk was en frustrerend bovendien. Verder natuurlijk geen topper dit.
0
RetroNaudts
geplaatst: 8 februari 2010, 17:19 uur
Ik herinner me "Terminator 2: judgment day" als het slechtse gameboy spel dat ik ooit heb gespeeld.
0
geplaatst: 8 februari 2010, 17:24 uur
Heb me hier destijds prima mee vermaakt (amiga versie). De cutscenes van de fillm waren in elk geval super. De game was verder zeker niet top maar als groot liefhebber van de film kon ik ermee leven.
0
geplaatst: 23 december 2010, 20:51 uur
Deze was classic 
Vooral die stukken op motor herinner ik me goed.

Vooral die stukken op motor herinner ik me goed.
0
geplaatst: 19 mei 2011, 15:04 uur
De DOS versie had mij ook enorm gefrustreerd. In die streetfighter levels tegen de T-1000 lijkt Schwarzenegger meer op Sandman. Beetje raggen op de toetsen, want verder zag ik er geen techniek in. Paar inspiratieloze puzzel spelletjes om flink de tijd op te vullen. Het mag er dan wel aardig uitzien, vooral de plaatjes van Arnie's ponem in de schuifpuzzel, maar wat koop je daarvoor? Op alle andere systemen was dit ook niet best, dus bij deze een algemeen cijfer.
0
geplaatst: 26 april 2016, 16:41 uur
Kan me de NES versie nog wel vaag herinneren, de Mega Drive/SNES versies niet, en zijn daar zo te zien een mooie upgrade van. Verdomd lastig spel, en gameplay is ook matig.
2
centurion81 (moderator)
geplaatst: 16 augustus 2018, 14:33 uur
De Game Boy versie leverde een grappige verwarring op tussen de developer en de filmstudio...De filmstudio bleef als feedback geven dat de "bangs" van Sarah Conner te klein waren, de developer dacht dat hier haar borsten mee werden bedoeld en maakte ze een aantal keren groter. Uiteindelijk bleek het om haar haar ("pony/fringe") te gaan...De grote borsten hebben uiteindelijk niet het eindproduct gehaald 
Random: Game Boy Title Terminator 2 Got Into A Pickle Over One Character's Small 'Bangs' - Nintendo Life - nintendolife.com

Random: Game Boy Title Terminator 2 Got Into A Pickle Over One Character's Small 'Bangs' - Nintendo Life - nintendolife.com
2
geplaatst: 18 augustus 2018, 19:44 uur
Toch heb ik destijds best plezier beleefd aan het spel. Ocean had met met Batman the Movie een soort van formule ontwikkeld die ze op de home computers nog met regelmaat zouden gebruiken en eigenlijk best wel werkte. T2 was bijlange na niet zo goed als Batman maar mocht er zeker wezen op mijn C64. Grafisch zag het er best indrukwekkend uit (zeker die openings-scroll met die Terminator en muziek - maar ook de latere (stilstaande weliswaar) scene's waren mooi) en het was best speelbaar. (in tegenstelling trouwens tot de console versies want die vond ik zwaar kut. Met name de NES - de GB vond ik op zich nog best te doen).
Dat eerste level (en tevens het laatste level) het, toegegeven, wat beter gekund - want het was wel een hele rudimentaire beat-m-up met maar een drietal movies ter beschikking, maar niet echt al te moeilijk. Maar de de puzzle levens waren op zich best aardig (eerst hand en later in het spel gezicht in elkaar knutselen) en ook de achtervolgingen waren best aardig, waarbij de eerste (het fameuze motor gedeelte) mijn favoriet was. Leukste vond ik echter de ontsnappingsscene met Sara Connor uit het ziekenhuis, waar je met een wapenstok ala Elevator Action moet ontsnappen, en later eentje met de Terminator (weliswaar met pistool) hetzelfde moet doen.
Zoals je hoort. Zeker geen totale misser voor mij. Overigens heb ik de game ook op de Amiga gehad (als kopie weliswaar - want het was de periode dat hier al geen games meer in de winkel lagen en de Amiga stief ten gevolge van piracy) - maar die stak qua levels ietsjes anders in elkaar. Als ik met niet compleet vergis moet je daar drie maal het gevecht tegen de T1000 aangaan. Mis je de Elevator Action scenes in zijn geheel - maar krijg je daar wel een scene voor terug waarin de Terminator ala Robocop zich een weg van links naar rechts door een scene moet banen. De rest is als ik me niet vergis hetzelfde.
In ieder geval prefereer ik, ondanks de wat mindere graphics (want natuurlijk zag de Amiga er wel superieur uit) de C64. En vind ik het nog steeds wel een bovengemiddeld spel. In ieder geval een stuk beter den bepaalde nakomelingetjes ala Total Recall (waar ze het net een beetje te ver dreven).
Dat eerste level (en tevens het laatste level) het, toegegeven, wat beter gekund - want het was wel een hele rudimentaire beat-m-up met maar een drietal movies ter beschikking, maar niet echt al te moeilijk. Maar de de puzzle levens waren op zich best aardig (eerst hand en later in het spel gezicht in elkaar knutselen) en ook de achtervolgingen waren best aardig, waarbij de eerste (het fameuze motor gedeelte) mijn favoriet was. Leukste vond ik echter de ontsnappingsscene met Sara Connor uit het ziekenhuis, waar je met een wapenstok ala Elevator Action moet ontsnappen, en later eentje met de Terminator (weliswaar met pistool) hetzelfde moet doen.
Zoals je hoort. Zeker geen totale misser voor mij. Overigens heb ik de game ook op de Amiga gehad (als kopie weliswaar - want het was de periode dat hier al geen games meer in de winkel lagen en de Amiga stief ten gevolge van piracy) - maar die stak qua levels ietsjes anders in elkaar. Als ik met niet compleet vergis moet je daar drie maal het gevecht tegen de T1000 aangaan. Mis je de Elevator Action scenes in zijn geheel - maar krijg je daar wel een scene voor terug waarin de Terminator ala Robocop zich een weg van links naar rechts door een scene moet banen. De rest is als ik me niet vergis hetzelfde.
In ieder geval prefereer ik, ondanks de wat mindere graphics (want natuurlijk zag de Amiga er wel superieur uit) de C64. En vind ik het nog steeds wel een bovengemiddeld spel. In ieder geval een stuk beter den bepaalde nakomelingetjes ala Total Recall (waar ze het net een beetje te ver dreven).
1
geplaatst: 18 augustus 2018, 20:57 uur
Sinner schreef:
Dat eerste level (en tevens het laatste level) het, toegegeven, wat beter gekund.
Dat eerste level (en tevens het laatste level) het, toegegeven, wat beter gekund.
Ik heb vanmiddag de Amiga versie weer eens een keer gespeeld nav de berichten hier, en wat je zegt: wat is de 1e level matig of laten we maar zeggen bedroevend slecht ?. Alleen de motor level heb ik goede herinneringen aan, dat was ook vanmiddag weer tof om te doen.
Daarna ook even Terminator 2: The Arcade Game uit 93 gespeeld. Die staat niet op Gamesmeter? Amiga Longplay [020] Terminator 2: The Arcade Game - YouTube - m.youtube.com
Ook wel leuk vermaak!
* denotes required fields.
* denotes required fields.
